ons meisje slaapt 's nachts bijna niet

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Annabel26, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Hallo,

Onze dochter ( 1 week oud ) is nu al twee nachten achter elkaar klaarwakker. Na de laatste voeding valt ze gewoon niet meer in slaap, ze ligt rond te kijken en zodra wij het licht uitdoen gaat ze huilen. Ze is dan zeker wakker tot de volgende voeding en ook nog daarna.
    Nu heeft ze ook krampjes gehad afgelopen nacht maar ook daarna slaapt ze gewoon niet.
    Overdag slaapt ze prima, ik zorg ervoor dat ze op tijd voeding krijgt en daarna slaapt ze vaak lekker verder.
    hebben jullie tips?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Kan je eens de dagindeling omschrijven, welke voeding en hoeveel/hoevaak, is de bevalling vlot en zonder complicaties verlopen?

Ilja

3. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ok voed meestal 7 keer per dag.
    Meestal om de drie uur. De bevalling heeft van de nacht van zondag op maandag tot dinsdagochtend geduurd. Uiteindelijk heb ik weeen opwekkers en een ruggenprik gekregen. Verder geen bijzonderheden tijdens de bevalling

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Geef je Bv? Hoeveel weegt je kleine nu? En als je Bv geeft drinkt ze dan goed aan de borst? (tevredenheid)
    Laat ze zelf los en hoelang drinkt ze dan?
    Is ze onrustig in bed? Je hebt het over krampjes.....heeft ze hier alleen snachts last van en heb je hier iets voor gegeven?

Ik stel je steeds vragen omzo een beter beeld van de situatie te krijgen.

Ilja

5. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ja ik geef borstvoeding, ze weegt nu 3400 gram. Ze drinkt goed aan de borst en laat zelf los. Meestal drinkt ze zo'n 20 minuten en is dan tevreden. Ze is meestal niet onrustig in bed behalve als ze krampjes heeft. Meestal heeft ze dat twee keer per dag, ze wordt dan helemaal rood en trekt haar beentjes op en is ontroostbaar. We geven haar 1 keer per dag infacol

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Oke. Zoals ik het kan beoordelen gaat de Bv goed. Krampjes zijn inderdaad vervelend, maar als het goed is helpt daar de infacol voor.
    Er van uitgaande dat ze verder goed groeit lijkt het een beetje op regeldagen. Naast het vaker aan de borst willen (de voeding stemt zich dan weer op een nieuwe fase aan) zijn ze ook meer wakker en zitten ze ineens in een ander ritme.
    Over het algemeen duurt dit een paar dagen waarna zich weer een ritme vormt.

Iets anders kan ik er nu niet van maken.

Laat je me weten hoe het verder gaat?

Ilja

7. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Goedemorgen,

Bedankt voor de reacties, we hebben haar gisteren voor haar laatste flesje in bad gedaan en hebben vannacht maar liefst 4 uur mogen slapen en daarna nog eens 4 uur voor ze weer wakker werd voor de borst. We hopen nu natuurlijk dat dit zo door blijft gaan.

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat heerlijk voor jullie. Fijn om te lezen.

Ilja

Deel Deze Pagina