Slaapdrama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wup, 26 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hoi Meiden,

Laatst had ik al een topic geopend dat mijn zoontje overdag zo weinig slaapt, maar sinds 2 weken wil hij overdag helemaal niet meer naar bed. Zodra ik hem erin leg is het eigenlijk altijd gelijk huilen of mopperen. Het mopperen en huilen gaat na een poosje over in krijsen.

Als het begint haal ik hem er na 10 min even uit om evt een boertje te doen (ik zeg verder niks tegen em). Daarna ga ik elke 10 minuten terug om een speentje te geven. Weer zeg ik niks tegen hem en ga gelijk weer weg. Voor ik de kamer uit ben heeft hij de speen al weer laten vallen en begint het opnieuw. Ik ben nu al 3 kwartier zo bezig. Vanmiddag gaat het weer precies zo en eind vd middag ook.

Ik leg hem altijd zodra ik een vermoeidheidssignaal zie in bed. We hebben geprobeerd om hem van te voren heel rustig te maken (met de speen op zschoot) maar dat helpt niet. Hij weigert gewoon te gaan slapen. Soms ga ik maar wandelen buiten en dan slaapt hij voor dat ik de deur uit ben. Maar ik wil niet dat hij straks alleen maar slaapt als we gaan wandelen.

's avonds voor de nacht gaat hij wel altijd zonder een kick te geven slapen en slaapt lekker de hele nacht door.

Is dit een kwestie van volhouden? Of is het een fase? Elk slaapje zie ik er weer tegen op om hem naar bed te brengen. Na een drie kwartier ben ik er eerlijk gezegd ook wel helemaal klaar mee.

2. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Ik had precies hetzelfde op een gegeven moment ben je op en heb ik hem laten gaan. Ook niet meer naar hem toegegaan toen. Duurde soms wel een half uur. En soms wat het huilen stil huilen stil. Maar daarna sliep hij wel als een roosje.

3. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hier heb ik mijn dochter een tijdje in een draagdoek gedragen. Dan sliep ze wel en had ik ook ff rust. Dat is uiteindelijk vanzelf over gegaan.

Weet je zeker dat je zoontje verder nergens last van heeft? Bel anders het cb voor advies. Wij hebben er geen goede adviezen van gehad en ik ga dus ook echt alleen nog voor de prikjes, maar ik ken wel mensen die er wat aan gehad hebben. Maar doe vooral niet iets waar je zelf niet achter staat (laten huilen, of juist oppakken bv)

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Volgens mij heeft hij verder nergens last van. Een uur laten huilen vind ik zelf wel lang, maar op een gegeven moment probeer je alles.

Haal ik hem er elke keer uit om te troosten wordt het niet beter van. Ook erbij blijven zitten helpt juist niet.

5. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ow ik heb ons meisje wel eens 1.5 uur laten liggen...ja echt heel erg maar ik was zo moe en op ik was de hele dag met haar bezig.....later bleek dat ze reflux had en last van maagzuur...dat kon je ook ruiken in dr mondje sinsdien gaat t stukken beter al moet ik zeggen dat ze vanaf t weekend weer beetje uit dr hum is....mss een fase ofzo....het is zo moeilijk met die kleintjes en t zal altijd uitproberen blijven het enige wat ik zeggen kan volg je mama gevoel dan komt het vast en zeker goed!!!

wat ik trouwens ook vaak deed!!eventjes naast dr gaan zitten bij t bedje handje op dr buik en niks zeggen hoor!!en dan een lekker zacht tutdoekje tegen dr wangetje!!dat hielp vaak ook goed mss een tip???

6. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Hoi,
    Hier ook een mannetje wat zn 2e slaapje niet wil, ben ook regelmatig bijna een uur bezig om m in slaap te krijgen, ik ging ook maar wandelen en idd ik was de deur nog niet uit..;)
    Maar ja altijd maar naar buiten ;)
    dus als hij nu niet wil slapen haal ik m er weer uit dan nog maar ff in de box spelen of boodschappen doen, en ik moet zeggen dat gaat best aardig, ik moet wel zeggen dat hij wel eigenlijk altijd goed geluimd blijft en hij gaat dan wel een uurtje eerder naar bed want dan is ie ook echt op, hij slaapt dan vrijwel direct:)

Deel Deze Pagina