vit. B 12 en vit.D. hoe hoog moeten die zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door honeyy, 26 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hoi dames!

Ik heb al een tijdje last van de sympt. Van vit.b12 en.vit. d tekort.
    Ik heb daar maandag bloed voor laten prikken, maar lees op internet veel dat de artsen de waardes snel goed vinden.

Ik ga zo bellen voor de uitslag, maar wat moeten de waardes min. Zijn? Dan weet ik het, mocht het lager zijn en hun het wel best vinden kan ik er beetje tegen in gaan.. :)

Liefs

2. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik lees mee...

heb zelf bij body en fitshop vit D in hoge dosis gekocht, heb wel het idee dat het helpt, ben minder moe.
    In amerika adviseren ze voor iedereen 5000iu per dag in te nemen

3. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Op het vitamine d forum adviseren ze een waarde van rond de 80 nmol voor de vitamine d. Huisartsen gaan vaak uit van een tekort beneden de 50 nmol of soms zelfs 30 nmol.

Ik geloof dat het voor de b12 zo dat een waarde lager dan 150 zowieso een tekort is en dat er bij een waarde tussen de 150 en de 300 een verder onderzoek nodig is. Dat is een beetje een grijs gebied.
    Maar dat van b12 weet ik niet zeker.

4. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Bij neurolochiese klachten moet bij een waarde tussen 150 en 300 eigelijk zo wie zo behandeld worden,

maar eerst zou je dan om verder onderzoek kunnen vragen, MMA en homesteine,

Vit D boven 80, alleen huisartsen hanteren 50, en mijn huisarts wil pas behandelen bij minder als 20.

B12 wordt pas behandeld als je onder de 110 zit hier. dus ik heb een verwijzing geeist naar een internist waarvan ik al zeker wist dat deze verstand heeft van vitaminen,

ik heb nu een drankje VitD en spuit B12,
    Overgens is het ook handig als je B11 gaat prikken en bv B3 en B6 als die werken allemaal nauw samen.

ben benieuwd naar je waardes.

5. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Heb je de uitslagen al binnen?

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635