sporten (badminton) tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door singa, 19 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. singa

singa Niet meer actief

Ik ben (nog) niet zwanger maar hoop in het najaar wel weer zo ver te zijn. Nu ben ik tijdens mijn eerste zwangerschap gestopt met volleybal omdat mij dat niet zo'n handige sport leek.
    Nu ben ik inmiddels gaan badmintonnen en moet me weer opgeven voor de competitie. De competitie duurt van september tot en met februari. Als het allemaal lukt ga ik niet de hele competitie spelen.
    Maar is het verstandig om wel te beginnen met de competitie als je zwanger bent? Ik was sowieso van plan om alleen de dubbelspelen te spelen omdat die minder zwaar zijn.
    Zijn er hier mensen die badmintonnen en hier ook tijdens de zwangerschap mee door zijn gegaan?

2. Bailatamara

Bailatamara Actief lid

14 feb 2012
    207
    0
    0
    Zumba® geven!
    Hoi singa,

Volgens kun je gewoon lekker gaan badmintonnen tot je zelf voelt dat het niet meer kan. Het is geen contactsport en ik denk niet dat je snel een raket tegen je buik zal krijgen. Misschien een shuttle als die heel hard wordt geserveerd? Dat weet ik niet (badminton zelf niet maar geef wel 6x per week Zumba, ook behoorlijk intensief)

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Sporten kan helemaal geen kwaad! Zolang je goed naar je lichaam luistert en stopt wanneer het dat t.z.t. aangeeft: lekker gaan badmintonnen! :)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het ook doen, zolang het goed voelt, kan het prima. Badminton is ook wat ander dan volleybal/voetbal etc, waar veel meer kans op botsingen is. En een shuttle komt niet zo hard aan, zelfs van een goede smash heb ik maar 1 keer een blauwe plek gehad bij mijn oog. Bij je buik heb je vaak het racket/arm er wel voor. En anders zit de kleine ook altijd nog goed ingepakt..

Als je gewend bent aan de intensiteit kun je ook prima de enkel spellen spelen. Mits het dus goed voelt..

5. singa

singa Niet meer actief

Ik heb me ook weer opgegeven. Eerst maar eens afwachten wanneer ik weer zwanger word.
    Gisteren toevallig afgesproken om de enkelspellen wat meer te gaan verdelen. Dus dat zou mooi uit komen mocht ik zwanger zijn.
    Juist omdat het geen contactsport en er weinig kans is dat er iets gebeurd durf ik het wel aan. Dat had ik met het volleybal niet. Dan zou ik niet voor 100% gaan voor de bal. Met badminton heb je daar minder last van.

6. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik badminton ook. Ben gestopt met 17 weken, maar dat was omdat ik toen vijf weken op reis ging (Nieuw-Zeeland :) en niet omdat het niet meer ging. Eigenlijk denk ik dat ik na terugkomst nog wel verder had kunnen spelen maar ik vond het wel makkelijk om 's avonds vrij te zijn.

Ik voelde mij prima op de baan. Tijdens de training nam ik afentoe even pauze, als ik buikpijn kreeg. En pas een beetje op met achteruit rennen/springen/draaien, je kan iets sneller vallen en je banden worden losser. Shuttles in je buik kunnen geen kwaad. Veel plezier!

7. singa

singa Niet meer actief

Fijn om wat ervaringen te horen.
    Daarom wil ik proberen om zo veel mogelijk dubbelspellen te spelen. Met mijn vaste damesdubbel zou ik ook alleen voor kunnen spelen dus dat is ook al weinig loopwerk.
    Ik ga het straks gewoon proberen en als het niet gaat kan ik altijd nog stoppen. We zijn met 3 dames dus dat is niet zo'n groot probleem.

Deel Deze Pagina