20 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door scheetjuh, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    wij hebben binnenkort de 20wekenecho, ik ben zo bang dat er iets niet goed is, ik heb zo'n angelsound, die gebruik ik elke dag om te kijken of ik het hartje kan horen, ( mag je die elke dag wel gebruiken? :() ik hoor het hartje wel, gelukkig, maar kan er gewoon niet fijn meer van slapen, laatst een oude kennis van mij die te horen kreeg dat de darmpjes eruit lagen enzo, waar wel een kloppend hartje te horen was, maar het kindje geen overlevingkansen heeft, pff ik maak me helemaal gek, en moet nu nog paar weekjes wachten,.. hebben jullie dit ook?
    mijn eerste echo was al een hele vroege echo, en zou zo graag nu even willen kijken hoe het met de kleine is.. ik snap niet dat je niet meerdere echos kan krijgen..

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    spannend he meid
    gelukkig zijn de echo's meer goed dan slecht
    je ongerustheid herken ik wel (meerdere hier van het forum)
    blijf positief en houd moed he, hopelijk krijg je over een paar weken te horen dat jullie zwanger zijn van een gezonde knul of meid ;)

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

Denk dat iedereen zich tot op zekere hoogte wel zorgen maakt. Dat is heel normaal. En zelfs de 20-weken echo is geen garantie.... Na de 20 weken echo ga je ook weer over dingen nadenken en die weet je in principe pas na de bevalling!

Het enige advies dat ik kan geven:
    Laat je niet gek maken door verhalen van anderen! Wat een ander overkomt hoeft jou niet te gebeuren.

En als jij tussentijds een echo wil, kun je die best laten maken. Alleen moet je hem dan zelf betalen.

4. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    weet je dan ook hoe duur zo'n echo is? als je die zelf moet betalen?

5. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Ik zou je niet te druk maken.. Als je zwanger bent hoor je zowiezo overal rare verhalen en natuurlijk trek je je zoiets aan.. Dat had ik ook.. Het duurde eeuwen voordat we die 20 weken echo hadden, maar wat een opluchting dat alles dan op de goeie plek zit.. Natuurlijk is dit geen garantie, maar je wordt er wel geruster op.. Ik denk ook niet dat het goed is als je elke dag met de angelsound luistert.. De baby vind die stralingen ook niet fijn is mij verteld door de gyneacoloog en je maakt jezelf alleen maar ongerust.. Bij zwanger zijn hoort een behoorlijke portie geduld, dus ik denk dat je je daarbij neer moet leggen. Of als je je echt zorgen maakt kun je altijd vragen om een extra echo natuurlijk. Succes!

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Probeer je niet zoveel zorgen te maken hoor. Het is moeilijk, maar het gaat echt veel vaker goed, dan dat het fout gaat.
    Het is zo zonde als je niet van je zwangerschap kan genieten, door die zorgen.

Als je ff googled op pretecho dan krijg je vast wel van die bureau's in beeld waar je een echo kan laten maken. Volgens mij gaat een echo vanaf 30 euro en hoe meer je erbij wilt (filmpje bv of 3d beeld) hoe duurder het zal zijn.

Oja en nog een advies: doe die angelsound de deur uit. Want zo te lezen maak je jezelf helemaal gek met dat ding. Stel dat ie nou een keer niet goed functioneert of je hoort het hartje ff niet dan ben je helemaal gestressed.
    Ik heb zo'n ding ook niet en ik neem m ook niet, want als het mij niet gaat lukken om het hartje te vinden, zou ik ook al in paniek raken.

Heb vertrouwen in je lichaam en je kindje!

Deel Deze Pagina