Ons manneke is er !

Discussie in 'De bevalling' gestart door NikkiF, 19 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Ik ben al een tijdje niet meer hier geweest. Ik ben enorm moe, dat is de reden. Nu kan ik wel mijn "bevallingsverhaal" schrijven !

Zaterdag 8-10, rond 18.00 begonnen de weeën. Alleen maar rugweëën. Het was zwaar, maar in het achterhoofd houdend waar je het voor doet is veel vol te houden. De hele nacht zijn we wakker geweest. Ik lag in bad en heb alle yoga-houdingen uitgeprobeerd, maar niets werkte eigenlijk verlichtend. 's Ochtends hebben we de VK gebeld. Zij kwam om 8.30. 1 cm ontsluiting had ik al, maar het was niet meer geworden ... vreselijk balen. 's middags om 13.00 kwam ze weer, nu was het 2 cm, maar ze vond dat het langzaam ging en mijn man en ik waren ook doodop omdat we niet geslapen hadden. Om 19.00 kwam ze weer, nog steeds 2 cm. Ze besloot ons over te dragen aan de gynaecoloog en we gingen naar het ziekenhuis in Maastricht.

Daar aangekomen werden we perfect opgevangen. Ik kreeg een ruggeprik met pomp. Ik kon zelf de pijnstilling doseren. Voor mijn man werd meteen een bed binnen gereden en hij sliep naast mij. Op de ctg zag ik mijn weeën toenemen. Ik ging slapen met 2 cm onsluiting en werd wakker met 8 cm ! Zonder stimulators !

Twee uren later was de ontsluiting volledig. Ze braken de vliezen en het vruchtwater zag er goed uit. Thijs had alleen veel last van de weeën, zijn hartslag liep soms wat terug. We werden naar de verloskamer gereden en daar mocht ik ook geen pijnstilling meer. De persweeën kwamen snel op en ik mocht beginnen. Ze moest inknippen, maar na 20 minuten persen was ons wondertje er !

Vlak voor de geboorte poepte hij nog dus de kinderarts heeft hem helemaal nagekeken en ze hebben ook het bloed uit de navelstreng onderzocht. Thijs heeft geen last gehad van zuurstofgebrek ! Gelukkig maar ! Vier uur later kwam de kinderarts nog even en toen mochten we lekker naar huis !

Al met al deden de rugweeën meer pijn dan het persen ! Weten we dat voor de volgende keer ! ;)

Groetjes,
    Nikki F

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Heeeeeee nikkiF! Ik vroeg me al af hoe het met je was! Vn harte gefeliciteerd! Goed uitrusten hoor...en flink gaan genieten!

3. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    hehe eindelijk he? hihi je hebt een prachtig mannetje hoor wees er maar trots op van harte gefeliciteerd!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Echt een prachtige zoon.

:p

5. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Ja tis niet niks zo´n bevalling he Nikki.
    Lekker idee he dat het voorbij is.
    Ikzelf heb ook een week platgelegen en dat heb je nodig.
    Vooral met die nachtvoedingen dan breek ook op.

Maar het is voorbij dus je kunt lekker genieten nu.

Silly

Deel Deze Pagina