Mijn bevallingsverhaal.

Discussie in 'De bevalling' gestart door Silly, 21 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Op 12 oktober om 1.15 braken mijn vliezen. Kon niet goed de kleur (beetje gelig leek het) bepalen maar had nog geen weeen dus had de vk nog niet gebeld. Later wel weeen maar niet zo heftig maar wel erg onregelmatig en vlug achter elkaar. Vk gebeld en was er om 4.00 uur. Zat alleen een scheurtje in m'n vliezen dus waren nog niet gebroken en vk heeft ze toen toch doorgeprikt omdat ze de kleur niet echt kon bepalen. Na het doorprikken bleek het groen dus kindje had in het vruchtwater gepoept en ik moest direct naat het zh waar ik een medische bevalling zou gaan krijgen; vond het wel jammer dat eigen vk er niet bij kon zijn.
    In het zh om 5.00 begonnen kreeg ik ontsluitingsweeen. Om7.45 had ik 3 a 4 cm ontsluiting en drie kwartier later! 9 cm dus dat ging erg snel en was ook niet prettig. Moest die ene cm afwachten terwijl ik al persweeen had en daarna na ong. 1 uurtje persen was Quinn er. Een grote knip gehad omdat de baby vrij flink was (7 1/2 pond) en ik smal ben van onderen. Maar helaas mijn placenta bleef weer vastzitten; men heeft probeert deze er via de buik uit de duwen. Tjee dat was nog erger dan de bevalling; wat deed dat zeer. Ook nog vloeistof in de navelstreng gespoten om de placenta te doen krimpen waardoor die misschien loskwam. Gyn. kwam erbij om te vertellen dat deze toch weer operatief verwijderd moest worden; hier baalde ik wel van natuurlijk. Weer veel bloed verloren. Had een HB van 3.0 terwijl 7 normaal is. Weer een bloedtransfusie gehad en om 15.00 uur (ik bleef maar zeuren ;) dat ik naar m'n kindje wilde) mocht ik na de kraamafdeling.
    Volgens de gyn. 'zat de placenta muurvast en was ie bijna via een ks verwijderd. Pfff daar had ik niet aan moeten denken; alsnog een ks en 5 dagen zh.
    Moest twee dagen in zh blijven en mocht daarna naar huis terwijl eigenlijk m'n HB nog veel te laag was (4.4) maar ik had al gelopen zonder duizelig of misselijk te worden dus lieten ze me gaan.
    Thuis een hele week boven gebleven en bijna geen kraamvisite gehad. Veel geslapen en gerust en dat was wel lekker; gewoon alleen aan jezelf denken, die visite komt wel. Gelukkig extra uren kraamhulp gehad dus ben nu wel weer beter op de been maar moet nog erg rustig aan doen.

Ik had dus, terwijl de kans erg klein was, weer dezelfde bevalling als bij mijn 1e kindje.
    Maar gelukkig is onze kleine helemaal gezond en kan ik nu volop gaan genieten.

Sorry van het lange verhaal maar dit was mijn bevalling.

Silly

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Wat een heftig verhaal meid!
    Maar gelukkig is met de kleine alles goed en nu kun je lekker van hem gaan genieten!

3. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Dankjewel Sweetangel en dat ga ik zeker doen.
    Ben vanmiddag voor het eerst een wandelingetje gaan maken.
    Quinn vond het wel lekker en sliep als een roosje en ik lekker even genieten van de buitenlucht.

Silly

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Jeetje, wat een bevalling. Daar moet je niet aan denken, een KS alleen voor de placenta. Ik hoop dat je je snel weer helemaal fit voelt!

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wat een bevallig. Hopelijk ben je snel weer de oude

Deel Deze Pagina