Ons meisje opgenomen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tweekids, 2 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahhh wat rot zeg. Ik moet er niet aan denken. Heb geen ervaring met opname van huilbaby, wil je alleen heel veel sterkte wensen.

2. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Hoe is het nu met haar en met jou? :)

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Heb even alles globaal gelezen.

Gisteravond 22:00 stikte ze en kreeg ze geen adem, vandaar naar de HAP.
    Daar aangekomen huilde ze en toen is het balletje gaan rollen met de huisarts door gelijk door te pakken naar de kinderarts en misschien 1 nachtje ter observatie.
    Na het lichamelijk onderzoek van de kinderarts 00:30 uur kwam ze ermee dat ze op wil nemen voor drie dagen onder het huilbaby protocol. Dit kwam een beetje rauw op mijn dak en totaal niet verwacht na veel getwijfel en gehuil hebben we haar op laten nemen. 2:00 uur was ik thuis. De hele nacht gehuild en om 8:30 was ik weer in het ziekenhuis om haar weer mee te nemen dit voelde niet goed zeker wat je leest op internet. De verpleegkundige en zaalarts hebben met mij gepraat en de kinderarts was er om 11:00 uur. Met hem besproken wat we gaan/kunnen doen. twee opties:
    Vandaag overdag het medische uitsluiten, fysio, urine , lichamelijk onderzoek enzovoort en dan vanavond weer mee naar huis als alles goed is.
    Optie 2: vandaag medisch onderzoek , en vanaf morgen 48 uur huilbaby protocol. Ik ga 2 x daags 2 uur erheen ook zodat ik live kan voeden. Sávonds gaan we samen douchen wat we thuis ook elke avond deden om dat ritme vast te houden. In de ochtend lekker huid op huid. Morgenochtend word er een video opname gemaakt door een pedagogisch werkster van een zorg moment tussen faelynn en mij. Babyfoon hebben ze aan staan duidelijk besproken dat er gewoon naar haar toe gegaan wordt, hier heb ik dan ook vertrouwen in.

Dit is absoluut niet onze eerste keus , ik ben er werkelijk kapot van wat hebben we allemaal al gedaan? :
    Tongriem geknipt
    Lipbandje geknipt
    Lactatie kundige 2 x langs geweest
    Pro biotica
    Infacol
    Cina baby
    Osteopaat
    Nexium
    Volgende stap was kinderarts en dat is nu erg snel gegaan.
    Mocht ik haar morgen toch mee naar huis willen nemen mag dat natuurlijk het is mijn kind maar dan zou het allemaal voor niets zijn geweest.
    Bedankt voor de steun ik hou jullie op de hoogte.
    Dit is volgens mij niet alles maar heb 3 uur slaap gehad en ben dus nog een beetje daas..

4. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt me super zwaar, maar er word nu wel medisch goed gekeken en je word geholpen...
    Ik heb gesmeekt of ze mijn zoontje wouden opnemen in 2 ziekenhuizen....en ze deden het niet...( hij huilde ongeveer 18 uur per dag!!) en pas met 9/10 maanden werd het minder omdat er eindelijk ( na weer verandering van ziekenhuis ) bloedtesten gedaan werden...
    Snap dat het zwaar is, maar weer aan de andere kan ook blij dat je hulp krijgt!

5. KimK

KimK Niet meer actief

Sterkte! Is KMA trouwens al uitgesloten? Zie wel behandeling voor reflux, maar niks over KMA.

6. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    #26 Madelein84, 2 jul 2014
    Laatst bewerkt: 2 jul 2014
    toch vind ik het onmenselijk, zo'n protocol. Dat kindje heeft dus 9mnd lekker bij mama in de buik gezeten, is koud 5 weken op de wereld en mag de mama 1,5u per dag zien. Geen idee wie dat protocol bedacht heeft, maar iemand die zich niet in veilige hechting oid verdiept heeft. Ik zou mijn kind niet achterlaten, die onderzoeken kunnen ze ook doen als ik er bij ben. Het idee van patroon doorbreken snap ik ook nooit zo, kind weet nog niet eens waar zn eigen voeten zitten, hoe kan zo'n kind een patroon hebben? Volgens mij kunnen zulke jonge baby's nog niet eens om niets huilen. Dus of er is iets medisch aan de hand, of ze hebben behoefte aan contact/knuffel oid.

baby;s groeien niet alleen op eten, maar ook op liefde en aanraking. ze het grootste deel van de dag hiervan weerhouden (ik neem aan dat de verpleging niet 21 uur per dag de kindjes bij zich heeft) lijkt me dus echt niet goed voor de ontwikkeling van de baby.

René Spitz - Wikipedia, the free encyclopedia Hier een onderzoeker die onderzoek deed naar kinderen in tehuizen:
    The babies raised in the nursing home environment suffered seriously. More than a third died. Twenty-one were still living in institutions after 40 years. Most were physically, mentally, and socially retarded.

En nee, een ziekenhuis is geen tehuis en er zijn liefdevolle ouders, maar..die zijn er maar 3 uur per dag. Voor een jonge baby die nog geen klok kan kijken lijkt me dat echt weinig.

Oh en nog een artikel, over de aapjes van harlow
    Google Translate

(geen aanval naar TO, snap dat je er doorheen zit en overdonderd bent, ben alleen erg verbaasd over 'het protocol'. )

7. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik snap dat 'protocol' ook echt van geen kant. Hoe kun je nou een baby goed observeren in zijn gedrag als je de situatie voor die baby ineens 100 graden omdraait?? Andere omgeving, andere mensen en het allerbelangrijkste.. geen mama in de buurt.
    Snap dat je er doorheen zit en dan het hebben van een huilbaby erg zwaar is maar ik zou never nooit mijn kindje van nog geen 2 maand oud zo alleen achter kunnen en willen laten.
    Observeren prima, maar ik wil in de buurt zijn.
    Mijn jongste meisje heeft toen ze 2 maand was ook in het zh gelegen maar no way dat ik weg ging, alleen als ik er zeker van was dat ze heel diep sliep durfde ik naar beneden om bijvoorbeeld even wat te eten..

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Nee nog niet uitgesloten ga ik t morgen over hebben..

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Helemaal mee eens!

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Veel sterkte ermee en ik hoop dat er wat gevonden wordt waardoor de cirkel doorbroken wordt!

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Pff sterkte meis ..jullie hebben al super veel geprobeerd zo te zien

Idd KMA uitsluiten is wel een goede dat was hier de oorzaak in combi met reflux.

Hele dikke knuffel en hoop dat het binnenkort beter gaat

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nou het klinkt alsof jullie meid echt niet lekker in haar vel zit. Ik herinner me nog levendig hoe dat was. Goed dat het nu uitgezocht wordt.

Ik begrijp alleen niet goed waarom dat meteen zo extreem moet, alleen in het ziekenhuis en een groot deel van de dag zonder mama. Want er lijken mij nog heel wat pistes die eerst moeten bekeken worden, waaronder zeker KMA. En die kunnen perfect van thuis uit, onder begeleiding van een kinderarts. Daar hoef je je kind echt niet voor achter te laten.

13. KimK

KimK Niet meer actief

Dat zou ik echt gaan bespreken! Je geeft bv hé? Is het voor jou te doen om te beginnen aan een koemelkvrij dieet?! Hopelijk is het zoiets simpels als dit en niks ernstigs. Sterkte!!!

14. zwangerjuffie

zwangerjuffie Nieuw lid

2 jul 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is precies wat ik ook wilde zeggen. Medische onderzoeken e.d kunnen zeer prima als de ouders er bij zijn (Als ze dat al perse tijdens een opname willen doen)...

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, maar het hoort dus laatste redmiddel te zijn. Niet de eerste aanpak die je kiest. Ook al hebben ze best al wel eea uitgezocht, KMA is nog niet uitgeprobeerd en dat hoor je allemaal uit te sluiten VOORDAT je overgaat tot huilbaby-protocol.
    Zelfs als laatste redmiddel ben ik trouwens op z'n zachtst gezegd geen voorstander van dat huilbaby-protocol. Het maakt meer kapot dan we met z'n allen doorhebben en je kunt huilen ook doorbreken zonder het contact met ouders te minimaliseren.
    Veel baby's die onder dit protocol worden opgenomen, vallen thuis weer terug in het huilen, omdat de oorzaak niet aangepakt is. Ziekenhuizen/artsen zeggen vaak dat dat niet zo is, want de cijfers zeggen anders, maar een hele grote groep van die ouders van wie het kindje weer terugvalt in het huilen, gaat NIET terug naar die artsen. Cijfers die artsen je hierover laten zien, zijn dus nogal vertekend :(
    En die groep ouders die zelf aan het uitproberen gaat vervolgens, komt er toch wel erg vaak achter dat dieetvoeding een oplossing is, of dat er sprake is van reflux...

Even als nadenkertje: 2,8% van de baby's valt onder de noemer huilbaby. 5% van de baby's heeft KMA, cijfers over reflux ken ik zo niet uit m'n hoofd. Geeft te denken. Toch?

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

TS: mijn advies is dus om eerst al het medische uit te zoeken en daarvoor de tijd te nemen. Dat kan betekenen dat je kindje voorlopig nog wel even huilt, als je zelf op dieet gaat en doorgaat met BV.
    Zorg dan dat je hulptroepen inschakelt: mensen die je thuis komen ondersteunen, mensen die eens een nachtje van je over kunnen nemen, dat soort dingen, zodat jij het vol houdt.
    Ik weet waar ik over praat, met twee keer een huilbaby, dus als je tips nodig hebt of iets dergelijks, PB je maar :)

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Dankjewel, ik ga zo weer naar t ziekenhuis om lekker met dr te douchen, ga dan gelijk vragen naar de uitslag vd urine fysio enzovoort en dan gelijk doorgeven over kma zodat de kinderarts dat direct weet morgen..

18. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Tweekids, hoe is het nu?

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Lief dat je aan ons denkt :)
    Vrijdag 16:00 zijn we thuis gekomen, medisch is er niks aan de hand gelukkig. Ze heeft in het ziekenhuis ook amper gehuild dus ze houd erg van stilte en regelmaat ze heeft dat thuis nu ook, eten spelen ingebakerd slapen. Dit werkt goed. De logopedist en lactatiekundige hebben meegekeken en mijn melkstroom gaat gewoon veel te hard, ik voed nu dus eerst 10 min met tepelhoedje en de laatste 5 min zonder. En 1x daags dr brown fles om te oefenen. Ze heeft nog steeds veel kramp maar niet meer zo extreem. De fysio heeft oefeningen meegegeven omdat ze een erge voorkeurshouding heeft en haar hoofdbalans dus helemaal scheef is. Morgen bel ik dus de kinderfysio , woensdag komt het cb op huisbezoek.. Dit was t wel zo'n beetje geloof ik. Dag 1 had ik vreselijk veel moeite en had dr bijna weer meegenomen. Nu heb ik de afgelopen dagen kunnen relativeren en was dit absoluut een goede keus voor ons.

20. Marjoo83

Marjoo83 Actief lid

31 jan 2012
    352
    1
    16
    Fijn dat het nu goed voelt voor je! En dat je nu wat handvaten hebt gekregen waardoor ze rustiger is.
    Voel je niet schuldig dat je weg bent gegaan, soms moet even de cirkel worden doorbroken waardoor jullie nu ook weer met een frisse start kunnen beginnen thuis.

De bezoektijden van 2x 1.5 uur zijn trouwens de normale gang van zaken hoor bij opname van huilbaby's (werk zelf ook op een Kinderafdeling)

Deel Deze Pagina