Ons lieve kleine meisje Fayenne

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door jennifer24, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jennifer24

jennifer24 Bekend lid

8 apr 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde
    Vandaag hebben wij helaas het slechte nieuws gehad dat ons kleine meisje niet meer leeft in mijn buik. We gingen voor een normale controle naar de verloskundige en daar kon ze het hartje niet vinden. De twee echo's daarna bevestigde onze grootse angst.

Nu moeten wijzelf aangeven wanneer we willen dat ze geboren wordt. Ik vraag me alleen af wat jullie daarna met je kindje hebben gedaan. Wij willen haar in een kistje leggen en begraven . Zonder tussenkomst van uitvaart dienst. Maar kan dat?? Kan je haar zo mee naar huis nemen? Thuis nog foto's maken etc

2. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Wat verschrikkelijk voor jullie dat het hartje is gestopt van jullie Fayenne (en wat een mooie naam). Wat een verdriet, veel sterkte samen!

Als een kindje minder dan 24 weken was in de zwangerschap geldt de wet op lijkbezorging niet en mag je dus inderdaad zelf beslissen wat je met je meisje wilt doen, dus ook in een kistje meenemen zoals jullie willen.
    Onze zoon was ouder en we hebben hem meegenomen in een rieten wiegje/mand en laten cremeren en zijn as thuis in een houten hart, dat voelde voor ons goed. Volg vooral wat coor jullie goed voelt.
    Veel sterkte.

3. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Wat een verschrikkelijk nieuws! Er komt nu zoveel op je af.
    Wil je heel veel sterkte wensen.

Wij hebben onze zoon geboren bij 16 weken ook gewoon mee naar huis genomen. In het ziekenhuis konden we kiezen uit een houten hart of een rietenmand. Moesten we toen wel voor betalen (20 euro)
    De wet lijkbezorging is nog niet van toepassing bij kinderen die geboren zijn onder de 24 weken. We kregen wel een verklaring mee van het ziekenhuis, mochten we aangehouden worden door de politie.
    Wij (mijn man en ik) hebben onze zoon zelf begraven op een immatureveld hier op de begraafplaats. Veld die speciaal is ingericht voor kindjes geboren onder de 24 weken. Dit zonder tussenkomst van een begravenisondernemer. Hiervoor hebben we rechtstreeks contact opgenomen met de beheerder van de begraafplaats. Hij heeft ons toen met de praktische zaken geholpen.
    Als je nog vragen hebt mag je me gerust een pb sturen. Wij wisten toendertijd ook niet hoe we dit allemaal moesten aanpakken. Hebben wel telefonisch contact gehad met een begravenisondernemer over de mogelijkheden hier in de buurt. Zij hebben het een en ander voor ons kosteloos uitgezocht.

4. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Wat vreselijk verdrietig. Heel veel sterkte met het verlies van jullie meisje Fayenne. Wat een prachtige naam heeft ze gekregen.
    Probeer thuis nog zoveel mogelijk te doen wat je wil doen. Foto's maken, bewonderen, enz.
    Ons meisje was wel een heel stuk verder (bijna 39 weken) maar ze is wel nog 4 dagen bij ons thuis gebleven in een rieten mand (moest wel koeling onder waar de uitvaartondernemer elke dag naar moest kijken). Maar hierdoor konden we alles nog op ons gemak bekijken, bewonderen, haar aanraken, veel foto's maken (van oortjes, neusje, teentjes, handjes, haartjes, enz). Onze oudste heeft een tekening voor haar gemaakt die we in het mandje hebben gedaan. We hebben zelf nog wat knuffeltjes erin gedaan, zodat er zoveel mogelijk liefde mee het mandje in ging.
    Jullie moeten doen wat goed voelt, wie weet brengt ons verhaal je nog op wat ideeen.

Heel veel sterkte!!

5. jennifer24

jennifer24 Bekend lid

8 apr 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde
    Dank jullie wel dames, we gaan morgen gelijk bellen hier naar de begraaf plaats om te informeren naar het immatureveld.

vindt het zo naar te lezen dat hier zoveel moeders zijn die deze situatie moeten door maken.

6. xprincess

xprincess Actief lid

21 apr 2013
    426
    2
    18
    Genieten van het leven is mijn motto, werk parttim
    Kippenvel over mijn hele lijf!
    Heel veel sterkte voor jullie, prachtige naam voor een prachtig meisje!

Ben er stil van.

7. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik weet niet of je er behoefte aan hebt en vanaf welke termijn zoiets is, maar misschien vind je het mooi om professionele foto's van haar te krijgen?

Oh, ik heb net gekeken, maar stichting Make A Memory doet dit pas vanaf 23 weken zwangerschap :( Misschien dat het ziekenhuis evt nog wat weet hierover? Misschien dat het mooi is om een echt mooie foto van haar handje op jullie vingers te hebben of van haar kleine voetjes.

8. xprincess

xprincess Actief lid

21 apr 2013
    426
    2
    18
    Mocht je foto's willen, ik ben fotograaf en zou je graag daar dan bij willen helpen! ben zelf ook zwanger maar als zoiets kleins je kan helpen doe ik dat met liefde!

Mocht je interesse hebben mag je mij altijd een berichtje sturen.
    Mocht je er geen behoefte aan hebben snap ik dat ook hoor, doen wat goed voelt nu lijkt me het beste

Nogmaals heel veel sterkte

9. jennifer24

jennifer24 Bekend lid

8 apr 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde
    Oo echt super lief dat jullie zo mee denken. Tranen lopen over mijn wangen hier wat een warmte.

Ik heb een collega die hele mooie foto's maakt en al heeft gemaakt van onze knappe zoon. Zij heeft al aangeboden om foto's van onze kleine meid te maken. Maar super bedankt voor het aanbod echt heel fijn

10. xprincess

xprincess Actief lid

21 apr 2013
    426
    2
    18

Super goed! fijn dat iemand van dichtbij het kan doen voor jullie!

X

11. Meissies

Meissies Niet meer actief

Lieve jennifer je bent de hele dag al in mijn gedachten... Wat een prachtige naam hebben jullie aan de kleine meid gegeven! Hele dikke knuffel voor jou meis, denk aan je!!!!

12. jennifer24

jennifer24 Bekend lid

8 apr 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde
    Dank je wel lieve Meissies .

Hoopte vanmorgen dat het een nare droom was.. maar helaas.

13. Meissies

Meissies Niet meer actief

😘 blijf aan je denken!!

14. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Heel veel sterkte de aankomende tijd! Wij hebben onze dochter in een besloten kring gecremeerd, wel met een uitvaartverzorgster. Ik weet eigenlijk niet hoe dat zit als je je kindje zelf wil begraven. Maar je moet inderdaad doen wat goed voelt.

Je hebt eventueel bij Kindermandjes en Kinderkistjes mooie mandjes en omslagdoekjes om je kindje in te leggen. Maak inderdaad zoveel mogelijk foto's of laat ze door iemand maken als je hoofd er niet naar staat. De foto's zijn straks het enige wat je hebt van je dochter en zo waardevol.

15. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ah jakkes wat heftig! :(
    Gelukkig geen ervaring mee, maar ik kan dit niet lezen zonder even een berichtje achter te laten. Dat is wel het minste wat ik kan doen.

Heel veel sterkte! Knuff.

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Wat een heftig nieuws :(
    Heel veel sterkte.
    Je kunt idd je meisje dan mee naar huis nemen.
    Fotos, evt voet/hand afdrukjes enz.

17. Eza

Eza Bekend lid

28 okt 2014
    813
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Hey lieverd, mijn neef en schoonzusje hebben ook een aantal weken geleden hun meisje verloren. Zij hebben zelf een mooi doosje gemaakt en haar daar in gelegd en mee naar huis genomen, later is ze begraven bij het graf van haar moeder. Doen wat goed voelt, ik denk aan je. Liefs

18. rooosje88

rooosje88 Nieuw lid

1 mei 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Jennifer,
    Wat een vreselijk verdrietig nieuws. Helaas bevind ik mij in dezelfde situatie. Op 30 april hebben wij te horen gekregen dat ons jongetje een veel te klein hoofdje heeft en is ons geadviseerd na te denken over het afbreken van de zwangerschap.
    Gelukkig hebben wij best veel tijd (2 weken) om na te denken over het afscheid. Ik ben nu ruim 21 weken zwanger.
    Ook wij hebben wij kindermandjes.nl een mandje en bijpassende wikkeldoek gekocht. Ons kindje zal gecremeerd worden en op dekneedbaresteen.nl laten we een urn maken met een afdruk van de voetjes.

Ik weet nog niet of ik ons kindje mee naar huis wil nemen. Waarschijnlijk zullen ons kindje uit het ziekenhuis ophalen en op weg naar het crematorium langs ons huis rijden zodat ik mijn jongetje zijn kamertje kan laten zien.

Doe vooral wat goed voor je voelt.

Dikke knuffel!

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heel veel sterkte, neem vooral ook de tijd om te rouwen, er staat geen "vastgestelde" tijd voor!
    Veel tips zijn al gegeven. Wij hebben voor ons zoontje een geboorte/overlijdenskaartje verstuurd. Hij hoort bij ons gezin.

Wij hebben hem laten bijzetten in een "Engelengraf", wij wonen in Duitsland en ben ook daar bevallen. Hier kunnen ouders er voor kiezen om hun kindje (voor 24 weken geboren) te laten cremeren en dan te laten bijzetten. Dit gebeurt eens per jaar in november, en dan worden alle engeltjes in één urntje in het Engelengraf bijgezet. Voorafgaand was er een dienst en aansluitend met alle aanwezigen naar het grafje.

20. jennifer24

jennifer24 Bekend lid

8 apr 2011
    889
    5
    18
    Zeewolde
    Lieve dames bedankt allemaal voor het delen van jullie ervaringen . Hier hebben wij heel veel aan.
    We hebben er voor gekozen om ins meisje mee naar huis te nemen in een mooi kistje en haar daarna te begraven bij het graf van mijn opa en oma.
    Morgen om 8.00 moeten wij ons melden in het ziekenhuis.
    Tjonge jonge jonge wat zien we daar tegen op zeg.

Roosje 88 wat moeten jullie een ineens moeilijke beslissing nemen zeg. Ik wens je veel kracht en sterkte in deze zeer moeilijke tijd. Bedankt dat je je verhaal wilde delen doet me echt goed.

Deel Deze Pagina