Ons meisje is slechthorend!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eerised90, 2 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kien

Kien Actief lid

7 jul 2008
    284
    0
    0
    onderwijsassistente
    Overijssel
    Aahh, dat zijn toch flinke verliezen.. Wel goed dat ze er verder onderzoek naar laten doen. Daar heb je nu niks aan, maar is voor de toekomst wel prettiger, denk ik.
    Sterkte met het accepteren!

2. Dankje :) ..
    Had het echt niet verwacht nog zoveel, was echt een klap in mn gezicht!
    Nu van alles uitzoeken, en zoveel mogelijk informatie inwinnen, fijne audicïen zoeken etc, en mensen die hetzelfde mee maken, maar dat is nogal moeilijk..

3. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Hoi,
    Wij hadden ook niet verwacht dat het bij Belle zoveel zou zijn
    en we geloven het ook niet echt.
    Mijn man probeerd ze te bellen om het toch weer te overleggen
    maar ze waren er niet helaas.
    We zitten te denken om toch nog een keer in AMC te laten testen en kijken wat hun zeggen.
    Als ik gewoon praat tegen haar zegt ze mij gewoon na.
    Wij geloven echt dat ze een gehoor probleem heeft maar
    volgens ons minder dan ze zeggen.

En jou meisje is nog zo klein hoe kunnen ze dat dan zo met zekerheid zeggen?
    Bij Belle mislukte die testen heel vaak omdat ze nooit wilde slapen of omdat het te lang duurde.
    gr Chantal.

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hoi!

Wat super vervelend voor jullie!

Wij waren hier ook bang voor, mijn vriend is namelijk ook slechthorend.. heeft schade aan zijn slakkenhuizen..

ik schrok een beetje toen ik jouw rijtje van gehoorverlies zag.. ik weet namelijk dat mijn vriend aan een kant een verlies heeft van bijna 80 decibel :$ en het maffe is dat ik na 10 jaar nu pas besef dat ie bijna helemaal doof is! aan de andere kant is het bijna 40 decibel..

wat ik je mee wil geven is dat er goed mee te leven valt mijn vriend heeft geen gehoorapparaat.. heeft ie een keer geprobeerd en hij werd gek van alle geluiden en het horen van stemmen kwam er niet mee terug.. vind het zo jammer dat ie vroeger geen apparaat heeft gehad, dan had het waarschijnlijk nu wel geholpen.. het lukt hem nu niet meer om eraan te wennen..

het enige wat ik merk ik dat ik altijd rechts van hem moet gaan zitten en dat meneer echt niets hoort als ie op zijn goede oor ligt..
    hij draait ook continu zij goede oor bij..

eef heeft het trouwens niet, zij heeft de mazzel dat ze mijn gehoor heeft en ik hoor juist heel scherp (is ook wel eens irritant...)

heel veel succes met jullie meid!!

x

5. Chantal, vervelend dat ze nooit rustig was tijdens de testen, dan is de uitslag ook minder betrouwbaar zei de audioloog hier in het Sophia!
    Ons meisje lag heerlijk te slapen..
    Ze word in maart voor de zekerheid opnieuw gemeten..
    Maarja het komt veel voor in de familie, en haar nicht, neef en oom van mn vriend hebben ongeveer hetzelfde verlies!
    Als jullie het niet helemaal zeker weten zou ik gewoon opnieuw testen hoor..

Moontje, dat is best veel, maar er valt zeker mee te leven ja.
    Mn vriend is ook slechthorend, en heeft ook geen apparaten meer. Zijn broer, vader, oom, tante, nichtjes zijn ook slechthorend..
    Maar het gaat mij meer omdat ze zo klein is lijkt het me lastig.
    Maar wil niet dat ze een achterstand krijgt.
    Gelukkig is jullie dochtertje niet slechthorend!!
    Ik heb ook een heel scherp gehoor, hoor eigenlijk teveel... Kan ook vervelend zijn he ;) ..

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Wat een lief meisje! ze heeft zich kranig gedragen ;)

7. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Meid, ook even bericht van mij.
    Je weet en zegt zelf ook, dit is niet het ergste in de wereld, maar toch wil je niet dat je eigen kindje dit heeft.
    Ze ziet er ontzettend stoer uit, en heeft het hardstikke goed gedaan. En terecht mag je apetrots op je dochter zijn.
    En wat ik eerder ook las, met zo'n sterke papa en mama als ze heeft komt ze er echt wel!!! Probeer het te accepteren, dan zal ook zij dit makkelijk doen. Mijn zusje kreeg bij de echo te horen dat haar dochter schisis ( als ik het goed spel, hazenlipje ) heeft. Dat is gewoon een hele harde klap als je het te horen krijgt. Maar hoe sneller je het zelf kunt accepteren, hoe makkelijker je er uiteindelijk mee om kunt gaan. Zij kon het eerst heel moeilijk accepteren, en vond de buitenwereld heel moeilijk om mee om te gaan. Zij ging er zelf aan onderdoor.

In elk geval veel sterkte!!

8. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    We hebben vandaag amsterdam aan de telefoon gehad en we
    mogen daar weer langs komen.
    We krijgen een brief met de datum dus dat wordt weer spannend
    ik ben benieuwd .
    Bij ons komt het helemaal niet in de familie voor alleen bij ouderdom
    en allebei mijn meisjes hebben het toch ook raar.

9. @ Chantal.. Hoe gaat het nu met jullie? Weet je al wanneer je weer naar het zh moet?

@ Butterfly, ik heb het vrij snel kunnen accepteren. En ik maak er nu ook zo nu en dan een grapje over..
    Als ze tv aan het kijken is dan zeg ik: Zo mieppie kun je het horen of moet mama hem harder zetten voor je ;)?
    Dat helpt wel.. En ik denk dat de kleine het dan ook veel beter en sneller accepteerd en ze er dan beter mee om kan gaan.

10. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    we weten nog steeds niets dus afwachten

11. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Hoi Eerised90,
    Hoe gaat het met jou en je meisje alweer wat testen gehad?
    Wij hebben 2 feb een gesprek in het AMC voor Belle
    spannend hoor.
    Groetjes Chantal.

12. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.295
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Ik lees je bericht nu pas. Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar mijn beste vriendin wel. Zij hebben een dochtertje van inmiddels 1,5 jaar die slechthorend is (verlies aan beide oren van 50 decibel) en gehoorapparatjes draagt.

Al bij de eerste gehoortest toen haar dochtertje nog maar een paar dagen oud was ging het al mis. Vervolgens diverse gehoortesten gehad en allemaal niet gehaald en daarna naar het audiologisch centrum in Zwolle. Wij als vrienden en familie hebben toen hun dochtertje 6 maanden een informatieavond gehad met iemand van het audiologisch centrum gehad die ons heeft uitgelegd wat het nu betekend een kindje die slechthorend is. Wij hebben een beetje gebarentaal geleerd en ook mijn vriendin gebruikt soms gebarentaal.

Het dochtertje van mijn vriendin heeft denk ik vanaf dat ze een maand of 7 is gehoorapparaten. Dat waren in het begin van die hele grote achter het oor en dat ging helemaal niet. Binnen een minuut had ze die apparaten al weer uit. Toen heeft ze best wel kleine gehoorapparaten gekregen, nog wel achter het oor maar heel licht en klein en roze van kleur. Deze laat ze gewoon in (aan de gehoorapparaten zitten touwtjes met een klem en die klem wordt aan de kleren bevestigd zodat je ze niet verliest). Ze hoort nu gewoon echt veel en veel beter. Je moet wel in haar gezichtsveld staan als je tegen haar praat maar ze hoort je goed en reageert ook. Praten doet ze ook al een beetje en daar hoor ik eigenlijk niet aan dat ze slechthorend is maar dat kan nog komen,dat weet ik niet.

Zij heeft nu totaal geen last van de gehoorapparaten en is een heel vrolijk meisje dat binnenkort naar een speciale peuterspeelzaal voor slechthorenden gaat. Of ze ook naar een school voor slechthorenden zal moeten is nu nog niet duidelijk.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

Veel liefs en veel succes
    Nataly

Deel Deze Pagina