Hoi Wie heeft er ervaring met dei Tricoslen van Prenatal ? Prenatal - Er op uit - buikdragers rugdragers - Prenatal Is het een lekkere doek voor in de zomer ? En is hij ook makkelijk te knopen voor iemand zonder ervaring ?
De tricoslen is na een tweetal keer knopen makkelijk te doen. Ik vind hem voor de zomer wat aan de warme kant. Misschien is dan een wat dunnere doek wat fijner zeker met die temperaturen van tegenwoordig. Wat je zou kunnen kijken is een draagdoek consulente op google bij je in de buurt. Ze/hij leert je dan alle handige dingen de verschillende draag mogelijkheden. Hoop dat je er wat aan hebt. (by the way de tricoslen is een merk en niet speciaal van de Prenatal maar ik kan het fout hebben woon namelijk in het buitenland dus kom er niet meer zo vaak!)
Ik vind het fijne doeken zeker voor een heel kleintje maar wel erg warm. Voor mijn idee bruikbaar tot zo'n 20 graden. Zelf zweer bij bij de Bondolino (een draagzak ipv doek)
Bedankt voor de reacties Bij Levi had ik een draagzak maar ging niet door mijn bekken klachten. Kreeg daarom de tip om voor een doek te gaan omdat deze ook meer stevigheid aan je lichaam geeft.
Een bondolino geeft zo goed als evenveel steun aan je lichaam als een doek. Een doek moet je echt goed knopen om die ondersteuning te krijgen en met een rekbare is dat iets moeilijker dan met een geweven doek. Welke draagzak had je bij Levi? Was het een SSC?
Oke, dan ga ik eens kijken wat een bondolino precies is. Bij Levi had ik niet echt een merkzak, was geloof ik een eigen merk van Prenatal ofzo ( gehad van iemand )
Ah ja, ik ben ervan overtuigd dat je veel meer steun zal hebben van een bondolino! Die heeft een erg brede heupband die veel steun geeft bij het dragen. Je kan ze huren bij BAbybij om te proberen! Als je graag met een doek wil dragen, raad ik je een draagconsult aan.
Op het dragen en voeden forum staat een 2e handse bondolino light (minder warm) voor 80 euro (normaal 105). Succes met je keuze!
En als je toch voor een doek gaat, zou ik een geweven aanraden. Omdat je die langer kan gebruiken en omdat dat veel minder warm is (je hebt dan ook nog speciale zomerdoeken, zoals de Hoppediz das Leichte).
Dank jullie wel ! Ik kan nu eventueel een Calin Bleu overnemen. Klopt het dat dit ook een goede zomer draagdoek is ?
Dat is een goede zomerdraagdoek maar hij is héél dun waardoor je érg secuur moet knopen om geen snij- of drukpunten te krijgen. Ik raad hem niet aan als beginnersdoek. Als je een doek kiest, zou ik een 'normale' geweven, katoenen doek kiezen, die zijn ook niet niet te warm in de zomer maar knopen wel makkelijker. Bv. een girasol, hoppediz,...
Elke, dank je wel voor je reactie. Waarom zijn er zoveel soorten haha. zie door de bomen het bos niet meer. Wil toch ook geen miskoop doen aangezien ze niet allemaal even goedkoop zijn
Ik heb aan het begin veel met een geweven doek gedragen. Later nog een rekbare doek geprobeerd en nu heb ik een bondolino. Als ik toch geweten had hoe ideaal die bondolino is, dan had ik nooit het geld uitgegeven voor die doeken. Nou is dat natuurlijk per persoon verschillend! Sommige vinden er niets boven een draagdoek gaan, maar ik vond het geknoop echt te veel gedoe en als je niet goed knoopt is dragen niet zo fijn. Terwijl het heerlijk is met een goede draagzak of een goed geknoopte doek. Ik heb trouwens 2 draagconsulten gehad, ik ben dus het voorbeeld van niet zo'n knoopwonder. Nu met de bondolino heb ik haar er in een zwaai al in bij wijze van spreken en hij zit heel goed, waardoor ik veel meer draag.