partner mee naar info-avond borstvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Babbel81, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Dag dames,

ik wil graag borstvoeding gaan geven en heb manlief ook opgegeven voor de info-avond. Is dat eigenlijk normaal dat hij meegaat?. Lijkt mij wel fijn,ook omdat hij in het begin misschien moet helpen en ik ook bang bent niet alle info te kunnen onthouden,aangezien mijn geheugen me nu vaak in de steek laat.:p:D

Zou het wel vervelend voor hem vinden,als hij de enige man zou zijn;).

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ja hoor! Lijkt mij een heel goed idee! Hij zal vast niet de enige man zijn.
    Juist fijn als hij net zoveel als jij weet, zodat hij je straks ook kan helpen en ondersteunen.

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Bij de avonden waar ik ben geweest waren de meeste mannen aanwezig. Het is niet alleen zodat hij dingen kan onthouden maar ook zodat hij een beetje meekrijgt hoe en waarom en wat hij kan doen om jou straks te steunen als het even niet zo lekker loopt..

Ik heb een cursus van 3 avonden gevolgd. De laatste avond ging over kolven en aan het begin van de cursus toen de lk uitlegde wat de bedoeling was zei ze dat bij die avond de mannen vaak thuisbleven.. mijn vent helemaal teleurgesteld.. want hij heeft een melkveebedrijf dus vond dat helemaal zijn ding.. hij zit immers de hele dag tussen "kolvende dames" ;)

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.243
    36.023
    113
    Bij de avonden waar ik ben geweest waren 4 stellen, de mannen gingen ook iedere keer mee, dus zou hem zeker meenemen hoor.

5. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Bedankt dames voor de reacties! Goed om te weten:)

Jessie ...mijn man kan ook goed koeienmelken...dus dat kolven snapt hij ook wel,haha

6. vgg

vgg Bekend lid

8 okt 2010
    522
    21
    18
    NULL
    NULL
    Op de info-avond waar wij waren, was volgens mij geen dame alleen, dus lekker meenemen je man! :D

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh wat grappig haha, hier waren 0 mannen aanwezig. Ik vind het heel goed dat hij meegaat, BV is echt iets waar je samen achter moet staan want als het even niet lekker loopt is het goed om iemand dicht bij je te hebben die je kan steunen.

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Inderdaad gewoon mee nemen.
    En ook al is hij de enige dan niks van aantrekken je doet het voor jullie kindje.

9. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Bij ons was ook maar 1 man aanwezig haha!

Grappig om te lezen dat er ook wel eens veel meer zijn!

10. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Meenemen hoor! Ik heb zelf geen cursus gedaan, maar ik denk dat het goed is als je man geinformeerd is en om je te ondersteunen als het even niet lekker gaat (zoals hierboven al gezegd). Ik zou het wel wat sterker zeggen zelfs: doordat je man straks ook goed op de hoogte is kan hij, als jij het niet meer ziet zitten en je op wilt geven, je overtuigen om door te gaan op basis van de kennis die hij heeft.

(Hoeveel mannen ken ik wel niet die bij de eerste piep van hun vrouw zeggen 'ach, dan stop je toch?' 'Want het loopt niet lekker' of 'Hij/zij drinkt niet goed' 'Er komt niet genoeg uit'. Vrouw achteraf spijt, boos op man, etc. etc. En vaak is dit alles gebaseerd op onjuiste gegevens. Dus goede kennis aan beide kanten is onontbeerlijk!!!)

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Meenemen je man hoor! Ik had mijn man die eerste weken echt nodig om me er doorheen te slepen, het was heel fijn dat hij ook op de hoogte was.
    Mijn man ging mee en er was maar 1 andere man, maar ze komen elkaar nog steeds afentoe tegen en dan hebben ze nog steeds contact . Schept gewoon een band, als enige mannen bij de bv-cursus :)

Deel Deze Pagina