Zo, vandaag weer naar KNO geweest en mijn dochter mag toch buisjes.Vorige week KA geweest en die heeft doorgegeven dat het wel nodig is, ben al een tijdje heen en weer aan het waggelen met dochter bij KNO en die vond buisjes niet nodig omdat dochter te vaak oorontsteking heeft en dit met buisjes ook het geval kan blijven (uuuh die buisjes zijn daar toch voor sjonge jonge maar enfin).MAAAAAR nu mag ze donderdagochtend al, jippie dacht ik.Zijn we er snel van af maar we moesten nog even langs de anestheist (zeg ik dat juist) en nu blijkt dochter donderdag misschien geen buisjes te mogen want 1, ze heeft al ongeveer 2 weken weer allebei de oren ontstoken (mevrouwtje hoor je daar bijna nooit over maar ik wil geen AB meer geven want ze heeft er 9 in 5 maanden op, hierover straks mijn vraag en jullie mening) 2, ze heeft vrijdag tot zondag veel koorts gehad 3, ze is flink verkouden en 4, ze is astmatisch aangelegd.Al met al een te hoge risico op longontsteking na ingreep van buisjes en omdat ze astmatisch is aangelegd en we hele maand december vaak bij HA en HAP zijn geweest nadat 30 november haar neusamandelen zijn verwijderd omdat ze de dag van ingreep verkouden wakker werd smorgens is het een te hoge risico en dus grote kans op ziekenhuisopname bij ic. Nu is mijn vraag, zal ik alsnog HA morgen bellen voor eventueel toch nog een laatste AB gezien de oorontstekingen dus niet weggegaan zijn nadat KA vorige week heeft gezien dat beide oren weer ontstoken zijn waar ik al een paar dagen toen het vermoeden van had, ze was toen niet verkouden maar vanaf vrijdag dus weer wel.Wat ook kan, donderdag dus naar het ziekenhuis, daar word dochterlief getempt en word er naar haar longen geluisterd, bij koorts (vanaf 38.) word ze niet geholpen en ook niet bij het iets te horen in haar longen.Wat zouden jullie doen?
Ik zal mijn ervaring vertellen over Quinn, misschien heb je er wat aan Quinn is astmatisch, en veel oorontstekingen gehad Na veel heen en weer, slapenloze nachten (iedere nacht) Quinn heeft puffers, en die moesten we opschroeven om de longen in conditie te houden voor de operatie. Hij had op dat moment ook lichte ontsteking aan zijn oortje, maar geen koorts (hij was net beter trouwens) We moesten hem die ochtend tempen en gelukkig geen verhoging ofzo dus hij mocht buisjes. (zijn neus amandelen zijn trouwens ook verwijderd) NA de ingreep moesten we ook flink puffen om de longen nog steeds in conditie te houden. Quinn was trouwens ook verkouden tijdens in de ingreep, maar welk kind is dat niet?? Zolang er maar geen verhoging is, maakt het niet zoveel uit, teminste dat is mij verteld
Hmmm ja ik vind het een beetje dubbel allemaal.Deze arts (anestheist) stond hier echt op te hameren hoe groot de risico wel niet is en ik heb zoiets van, uuuh wil niet nog een AB gaan geven want de KNOarts zei dat ze na ingreep van buisjes ook AB zal krijgen dus worden er weer 2.Daarbij, het is heel toevallig dat we donderdag al terecht kunnen omdat er 1 heeft afgebeld en al met al na afgelopen maanden terug te kijken zie ik de kans super klein dat mijn dochter een afspraak krijgt op een dag dat er helemaal niets aan de hand is.Stel ze zou morgen AB krijgen van HA dan zou ze dus begin volgende week ECHT geholpen moeten worden want dan weet ik vrijwel zeker dat ze niet verkouden is, geen ontsteking dus ook geen koorts (andere ziektes daargelaten) maar dan is nog maar wel de vraag, kan dit ivm hun wachttijd normaliter en is er wel een gaatje.De anestheist of hoe dan ook heeft me best bang gemaakt.Dus, morgen HA en AB en donderdag nog afzeggen en kiken voor een afspraak toch volgende week of donderdag gaan en dan zeggen, gewoon die buisjes plaatsen?
Ow en die verkoudheid heeft te maken met slechte weerstand waardoor na een narcose het weerstand nog lager zal komen dan zonder verkoudheid en dit is het risisco bij kindjes met astmatische klachten is mij zo verteld.
Ik vind het echt bang makerij hoor, spijt me dat ik het zeg. Quinn heeft al een paar flinke astma aanvallen gehad, voor de operatie, en heeft ook long medicatie. Maar icm de narcose was geen enkele probleem, ze hielden hem alleen extra in de gaten. Het duurd ook maar 5 min en dan is hij al weer terug