Ons oude "temperatuur clubje"

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door baboe, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Hey Sim! Wat leuk dat je ook een meisje krijgt!
    Fijn dat Linda uit de jongensnamen is, wij vonden dat zo moeilijk! Gek is dat eigenlijk? Dat iedereen meer moeite lijkt te hebben met jongensnamen!
    Fijn dat jullie echo's ook helemaal toppie waren. Het is iedere keer weer een stapje dichterbij en een enorme opluchting he?
    Ik zal jullie persoonlijke proefkonijn zijn, want ik word maandag ingeent. Heb er een lang gesprek over gehad met mijn gyn (ook al twijfelde ik nauwelijks meer) en hij stond gelukkig volledig achter me.
    Ik laat jullie weten hoe het verloopt.
    Wij hebben van kennissen een maxi-cosy gehad en die staat hier nu...Vind het zo leuk staan! Net echt!

2. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @baboe....succes met de enting...en maak je niet al te veel zorgen er over.....en ja leuk, ook een meisje! Had gedacht een jongen, maar ik hoopte op een meisje....
    @scorpion....het is echt geweldig om te weten wat het wordt...waarom zo lang wachten als t eerder kan hè?! :D

Ik heb 3 foto`s vd echo in mijn album geplaats.....

3. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Wow, Sim, die 3d is cute!! Echt wel een heel duidelijk meisje bij jullie!xx

4. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @baboe...thanx....Toch vind ik zelf die 3d foto`s altijd een beetje "eng" het zijn dan net aliens vind ik.....

Maar hoe gaat t verder met jou en jouw partner?

5. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Ik vind die 3d's vaak ook eng, maar die van jou vindt ik echt een lekker bol kopje hebben. Ik hoorde van de echoscopiste dat ze vanaf 24-25 weken voller worden en dat dan de 3d echo mooier en echter wordt.
    Tja, hier thuis is het geen vrolijke boel. Mijn partner is er kapot van en ik ben zelf ook behoorlijk verdrietig. Het is allemaal heel dubbel. Ik ben nl tegelijkertijd ook zielsgelukkig met de kleine en dat alles goed gaat. Het heeft gewoon tijd nodig, dit alles. Het komt wel goed.

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    sim wat gaaf een meisje!! :D:D
    Supeerrr!! :D
    Ga je 3d echo's gauw kijken, als ik alles bijgelezen heb overal! (hihi zucht..al die topics die ik bij moet lezen!! :D)

@ baboe: ik denk dat ik toch ook maar voor de enting ga. Het wordt echt met klem aangeraden, ook door de gynaecologen, en zeker bij een tweelingzwangerschap...

@ hier: 20 weken echo gehad en alles zag er super uit, alleen kon ze bij een kindje in de navelstreng maar 2 bloedvaten zien en bij de ander 3. Nu is het meestal zo dat ze er 3 hebben, en tis ook niet erg als het er maar 2 zijn, maar tis wel raar aangezien ze een eiig zijn en zulke dingen normaal gesproken dus allemaal gelijk zouden moeten zijn. Mgoed, ze heeft de gyn erover gebeld en die kijkt over 2 weken even mee met de echo. Hoefde in ieder geval niet eerder te komen ofzo, dus niets ergs gelukkig.
    Maar alles prima dus. Tis duidelijk welk kindje onderin ligt en hoogstwaarschijnlijk als eerste gaat komen. Die is vrij rustig.
    Dan kindje bovenin, nou..ik zei toch dat ze elke keer zo rustig waren tijdens echo's? blijkbaar niet dus: ze zei elke keer dat ie flink aan het koppeltje duikelen was en als ze aan het meten was lag ineens het hoofdje in plaats van links weer helemaal rechts hihi. Nou, ik zie dat allemaal niet op beeld, maargoed, kheb dus toch (een) flink beweegelijk kindje.
    Toen ik vroeg waarom ik dan nog niet echt schopjes ofzo voelde, zei ze dat zij meende er toch al wel een aantal gevoeld te hebben tijdens de echo!
    hahah dus ik voel die dingen nog niet echt als schopjes, denk ik? Wel lag de placenta voor dat beweeglijke kindje dus dat verklaart wel dat ik ze nog niet voel. Mgoed; verder allebei mooi aan het groeien. Gewicht ook prima, ergens rond de 380 gram zag ik volgens mij staan. Maar ze zei dat zij daar niet echt naar kijkt maar puur alleen naar de organen enzo.

Nou, heel verhaal hihi. Ze heeft nog speciaal een minuut of 5 een aparte echo gemaakt voor ons die we op dvd meegekregen hebben en echt mega veel foto's! (11! hihi, ze bleef maar printen!)

verder de kleuren uitgezocht na de echo! :D Dus binnenkort een keertje verven! :D:D

7. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Ik kwam dit tegen en wil het toch ook wel even aan jullie laten lezen.
    De hersenen zijn naar mijn weten pas halverwege klaar, maar dat weet je nooit zeker natuurlijk.

Beste mensen,

Dankzij het kort geding tegen ministerie van VWS en tegen het CBG (college beoordeling geneesmiddelen) om alle info over het H1N1-vaccin boven water te krijgen (uitspraak a.s. vrijdag 30 okt) en
    dankzij de vele info die ik van velen ontving en vervolgens uitgebreid kon bespreken met de redactie van Netwerk-tv, nadat de redactie van EenVandaag het zonder reactie had laten afweten,

Zal er vanavond een naar ik verwacht genuanceerde uitzending zijn over de Mexico-griep-vaccinatie. Ned 2 Netwerk 20.25 uur.

Velen maken zich terecht zorgen, vooral over de vele toevoegingen waaronder squaleen (immuunziekte-risico) en thiomersal (slecht voor hersenweefsel vooral voor onrijpe kinderhersenen).
    Zie voor bijsluiterteksten: Overige bijsluiters - NVI
    Het zal voor een ieder die de bijsluiters leest duidelijk zijn dat de griepfolders van de overheid waarmee de risicogroepen worden opgeroepen te rooskleurig zijn inzake nut en veiligheid van de vaccins. (zie in de bijsluiters de bijwerkingen en de niet volledige beschermingsgraad)
    Gisteravond mocht ik hierover wat vertellen bij RTV-Drenthe in de uitzending "drentsdiep" zie op drentsdiep.nl
    Uitzending Gemist

Op de valreep, de netwerk-redactie was al aan het monteren, heb ik ze ook de bijlage bij deze mail doen toekomen. Benieuwd of ze dat er na verificatie nog in kunnen en durven verwerken. De scoop die ze dan hebben is wel verleidelijk, dus wie weet. In deze bijlage staat bewijs materiaal dat de vaccins die Klink kocht - Focetria van Novartis en Pandemrix van GSK waarin de biocide Thiomersal (kwikverbinding) - niet in Nederland geïmporteerd hadden mogen worden, omdat thiomersal op de lijst van verboden bestrijdingsmiddelen staat en sinds 2005 niet meer in vaccins wordt gebruikt. Klink zou ze dan ook niet meer kunnen verkopen want zo'n bestrijdingsmiddel mag het land ook niet weer uit.
    Thiomersal is in Amerika ook verboden en mogelijk gevaarlijk voor de hersenen van ongeboren kinderen, dus ongeschikt voor zwangeren. Zie hiervoor de chemiekaart (produktie 9 in de bijlage).

Het spijt mij dat ik geen aangenamer nieuws kan sturen, maar e.e.a. is te belangrijk vandaar dit bericht aan velen in BCC
    U kunt dit bericht desgewenst doorsturen.

hartegroet,
    Jannes Koetsier, verontrust arts
    www.degezondepatient.nl

Bijlage: urgent nieuws inzake thiomersal in pandemievaccins van Klink

8. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @linda....fijn dat alles goed gaat met de jongens! Altijd weer een hele opluchting....En nu dus druk met de babykamer??
    Ik zag gister ook dat blaasje en maagje mooi vol was, en dat is ook een goed teken....De echoscopiste zei dat ons meisje er goed gezond uit zag, geen rare dingen, dus dat was erg fijn om te horen.
    En ik dacht een tijdje geleden dat ik de baby gevoeld had, maar dat is vast inbeelding geweest....want ik heb daarna nooit meer wat gevoeld...en nu blijkt dus dat mijn placenta voor aan ligt...jammer...
    @Baboe....dubbel is het....aan de ene kant overmand door verdriet en aan de andere kant zo veel gevoel van blijdschap....maar net wat je zegt....uiteindelijk komt alles goed, duurt wel even, dus geef t gewoon de tijd. Straks hebben jullie een mooi meisje in de armen.....
    @scorpion...pfff...heftig...ben benieuwd hoe dit verhaal afloopt....ga maar even tv kijken nu...

Fijne avond allemaal!!!

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    jeetje wat moeten we nu toch weer met dit verhaal........!
    zucht..... rot prik!

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Heb netwerk net gemist, op het einde over mex. griep na.. maar zat het stukje erin? volgens mij niet, wel? Dan zouden ze het in het begin hebben moeten uitzenden...
    zucht..dit maakt het dus weer erg lastig.

11. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    nou ja als ik dit lees dan snap je dus goed waarom je die prik in de 1e 14 weken niet mag hebben en ook niet als je zwanger wilt worden.

Ik denk dat er net zoveel risico is als je prik wel neemt of de griep krijgt.

Ik neem hem dan ook ECHT NIET! Ik ben al te veel beebs kwijtgeraakt om het aan een stomme prik te verliezen of gehandicapt te raken.

Weet je het probleem is pas dat de schade pas over 2 jaar zichtbaar is als die ukkie's horen te gaan lopen/praten.

i do not take that risk!
    Straks is net zoiets als die ene prik, weet de naam ff niet meer die je moeder gehad kan hebben waardoor jezelf ontvruchtbaar kan zijn. dat wisten ze toen ook niet.

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Softenon baby's...

ja dit zet me weer erg aan het twijfelen....zucht... toch maar niet nemen?? :(
    of wel? belhhg!

13. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    DES moeders was het toch?

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Dat kan ook idd..

15. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Ik heb ook ff gegoogled.....die thiomersal zat tot een paar jaar geleden bijna in alle vaccins, ook voor kinderen....Toen is er onderzoek gedaan naar adhd, autisme enz enz om te kijken of er een verband is tussen thiomersal en die "afwijkingen".....maar dat is nooit echt bewezen....De concentratie is zo klein, dat t "geen gevaar" oplevert, maar 100% zeker weten ze dat ook niet....

Ik denk dat het vaccin niet zo gevaarlijk is als die, Jannes Koetsier, verontrust arts, doet voor komen....de regering en medische wereld zullen nooit zo`n groot risico nemen....
    En betreffende DES....dan praat je alweer over zo`n 30 jaar geleden....moet je kijken wat de medische wereld in 30 jaar voor uit is gegaan....

Maar mijn eigen mening is belangrijker.....Ik neem hem ook niet.....omdat het vaccin gewoon te kort op de markt is, dus niet voldoende bekend is over evt bijwerkingen.....en ook omdat ik denk dat er echt een hype aan t onstaan is, net zoals met de gekke koeienziekte en SARS....ik heb t gevoel dat we onterecht bang gemaakt worden....Het is een griep variant.....die qua symptomen al milder verloopt dan in t begin.
    Ik wil echt niet naief zijn, en natuurlijk hoor je dat er mensen dood aan gaan, maar dat zijn vaak al ernstig zieke mensen. En elk jaar gaan mensen dood aan de normale griep en dit zijn ook vaak de mensen die ziek zijn......
    Ik wacht gewoon af, en ik blijf erbij, dat als ik het krijg, ik een paar dagen moet uitzieken, maar ik ben niet bang dat ik of mijn baby er dood aan zal gaan....

Pfff....wat een verhaal.....

16. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    DES was een hormoon dat ingreep in de zwangerschapshormonen, het zou preventief werken tegen miskramen. Doordat het hormonaal werkte kon het ook direct de ontwikkeling van oa de geslachtsorganen beinvloeden. DES is qua type medicijn echt niet te vergelijken met een vaccin! (gelukkig).
    Het Focetria vaccin dat ze veel gebruiken nu is in 2007 al goedgekeurd en op de markt gekomen.Het is geen nieuw en zeker geen ongetest vaccin. Er zijn al duizenden mensen ingeent: zwangeren, kinderen, ouderen.
    Laat je niet gek maken door spookverhalen! De beslissing om het wel of niet te doen moet je baseren op of je erop vertrouwt dat de kans dat je de griep krijgt klein genoeg is, of je gezond bent etc.
    Mijn gyn zegt bijv dat hoge koort (typisch voor deze griep is meer dan 40 graden koorts) schadelijk kan zijn. Dat Tamiflu gevaarlijk kan zijn. Ook zonder vaccin loopt je kindje risico. Het is kiezen uit twee kwaden!

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha nou ondertussen heb ik nu weer bedacht om hem niet te nemen.

Niet door het verhaal van die jannes; dat blijkt allemaal nogal overdreven te zijn.
    had er een site over gevonden maar die weet ik even niet meer zo.

Maar mn vriend heeft ook zoiets van; ik neig nog altijd meer naar niet enten dan naar wel...
    en dan heb ik ook.
    Dus ja.. we zullen zien de komende dagen, maar voor nu denk ik toch dat ik hem niet ga nemen.

18. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Hè bah....die stomme griep ook...

Weer tijd voor leuke dingen ;)

Ik ben vandaag alweer 18 weken...pff....als ik er aan terug denk lijkt t als de dag van gister dat ik de test deed.....maar aan de andere kant gaat t ook zo snel....

@Linda....jij bent al weer over de heflt! En al druk bezig met de kinderkamer??
    @Baboe...hoe gaat met jou en de kleine meid?
    @Scorpion...jij hebt deze week weer een echo hè? Leuk, kun je de kleine weer bewonderen!

Fijne dag allemaal!!

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Sim: haha ik vind het echt ontzettend snel gaan!
    Kan me nog maar amper herinneren hoe mn cyclus precies was enzo, terwijl ik dat tijdens mijn cyclus allemaal précies wist.

Hier morgen 22 weken alweer!

inderdaad al een eindje over de helft.. 40 weken zal het niet gaan worden met een tweeling.
    Maar je weet nooit!
    Wel raar idee, bij het tweelingtopic is een mama met 26 weken bevallen.. dan zou je zonder dat je het doorhebt nog maar een maandje zwanger hoeven te zijn! :(
    Maar een andere mama is weer na 39 weken en 6 dagen bevallen, dus wel zo goed als 40 weken.
    Ach, we zien wel!

We zijn inderdaad wel druk bezig met de kinderkamer, zoooo leuk!! :D
    Zondag gaan we verven, en dan kunnen de meubeltjes al op hun plaats! :D

En jullie?

20. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    ja we groeien snel he!
    wij hebben woensdag de termijn echo.
    Ik denk dat ik dan al bijna 12 weken ben :D
    Iedere keer liep de echo voor, eerst 1 dag toen 2 toen 3 toen 4 dus ik denk nu 7 dagen omdat alleen dat was mogelijk met mijn temp kaartje.

Zou wel lekker zijn ff een week verder zijn dan! :D

Deel Deze Pagina