Ons oude "temperatuur clubje"

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door baboe, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Fijne feestdagen meiden! :D Een beetje laat, maar ach :D tis nog steeds kerst!! :D:D:D

Lotte, succes met het échte begin nu!!!

2. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Hoi dames!

Two days after :) prikken ging gelukkig wel goed! vond het heeeel eng om de naald leeg te spuiten in mezelf en het deed ook best wel pijn, heel branderig gevoel en de naald leek wel bot dus was ook niet prettig om in te prikken, maar we zijn begonnen!
    Ik spui":
    - nu eerst 2 weken decapeptyl (overgangshormoon 1e reeks voor ivf)
    - dan 2 weken (startdatum wx 7 januari maar krijg eerst een echo) een hormoon dat mn eierstokken gaat stimuleren met eigroei (hopen op VEEL natuurlijk!!) en ook weer dat decapeptyl om mn eigen huishouding stil te leggen
    - dan krijg je een punctie (als het gelukt is eitjes te kweken)
    - dan een terugplaatsing (als bevruchting gelukt is)
    - en dan hoop je dat je na 15 dagen niet ongi wordt :)

Dus eerste puntje zijn we nu mee begonnen, het is nog lange weg maar ik ben weer lekker positief!!!

@sim: het gaat super met mn hondje! HEEL dik buikje hiihhi ze eet ook behoorlijk nu! ze hoeft nog 2-2,5 weken! Het de echo lijkt het erop dat er 5 komen, maar dat is altijd wat onbetrouwbaar bij dieren omdat je niet weet of je ze al had gehad... dus we zien het wel! Wij zijn er klaar voor hahahah

3. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    :)@Lotte: joepie, je bent begonnen! Wat heb je lang moeten wachten he?! Ik hoop dat er hele trossen eieren aan je ovaria hangen strax! Mmm, de primeur voor jou op dit forum; een drieling? Hihi. Meid, ik gun het je zo. Ik duim keihard dat alles goed mag gaan en dat jullie straks allemaal mooie bevruchte eitjes hebben.
    Wat superleuk van je hondje. 5 van die rakkertjes. Gezellig! Kun je vast oefenen voor je eigen nestje...

4. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Hallo allemaal!

Iedereen goede kerstdagen gehad?

@lotte.....eindelijk! Het is begonnen! Hopelijk wordt 2010 een vruchtbaar jaar voor jullie!
    En fijn dat t goed gaat met je hondje.....zo leuk! Als de puppies er zijn moet je wel ff foto plaatsen!
    @baboe....hoe gaat met jou en de darmontsteking? Ben je al weer wat beter?
    @ Linda...voor jou gaat t nu echt snel....voordat je het weet, heb je je 2 kleine jongens vast!
    @Scorpion.....en gaat met jou ook alles goed?
    @hier...alles gaat prima. Ik voel de kleine nu steeds beter. Bijna de hele dag wel....:D

5. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Ha Sim;
    Voel je de kleine lekker veel! Zeker een drukke dame dan als je haar de hele dag voelt!
    Met mijn darmen ging het vorige week zo slecht dat ik helaas erg veel medicijnen moet gebruiken. Ik was zo bang dat ik geopereerd zou moeten worden omdat ze de ontstekingen niet onder controle kregen. Nu flinke stoot prednison oraal, prednison clysma's en verdubbeling van de gebruikelijke medicijnen en sinds zondag begin ik eindelijk op te knappen. Ik vind het vreselijk dat ik zoveel slikken moet, maar de gyn zegt dat ik in die zieke toestand ook een gevaar voor de baby vorm. Verder ziet hij niet direct risico van de medicijnen die ik slik (maar ja, ik heb al moeite met paracetamol...nu er een kleintje mee-eet).
    Voel jij je verder gezond en wel?!

6. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Wat vervelend! Gelukkig dat je nu weer wat beter voelt. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om al die medicijnen, maar gyn zal ze niet zomaar voorschrijven.....en al helemaal niet als het slecht voor de kleine zou zijn! Dus probeer je daar niet te veel zorgen om te maken.

Ik heb sinds 1,5 wk de bronchitis weer terug.....Overdag gaat t redelijk, maar savonds en snachts is het behoorlijk erg weer. Heb het er ook met de VK over gehad, waarom t zo weer teug komt....volgens haar is de weerstand een stuk minder als je zwanger bent, dus t duurt allemaal veel langer. Balen! Maar verder voel ik me prima.

7. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Hoi dames!!

@sim: wat super dat je haar zo goed nu voelt! Dan wordt ze vast een bezig bijtje :)
    @baboe: fijn dat je je weer beter voelt! Wat jammer dat je buik steeds zo vervelend doet! Bij dieren weet ik (maar goed zijn geen mensen) dat het vooral de eerste 3 weken een gevaar kan zijn, bijv open gehemelte maar dat risico is bij jouw meisje al weg omdat dat ook allang gesloten is! En dan heb ik een keer een hond gezien die dat al vanaf 1e dag dracht (ze wisten niet dat ze drachtig was) heeel veel prednisolon had gehad en pups waren gelukkig goed gezond! Dus probeer dan maar wel een beetje te vertrouwen op de gyn! Al begrijp ik je angstgevoel wel goed natuurlijK!!!!

@hier: lekker aan het prikken savonds :)

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Sim: Fijn dat je jullie meisje zo goed voelt! :)
    Wel balen van je bronchitus.. :(

@ baboe: vervelend zeg, die pijn elke keer van je darmen.
    Werk je eigenlijk nog of zit je nu in de ziektewet?

@ hier: 28 weken alweer! Belangrijke grens dus! :)
    Met mij gaat ie wel goed, al heb ik wel last van mijn bekken. Moet over 2 weken naar de fysio..
    Nog wel gewoon aan het werk, maar doe het gewoon heel rustig aan. Gelukkig heb ik alle begrip van mijn collega's :)

9. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    hier ook alles goed.

heb alleen last van een veel te lage bloeddruk waardoor ik steeds bijna flauw val.
    Verder voel ik de kleine al goed, en klinkt heel raar maar het voelt niet fijn :( ik kan er niet van genieten en het drukt heel erg tegen me zij aan.
    had me er zo op verheugd het te voelen en nu voelt het irritant.
    is dat gewoon wennen of ben ik raar?

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hmm dat klinkt niet raar scorpion. Kan me voorstellen dat als je kindje vervelend ligt, of tegen een zenuw o.i.d. aanduwt, dat het heel onprettig kan voelen!
    Natuurlijk is het onwijs fijn dat je je kindje voelt en daardoor min of meer weet dat het allemaal goed gaat, maar die vervelende pijn erbij is helemaal niet fijn!

Hopelijk draait je kleintje gauw een keer zodat ie ergens anders gaat liggen..

11. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    kon ik hem zelf maar ff verplaatsen! :D

ik zeg weleens tegen me man vroeger had je die barbies waarbij je de buik eraf kon draaien. dat lijkt me ideaal;)

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahaha jaa klopt, hahaha. :D
    Dat zou handig zijn inderdaad... ff kindje goed klaar leggen en hoppa.. hahah.

Wie weet kun je over een aantal weken je kindje wel echt een beetje 'sturen'.
    Dat hoor je namelijk vaak, en je bent nog erg vroeg met voelen met 17 weken.
    Misschien dat je bij een week of 24 echt een beetje invloed uit kan oefenen!

13. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Zo....2009 zit er bijna weer op.....word altijd wel een beetje "weemoedig" met oud en nieuw.....;)

Ik wens jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling en dat 2010 een heel mooi jaar mag gaan worden ons met mooie gezonde babies!!!

X

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    alvast allemaal een heel gelukkig nieuwjaar gewenst!!! :D

15. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    ook iedereen alvast gelukkig nieuwjaar, en lotte ook een vruchtbaar jaar ;)

ik heb net een nieuwe buikfoto van vandaag in me album gezet :D

Vind je het het gek linda dat ik hem al voel, wat een verschil met 4 weken! :O

16. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    HAPPY NEWYEAR!!!
    Op gezonde babies en mama's voor 2010!
    @Lotte: wat lief dat je dat vertelt van die hondjes. Ik weet dat het in deze fase vd zwangerschap minder kwaad kan, maar het is gewoon troep en ik ben bang voor een groeiachterstand(dat is het meest reeele gevaar nu). Nu ik echter opknap en me iedere dag beter ga voelen(leuko's en bezinking dalen; jippie!) merk ik pas goed hoe belastend die ziekte is voor je zwangerschap. Ik heb dan ook geen harde buiken meer sinds de ontsteking rustig wordt. De predni mag ik al af gaan bouwen. Ik ben bang dat ik zo'n lekkere dikke predni-kop heb tegen de tijd dat ik ga trouwen! Moet jij nu IEDERE dag prikken? Hoe werkt dat eigenlijk precies?
    @Sim: wat naar van je bronchitis! Ik heb dat vroeger gehad en het is vreselijk als je zo benauwd bent! En het ademt toch al wat zwaarder in bed, met die dikke toeter die de boel in elkaar drukt he?
    Ik heb het 's nachts ook vaak benauwd, maar volgens mij is het bij mij vooral doordat mijn darmen zo uitgezet zijn en ik echt ruimtegebrek voel. Heel gespannen en vol. Ik hoop dat de bronchitis overgaat (neem je er iets voor, behalve acetylcysteine?)
    @Scorpion: heel herkenbaar hoor, dat onprettige gevoel. Ik geniet echt van elke beweging, maar ik voel soms ook dat ze een beetje dwarsligt waardoor ik een heel strak en vervelend gevoel krijg (alsof ik een harde buik heb aan 1 kant).
    @Linda: wat een heerlijke grens heb jij bereikt! Ik vind het zo bijzonder dat jij met je bijzondere zwangerschap het zo goed doet! Ik weet nog hoeveel zorgen je had (en vast ook hebt) en nu zijn die ukkies van jou gewoon levensvatbaar! Jippie!

17. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Gelukkig nieuwjaar allemaal!!!

Het gaat gelukkig weer de goede kant op met mijn bronchitis.....het wordt wat minder....voel me ook weer wat fitter, eindelijk!
    En baboe...fijn dat jij je ook weer wat beter voelt!

De kleine meid hier meldt zich echt elke dag, en ook ik vind het een prettig gevoel. Maar ik kan me voorstellen dat als het kindje niet helemaal goed ligt het een vervelend gevoel kan zijn. Maar ik heb natuurlijk een "stootkussen" er voor liggen, dus het is alles behalve pijnlijk, tot nu toe.....
    Met oud en nieuw hadden we n feestje, harde muziek, zingen, vuurwerk enz enz.....En de kleine gaf me toen echt paar keer een "schop" van: kan t allemaal wat zachter!! ;)

Hebben jullie ook een leuk oud en nieuw gehad?

18. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    @iedereen: gelukkig 2010!!! Ik hoop dat jullie allemaal happy mamma worden dit jaar !!!

@baboe: wat fijn dat de ontstekingen minder worden! Ik begrijp goed dat je je zorgen maakt hoor over de pred, het is niet zomaar iets natuurlijk... gelukkig mag je gaan minderen dat is super! Hmmm maar als je mindert krijg je toch ook geen predkopje meer ??? :))) veel water drinken!!

Ik moet inderdaad iedere dag spuiten... de eerste 2 weken 1 prik en daarna 2 weken 2 prikken. De naaldjes zijn niet zo prettig die zijn nogal bot en het spul brandt/jeukt erg. Maar ik ga niet klagen want ben blij dat ik bezig ben!! Al kom ik van al die hormonen helaas ook wat aan... en ik wilde juist nog ff wat kwijt... heb me dan ook erg ingehouden met de feestdagen... moet nu ook 2-3 lt water per dag gaan drinken, maar dat is in de winter moeilijker dan in de zomer voor mij dan... :))))

19. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    @Lotte: tuurlijk ga je niet klagen, maar er zijn natuurlijk wel leukere dingen te verzinnen dan jezelf iedere dag prikken met een botte naald en een irriterende vloeistof! Helpt water drinken ja?! Dat predni hoofd dat ontstaat bij mij meestal na een aantal weken, ongeacht dosering. Als het goed is ben ik klaar, zo'n 2 weekjes voor bruiloft, maar dan is dat vochthoofd vrees ik nog niet helemaal weg. Wie weet, misschien valt het mee dit keer!
    @Sim: haha, dat had ik ook. Gingen buiten vuurwerk kijken en die kleine die ging me tekeer! Vond ze duidelijk niet zo leuk!
    Ons oud&nieuw was knudde. Ik doodziek (zwaar verkouden, met een voorhoofdsholte ontsteking, Hans in de rouw en de rest van de familie ook aan het snotteren-onze laatste oud&nieuw samen was dus niet echt hip,cool en dynamisch te noemen!)

Waaaah mijn buik heeft een groeispurt gehad. Ik ben van een mini-buikje ineens uitgedijt naar een flinke buik. Ik schrok echt van die foto! hebben momenteel geen staande spiegel, dus zie mijn buik zelf alleen van boven...sjonge, wat een knoepert ineens(of nog steeds klein vergeleken jullie buiken?)
    Iedereen een fijne dag en x

20. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    ps: die foto staat in mijn album:)

Deel Deze Pagina