zoals jij aangaf is dat hij de spuit zelf leuk vond..... dan is het indd wat anders. maar in de bovenste reactie staat dat haar zoon het NIET leuk vind en ze in zijn gezicht blazen zodat hij slikt.
Ja dat lijkt me lastig. Maar tegen uitdroging aan betekend dat je echt actie moet ondernemen. Bij baby's adviseren ze wel eens met een spuitje. Misschien werkt dat voor jullie ook? Of een nieuwe beker met rietje ofzo, zodat het misschien interessant wordt? Beterschap!
ORS zou ik zelf ook niet willen drinken. Onze huisarts zegt altijd zieke kinderen moet je heeeeeeeeel onverantwoord cola en chips geven. Dan krijgen ze vocht, suiker en zout binnen. En dat is dan voldoende om niet uit te drogen. Later komt het gezonde eten dan wel weer.
Hihi, leuke tip! Ik denk alleen dat je de cola dan moet 'ontprikken', anders zullen velen het vast niet lekker vinden!
Onze zoon is ook pas nogal ziek geweest. Hij at en dronk bijna niet meer en is toen 2,5 kilo afgevallen. Hij zat ook tegen uitdrogen aan. De stelregel was toen (en ik heb hem hier al eerder gelezen): geef waar ze zin in hebben. Maakt niet uit wat het is (behalve gif natuurlijk ) als er maar wat in gaat. Bij onze zoon was dat chocolademelk. Dat was vocht met een hoop caloriën, dus dat werkte dubbel. Vaak aanbieden, overal een beker hebben staan zodat ze zelf een slokje kunnen pakken. Ik vind ORS helemaal niet vies, maar smaken kunnen verschillen. onze zoon had er ook geen moeite mee, hij drinkt dit ook wel ipv water als hij ziek is.
weet niet of het al is genoemd, en of je dochter het nog lekker vind om wat te sabbelen/tutten, als onze meid (15mnd) bv in badje zit en er ligt een washandje in gaat ze er meteen op zuigen, misschien een manier om zo ook og wat vocht binnen te krijgen.
hoi allemaal,dit is niet mijn topic..maar wel een zelfde onderwerp.. alleen mijn zoontje is 4 maanden (nouja over 2 dagen) iemand hier tips voor...?
Misschien met een spuitje langzaam wat in de mond druppelen. En op tijd naar de ha..! Uitdrogen kan namelijk heel snel gaan.
Hoi allemaal!! Bedankt voor jullie nuttige en lieve reacties!! Ons meisje heetf vandaag wel gedronken, ORS met roosvicee erdoor, maar ze blijft heel veel diarree houden en vanmiddag is alles er weeer uitgespuugd. Al met al heeft ze krap 500 cc binnen. Waar ik me meer zorgen over maak is dat ze al een aantal dagen blauwe lippen, handen en voeten heeft, de hele dag door! Het lijkt erger te worden, dus ik bel morgen sowieso de HA weer op. Beter een keer te vaak, dan te laat.... Zielig zijn ze zo...
beterschap!!! blauwe handen etc. altijd laten zien!! hendrik heeft vaak blauwe lippen maar zolang zijn tong niet blauw word is het goed aldus onze h.a. bij overgeven geef ik altijd cola remt spugen er zijn vele kindjes ziek spugen en diarree onze jongste was maandag aan het spugen (maar 3x gelukkig) nu nog erg in de diarree vanmiddag zelfs wit (net melk met meelkoekjes en stinken echt vreselijk, heb hierover een topic geopend nog nooit gezien namelijk) beterschap verder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hierook hoor, wit met vlokjes. Je zou haast denken dat het urine met schilfers is,zo dun en zo enorm zuur! Bah!
Ze houden net zo lang diarree totdat de bacterie uit de darmen is. Probeer het dus ook niet al te veel te stoppen met koekjes en banaan. Het moet eruit. Bij onze dochter heeft het bijna een week geduurd (en daarna was ik aan de beurt!!). Vooral de ontlasting is het allerbesmettelijks. Zie dat je dochter alweer goed drink. 500 cc is al heel wat hoor! En de blauwe handjes en lippen weet ik zo niet. Kan me voorstellen, doordat ze verzwakt raken, ze hun warmte niet meer vast kunnen houden. Even informeren lijkt me dan inderdaad het handigst. Onze dochter vindt het trouwens bereinterresant om in bad zelf te drinken met een bekertje. Normaal drink ze nog uit de tuit. Toen ze ziek was heeft ze veel in bad gedronken. Zorg dan wel weer dat ze goed schoon zijn aan de onderkant voordat je ze in bad doet, anders zit je weer met die bacterien. Zelf voel ik me altijd beter en krijg ik ook weer wat eetlust als ik een zetpil oid heb gehad. Mogelijk kunnen kindjes hierdoor hun zieke gevoel een beetje onderdrukken en krijgen ze weer zin in wat drinken/eten??
hey! bedankt ook voor de reacties op mij hoe kom ik eigenlijk aan een spuitje dan? en ja ik ben al naar de huisarts gebeld.. heb ook in het weekende de hap gebeld in het ziekenhuis en heb vandaag het cb gebeld,en door hun word ik morgen terug gebelt.. hij krijgt nu ook allemaal uitslag in zijn gezicht ... en had wat venkelthee gezet voor hem om te drinken, en daar had hij geen moeite mee gelukkig
Sportdrank kun je eens proberen. Ik heb dit op advies van de kinderarts 2 dagen (en echt niks anders) aan mn dochter gegeven, ze vond het heerlijk en het is dus blijkbaar erg goed bij te weinig vocht.
Heb niet alles gelezen... Ook in yoghurt zit vocht natuurlijk. Je kan af en toe met een spuitje een beetje een spelletje evt van maken. Niet teveel in het mondje spuiten, dan verslikt de kleine zich er misschien in.
spuitje even bij de apotheek of bij een dierenarts vragen doen ze hier in ieder geval niet moeilijk over. de kinderarts zei van de week tegen mij, hij moet eigenlijk iedere 2 uur wat eten die darmen moeten bezig bleven al zijn het maar een paar hapjes maar zolang die darmen bezig bleven des te eerder is de infectie eruit. eten gaat hier nog echt waardeloos sinds gisteren wil hij ook geen yoghurt meer gisteren wel ijskoude appelmoes erin gekregen . drinken was gisteren weer maar 400 maar toch, vanmorgen om 5 uur een jongentje zonder snottebellen wakker wat enorme dorst had en achter elkaar al 400 weg dronk heb nog niet gegeten met hem hij is daarna met papa samen in slaap gevallen. nogmaals met het spuitje niet spuiten maar druppelen meeste kindjes vinden het al leuk erop te sabbelen,
Ik heb niet alles gelezen, maar ik haak even in Ons mannetje heeft al 2 keer in het zh gelezen ivm uitdroging. ORS mochten wij niet mengen met iets anders, dan gaat de werking er namelijk vanaf. Dat is wat ons gezegd is geworden. Wel hebben we in een andere apotheek, de onze had het niet, ORS met een smaakje kunnen krijgen, dat luste hij wel. De ORS zonder smaak ging er niet in.. Ons mannetje had overigens het rotavirus, dat ging ook gepaard met diaree.. Afgekookt rijstwater van witte rijst is ook heel goed, soms vinden ze dat ook nog lekker ook. Heel veel succes en ik hoop dat de kleine snel weer beter is!
Hoi Allemaal! Na een paar spannende dagen lijkt het er op dat het de goede kant op gaat! We hebben enorm ons best gedaan en ze plast weer en ook de ontlasting wordt weer dikker! Nu zo door!!! Iedereen enorm bedankt voor het meedenken!!!
dat was ik van het in het gezicht blazen. Maar ik had geen andere keuze. Hij MOET zijn antibiotica krijgen anders kunnen we naar het ziekenhuis trekken en krijgt hij een infuus. Lijkt me vervelender. Gelukkig nu de ab aanslaat en hij opgeknapt is vind hij de ab niet meer erg met het spuitje. Hij komt nu uit zichzelf bij me zitten.