Ons meisje is "kaasverslaafd"

Discussie in 'Voeding' gestart door mieperdepiep, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieperdepiep

mieperdepiep Actief lid

26 aug 2008
    160
    0
    16
    Hoofd Financiele Administratie
    Zuid Holland
    Hoi allemaal,

Onze dochter van vandaag precies 17 maanden oud is helemaal verslingerd aan kaas. Het is gelukkig geen groot probleem, maar ik vraag me nu wel af hoe vaak ik dit mag geven. Als het aan haar lag, kreeg ze het namelijk bij d'r ontbijt, lunch, avondeten en als tussendoortje. En daar beginnen we natuurlijk niet aan ;)
    Verder eet ze wel heel gezond hoor, ze lust bijna alles qua groente en fruit en is ook geen zoetekauw. Als ze mag kiezen tussen een stuk komkommer of een koekje, dan is het antwoord altijd "komkom" Of je moet zeggen "wil je een stukje kaas" dan is ze natuurlijk niet meer te houden hihihi.

2. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Haha, nog zo'n hollands kaaskoppie.
    Mijn dochtertje was ook gek op kaas. Ze vind t nog wel lekker hoor, maar het is wel stukken minder geworden.
    En verder zou ze toch echt voor n koekje gaan dan voor de komkommer. Maarja...dat zouden papa en mama ook doen:D

3. mieperdepiep

mieperdepiep Actief lid

26 aug 2008
    160
    0
    16
    Zuid Holland
    Ja, het is een echte Hollandse meid hahaha.
    Vanmorgen werd ze wakker, en het eerste woordje was "kaas" ?
    Wat moet je daar nou mee :D

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De richtlijn is 300 - 500 ml zuivel per dag en daar valt kaas ook onder. Het hangt er dus een beetje vanaf hoeveel melk / yoghurt / kwark e.d. je verder geeft. Kaas bevat wel veel zout dus het is goed om daarop te letten. Maar een boterham met kaas per dag en een klein stukje tussendoor zal best kunnen hoor

Wij hebben ook een kaaskopje maar het moet wel pittige kaas zijn.. gewoon jonge kaas vindt ie maar vies :p

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier ook een kaaskindje! Ze is gek op kaas en vlees, chippies of koekjes hoeft ze niet!:) Ze krijgt per dag één boterham met kaas en soms nog een klein stukje. Tsiis (kaas in het Fries) was één van de eerste woorden die ze kende!

6. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Owja, mijn meisje is ook gek op alle soorten kruidenkaas.
    En ze heeft nog iets waar ze wild op is, vind ik best apart voor zo'n klein meisje, Ze was er al gek op toen ze net 2 was. (nu 2,5) Olijven.

7. mieperdepiep

mieperdepiep Actief lid

26 aug 2008
    160
    0
    16
    Zuid Holland
    Wat leuk, er zijn nog veel meer kaaskopjes hahaha.
    Die van ons lust ook feta kaas en van de week heeft ze een stukje olijvenkaas geproefd, vond ze ook erg smakelijk :D
    Chips heb ik haar eigenlijk nog nooit gegeven, al denk ik dat ze chipito's (kaaschips) wel erg lekker zal vinden hahaha.

Ze zit nu naast me met een schaaltje komkommer, tomaat en een paar ieniminie stukjes kaas. Op d'r boterham heeft ze vandaag trouwens kalkoenfilet gekregen. En toen dat op was zat ze vragend naar me te kijken zo'n soort van "waar blijft de kaas "hahaha.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou hier ook hoor, zoonlief rent het huis uit als ie kaas ruikt, maar zusje is net als mama een kaasmonster. Komkommer is ze ook dol op trouwens, grappig dat er meer die combi er graag hebben!

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier ook eentje die gek op kaas is. Ze past helemaal in de familie, want opa zit in de cheese-business :D, dus die vindt dat prachtig! Het was een van haar eerste woordjes kaaasjhh. Ze eet echt alle soorten, tot blauwschimmels etc. aan toe. Vooral geitenkaas vindt ze lekker. Wel met mate ;), want als het aan haar lag, konden we de hele dag door wel kaas geven.
    Ze is verder dol op tomaten, die gaan er ook altijd wel in.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva houdt ook wel van kaas, maar dan vooral van brie! Ze heeft laatst zo'n halve punt op :), toen vond ik het wel welletje, maar ze wilde nog wel meer ;). Als we het al hebben krijgt ze vaak wel een paar plakjes.

11. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ik ben er sinds kort achter dat ons manneke ook een echte kaaskop is.
    zodra hij het blok kaas uit de koelkast ziet komen begint ie te hijgen en te piepen.
    op het moment eet hij heel slecht, maar een stukje kaas daar heeft meneer altijd wel zin in.
    maar hij is ook kieskeurig... het moet wel jonge of jong belegen kaas zijn. laatst had oma een plakje belegen voor hem gepakt, maar toen hij proefde dat het niet zijn favo soort was, gooide hij het boos op de grond en ging heel hard huilen hi hi hi hi

12. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    hier ook een kaasmonstertje van 21 maanden. Als de koelkast maar open gaat dan roept ze al kaas. Het moet wel (extra) belegen zijn en geen jonge want die vindt ze niet lekker. Komijnenkaas heeft ze laatst ook gegeten maar ze probeerde wel de zwarte puntjes er af te krijgen:D

Deel Deze Pagina