Oh jeetje zeg wat vervelend. Denk maar zo, het is denk ik vervelender voor jou (jullie) dan voor haar. Zij weet hier straks helemaal niks meer van, en weet niet beter dan dat ze gehoorapparaatjes heeft. Het is daarom wel fijn dat het zo vroeg al getest kan worden. Maar het blijft natuurlijk vervelend. Het liefst heb jij natuurlijk ook een kindje die helemaal gezond is.
Is er niemand die hetzelfde meemaakt? Of heeft meegemaakt? Lijkt me fijn om daarover te praten of ervaringen te delen etc..
bij ons is het nog niet duidelijk, in januari wordt opnieuw gekeken naar het gehoor van mijn meisje, ze heeft een middenooronsteking aan beide oortjes gehad en toen ook ineens een stuk minder gaan horen, het kan zich nog herstellen dus volgend jaar wordt opnieuw getest. ik kan nog niks met je delen maar begrijp wel heel goed hoe spannend het allemaal is.
Heey lieve meid! Ook nog een dikke knuffel van ons! Je meisje heeft het goed gedaan en ik herken je gevoel echt(en dan zit ik al te miepen als alleen al blijkt dat Gabriël allergisch is voor de azijn in de Nederlandse mayo... ) Tuurlijk wil je dat ze helemaal 100% gezond is! Klaag mar lekker hoor, daar zijn we immers voor!
Tuurlijk dat wil iedereen maar verlies niet uit het oog dat je meisje 100% gezond en normaal is, het is de buitenwereld die daar anders over denkt. Fer is toch helemaal gezond en normaal Ik kan jullie alleen maar heel veel sterkte toewensen en hopen dat je het snel een plekje kunt geven want dit zijn berichten die je even goed moet verwerken en daar moet je ook de tijd voor nemen. Groetjes Anita
hey! hebben ze gezegd hoeveel verlies het is? ik ben zelf slechthorend! hoor aan mijn linkeroor 30% en aan mijn rechteroor 80%. ik heb nooit gehoorapperaten genomen. is ook pas later ontdekt bij mij! maar wil je wel zeggen dat als je niet anders weet en dat het best makkelijk is om ermee om te gaan. wil nu geeneens meer apperaten. et is voor mij alleen lastig met drukke gelegenheden of mensen die niet goed articuleren (ik lees deels lippen om de dingen die ik niet hoor te begrijpen) mijn man is ook slechthorend die is rechts bijna doof ( erg handig in bed als we van elkaar af liggen horen we weinig tot niets hahha) dus wij praten wel wat harder als de gemiddelde mensen (zeggen ze) en de tv staat harder maar voor de rest ach als mensen het niet weten zien ze het ook niet! ik heb altijd zoiets van liever dit als slechtziend. dat lijkt (lijkt) mij erger!
Pluk, ja ik wist even niet goed hoe ik het moest verwoorden .. Maar je begrijpt wel wat ik bedoel toch!! Mik25, dat krijg ik dinsdag allemaal precies te horen. Maar ze heeft gezegd dat met het verlies wat ze heeft het verstandig is om gehoorapparaatjes te nemen! Wanneer is het bij jou ontdekt? Mijn vriend is ook slechthorend (zijn vader ook, broertje, nichtjes) maar zijn broertje en hijzelf hebben later wel bij de logopedist gelopen omdat ze niet goed praatte enzo. Maar mijn vriend en familie vooral zijn dus bekend met slechthorenden.. En dat harder praten en de tv zo hard, dat ken ik ja! Mijn vriend doet dat ook altijd(heeft ook al tijdje geen apparaten meer, maar moet ze wel eigenlijk), en ik als goedhorende vind dat heel vervelend. Nu al moet ik harder praten tegen de kleine, omdat ze me anders niet hoort. Als ik normaal praat, reageerd ze ook niet. En natuurlijk zijn er veel ergere dingen! En als je niet anders weet dan leer je er mee om gaan, maar ik vind het wel fijn voor de kleine als ze gewoon alles goed kan horen en dat ze geen dingen mist.. Want dat geboel heeft mijn vriend wel vaak.. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk..
ik heb een aangeboren afwijking maar die zorgde niet voor de grootste gehoorsverlies. die kwam pas na mijn operatie op mijn 14de dus toen praatte ik al etc. het lijkt mij idd als ze ales nog moeten leren het beter is omeen apperaat te nemen! en die zijn tegenwoordig zo klein die zie je niet eens meer! ik werd gek van zo'n apperaat! dacht dat iedereen aan het schreeuwen was hahahahaha . wil er ook absoluut geen een!
Ik begrijp je helemaal hoor, je wilt gewoon niet dat je meisje op die manier 'speciaal' is. Het gevoel van je vriend kan ik over meepraten hoor, door de ms is er een zenuw beschadigd die toevallig de verwerking van wat ik binnen krijg via mijn oor behoort te reguleren. Dus ik hoor alles op 1 en dezelfde sterkte en in drukke ruimtes (zoals verjaardagen) is het erg moeilijk er 1 gesprek eruit te filteren. Resultaat is dat ik vaak het gevoel heb er maar een beetje bij te zitten tewijl de rest er rustig op los kletst. :x Groetje SAnita
Hee lieve meid, ik vind het zo vervelend voor jullie dat Gabriëlla toch slechthorend is. Ik snap het ook helemaal dat je er nu doorheen zit, das ook heel logisch. Lucht hier (en bij de septembermama's) maar lekker je hart, daar zijn we voor! Dikke knuffel van ons.
@ Pluk, ja mn vriend heeft precies hetzelfde.. Heel vervelend is dat! Mik mijn vriend hoort ook te veel zeg maar met een apparaat, die kreeg er pas 1 toen hij 6/7 was.. Maar eigenlijk heeft hij ze wel weer nodig! Is er dan niemand die hier over kan mee praten??
Kan alleen dit topic vinden van vorig jaar toen was er ook iemand op zoek. http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/113669-slechthorende-babies.html
Hoi, Wij zijn gister geweest voor beide meisjes. Ook Belle zakte elke keer voor de testen maar ze had elke keer vocht achter trommelvliezen maar nu waren haar oren helemaal schoon en geen vocht. Helaas blijkt dat zij ook verlies heeft en dat ze ook gehoor apparaten moet. Alleen in het Amc vertelde ze dat ze bij 35 decibel pas gaat horen en nu waren we in alkmaar en die haden het over 65 decibel dus dat is nog al een verschil. Romy hetzelfde alleen had die dus ook weer vocht achter haar trommelvliezen. Dus we weten nog even niet wat we hier mee moeten doen omdat wij zelf het idee hebben dat ze echt meer hoord dan hun denken. gr Chantal.
Mineke, dankje! Ik zal eens gaan kijken in dat topic! Chantal, vervelend zeg! En wat gek dat het zo anders is, de een 35 en de ander 65.. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat bij jullie! Weet je al wat de verdere procedure word? Groetjes
Hey! Ik werk op een school voor dove- en slechthorende kinderen. En ik weet dat er iets van een oudervereniging is, ik heb een forum gevonden, misschien kan je daar iets mee? Algemeen forum van de NVVS en FOSS :: Index Het gaat helemaal goed komen met jullie mooie meisje! Liefs!
Kien, Dankje! Ik heb even rondgekeken, maar ik kan geen verhalen vinden over ouders met babytjes die al met 6 maanden een gehoorapparaat kregen en heel dat gebeuren er omheen.. Alleen over oudere kindjes.. Maar iig bedankt! Waarom is er nou niemand die hetzelfde meemaakt en waar ik ervaringen mee kan delen??
Morgen moeten we om 09.30 in het ziekenhuis zijn voor onderzoek bij de KNO-arts en gesprek met de Audioloog. Dan hoor ik meer over het gehoorverlies en de verdere 'revalidatie'.. Ben zo benieuwd, pff spannend!
Vanmorgen zijn we weer in het Sophia geweest! De KNO-arts ging Gabriëlla onderzoeken, en ik gaf ondertussen lekker een flesje want dan is ze rustiger en het onderzoek was best vervelend voor haar. Gabriëlla is sinds zaterdag flink verkouden en dat was dus ook in dr oortjes te zien. Dus ik vroeg of daar het gehoorverlies door komt? Nou zei die vrouw. Met de tymp-meting die vorige week is gedaan word het trommelvlies gemeten, en die werkte optimaal vorige week, ze was toen ook niet echt verkouden o.i.d... Dus de kans is klein dat het die meting beinvloed heeft, aangezien het ook volop in de familie door komt moet U er zeker rekening mee houden dat het verlies wat wij gemeten hebben, klopt! Toen na het onderzoek een hele vragenlijst, over de zwangerschap, de familie etc etc.. Nou zegt die man, nu waar het allemaal om gaat.. Het gehoor van Gabriëlla.. Het is niet goed wat wij gemeten hebben, ze heeft links een gehoorverlies van 60 decibel en rechts 50 decibel gehoorverlies. Dit zei de man vervolgens: Gehoorverlies is als volgt in te delen: Tussen 0-30 dB: normaal tot licht gehoorverlies. Tussen 30 en 60 dB: licht tot matig gehoorverlies. Tussen 60 en 90 dB: ernstig gehoorverlies. Meer dan 90 dB: zeer ernstig gehoorverlies tot doof. Dus wat ons verstandig lijkt is dat u als Gabriëlla 5/6 maanden is terug komt, dan meten we alles opnieuw, aan de hand van die meting word dan het definitieve verlies vastegesteld en krijgt u een verwijzing naar een audicïen voor gehoorapparaatjes! Hij vroeg ook of ik zoveel mogelijk wil verzamelen van het gehoorverlies in de familie etc. En dan kunnen we meedoen aan een Auto-genetisch onderzoek voor het gehoor, dan krijgen we een beter beeld wat ons te wachten staat, en een volgend kindje en de eventueele kindjes van Gabriëlla.. Ook kijken ze dan hoe het is ontstaan etc.. Heb ook nog gevraagd hoe dat dan gaat, zo'n hummeltje van 6 maanden met een gehoorapparaatje. De man antwoorde daarop: Ik zal eerlijk zijn, dat word nog heel lastig en vermoeiend om Gabriëlla er aan te laten wennen en de meerwaarde van de apparaatjes te leren inzien. Ik kan je zeggen, ik had niet verwacht dat het zoveel zou zijn het verlies ..
Poeh zeg meid dat is een behoorlijk gehoorsverlies wat ze heeft. Ik had zo gehoopt voor jullie dat het toch mee zou vallen. Heel veel sterkte gewenst om dit een plaatsje te geven. Groetjes Anita