Ons oude "temperatuur clubje"

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door baboe, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    jeeje baboe, die echt mega geworden in 2 weken!!

goed teken!

mijne an 31-12 staat ook in me album. Merk met sokken aandoen dat er wel wat meer in de weg zit :D

Hoelang duurde het bij jullie voordat je mannetje de trapjes kon voelen. Die van mij heeft ze hand op buik liggen en drukt dan ook een beetje en ik voel hem trappen maar dyl voelt niks :(

2. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Bij mij kon hij het halverwege de 21ste week ineens voelen. Voor mij voelde het nog precies hetzelfde, maar kennelijk toch krachtiger want hij voelde het. Zo leuk! Ligt jouw placenta ook aan de achterkant? Anders kan het nog wel wat langer duren.
    Bij mij zie je nu sinds een week of 2 1/2 mijn buik ook bewegen. Haha, en die kleine schopt zo hard, soms ligt Hans met zijn hoofd op mijn buik en dan krijgt hij een schop in zijn gezicht. Komisch.

3. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    ze dachten wel dat hij aan de achterkant lag, maar we weten het nog niet zeker.

ik vind het zo raar dat als ik sta zie ik me voeten en me muts niet eens meer. heel apart.:D

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Woowo baboe hahaha, jouw buik is echt flink gegroeid!! :D leuk zeg!! :D heel mooi! :)

Inderdaad zoveel zorgen we in het begin hadden, zo super goed en gaat het nu allemaal met onze twee ukkies :) A.s. donderdag hebben we weer een groeiecho (is weer 6 weken geleden dat ze alles opgemeten hebben) dus ben heel benieuwd hoe groot ze nu zijn enzo! :D

@ lotte: Je mag inderdaad best even klagen dat die spuiten pijnlijk en vervelend zijn! Tis niet niks! En tuurlijk; tis voor een prachtig mooi wonderlijk doel, maar toch is het niet niks wat jullie nu moeten doen!
    Ik hoop dat het gewoon heel gauw lukt en jullie snel af zijn van het spuiten.

@ Scorpion: Wij voelde de eerste schopjes rond de 22 weken.
    Nu krijg ik sinds een week of 4 inderdaad ook echte bobbels van schopjes in mijn buik. Echt zo super maf! Zie je ook gewoon door de kleding heen. Maar dit hebben we alleen bij ons linker kindje.
    Rechts ligt mijn placenta ervoor en daar voel ik ook maar af en toe een zacht schopje. En daar komt mijn buik ook echt niet omhoog.. en dat met bijna 29 weken! haha.
    Ons linkerkindje zorgt er soms voor dat mijn buik ineens helemaal scheef is. Dan ligt ie links tegen mijn buikwand aan en dan puilt de linkerkant van mijn buik dus helemaal uit... super grappig! :D
    Ga die wonderlijke trapjes enzo over een tijdje wel missen denk ik hoor!

5. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    @baboe: je buik is inderdaad groter geworden!! Mooi hoor!
    Hoe gaat jullie bruiloft eigenlijk worden???
    Ik ga heeel hard voor je duimen dat je geen predhoofdje krijgt dan!! Geen idee of je het kan voorkomen met veel water drinken, maar je hoort wel eens als je veel vocht vast houdt dat je dan veel water moet drinken om het kwijt te raken, en baat het niet dan schaadt het niet...toch? Het blijven hormonen ... die vocht vasthouden...

6. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    @Lotte
    De bruiloft wordt gesplitst in een plechtigheid+borrel (12-02) en een groot feest (een jaartje later). We trouwen in een kasteeltje in Wijchen, met alleen familie erbij. Ik heb een schattig positietrouwjurkje gekocht, mooie schoentjes etc, dus ik word wel een echt bruidje. Na de plechtigheid gaan we lekker ergens happen en borrelen en dan ga ik met Hans overnachten in Nijmegen (zijn geboortestad). Het grote festijn volgt dus volgend jaar.

7. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    oww wat super!! 2x feest!!!
    Ik wil natuurlijk wel foto's zien ;)))))) hahaha

Het is heel erg speciaal om getrouwd te zijn !! Het voelt toch wel anders hoor, het idee dat je gewoon ECHT bij elkaar hoort vind ik heeerlijk!!!

8. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @baboe...jouw buik is echt mooi gegroeid!! Ik zal morgen weer eens een foto maken....
    En je hebt leuke vooruitzichten, trouwen, en heerlijk een weekendje er tussen uit.....net wat Lotte al zei: wel foto laten zien!
    PS; brandnetelthee is ook erg goed om extra vocht af te drijven....

@linda...dus donderdag weer echo?! Altijd leuk! En is de babykamer helemaal klaar nu? Weet je eigenlijk al hoe de bevalling gaat verlopen?? Wordt het gepland? Of gewoon afwachten?

@Scorpion....Gister voelde ik pas voor t eerst aan de buitenkant de schopjes...ik meteen tegen mijn mannetje: VOEL!!!! Maar zul je altijd zien....schopte ze niet meer! :D
    En ik heb t zelfde probleem.....mijn buik zit ook behoorlijk in de weg en "daaronder" is het scheren een mega probleem geworden :D

@lotte.....wat een ellende....elke avond prikken...Hopelijk slaat het allemaal goed aan. Je hebt deze week toch ook een echo??

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ha Sim,

Babykamer is nog niet helemaal klaar, maar komt steeds dichterbij!! :D
    Dit weekend gaan we alles afmaken wat we nu af kunnen maken en dat is alles behalve een lamp (die we nog moeten kopen) en gordijnen (moeten we ook nog kopen)
    Wordt zooo vet! :D
    Als het klaar is show ik wel foto's ;)

Zijn jullie ook al begonnen allemaal :)?

Ik heb nog geen idee wat voor bevalling het gaat worden, al is de grootste kans gewoon een natuurlijke bevalling.
    Beide kindjes liggen al een paar weken goed, beide hoofdje naar onder.
    Zolang het kindje wat het er eerst uit komt (dat weten ze dan weer wel nu al) goed ligt, wordt het een natuurlijke bevalling.
    Als de eerste in stuit ligt een keizersnede, en beide in stuit ook.
    Maar daar gaan we niet vanuit aangezien ze dus beide goed lagen (hopelijk donderdag nog!! :))

Het wordt ook (nog) niet gepland..zolang ze goed groeien mag je gewoon doorgaan tot de 40 weken. Echter langer wordt het nooit...en 40 halen is ook zelden..
    Maar vanaf een week of 37 mogen ze van mij komen hoor! :D
    hahah als ik daar tenminste iets over te zeggen heb ;)

10. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Tuurlijk komen er foto's! Ik heb zo'n zin om met Hans te trouwen. We zijn al zo lang samen en ik ben nog steeds zo gek op hem. Het lijkt me heel leuk om "zijn vrouw" te worden.
    @Sim: foto van die buik, svp! Wat goed dat je het nu ook aan de buitenkant voelt. Dat het stopt zodra je het iemand laat voelen: dat is volgens mij altijd zo. Ze is bij mij altijd heel druk, TOTDAT ik iemand wil laten voelen, haha. Stug doorzetten, dan lukt het wel een keer. Nu ze wat harder schopt en het beter te voelen is voelt Hans het wel iedere dag. Die harde schoppen die mis je niet meer zomaar.
    @Linda; wij hebben het kamertje zo goed als af. Bij ons komt het op onze slaapkamer te liggen. We wonen klein en het eerste half jaartje schijnt dat prima te zijn. We moeten alleen de muur nog beschilderen met beestjes, maar dat doet Hans lekker (die is kunstenaar en kant dat veel beter dan een ok-assistente!)

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha leuk; dus jullie toveren nu jullie eigen kamer een gedeelte om tot kinderkamer? Of snap ik hem ff fout?
    Wel leuk! :)
    En idd, eerste half jaar bij jullie op de kamer kan prima; lijkt me juist wel fijn! ALleen werd dat bij ons met 2 kindjes een beetje krap ;) En we hebben een grote kinderkamer, dus was ook niet nodig om ze bij ons te leggen in het begin.

Ga je nog foto's maken van de kamer? Ben wel heel erg benieuwd namelijk naar jullie creaties! :D

12. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Je begrijpt m helemaal goed. Het staat zo lief en gezellig! Als de muurschildering af is stuur ik absoluut een fotootje.
    Haha, ik kan me voorstellen dat 2 ledikantjes wel erg druk wordt!!
    Gaan jullie eigenlijk voor de eerste weken de kleintjes in een wiegje leggen? Dat wordt mij aangeraden door mensen in mijn omgeving, dat dat fijn is als ze nog zo mini zijn.....Maar ik weet het nog niet....had er nog niet zo over nagedacht?

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    nee gaan wij niet doen.
    Wiegje had ik misschien met 1 kindje wel gedaan (al denk ik oook van niet), maar met twee sowieso niet.

Ben heel benieuwd naar jullie eindresultaat! :D

14. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @linda.....het gaat nu best snel voor jou, nog een paar weken....
    Leuk dat de babykamer bijna af is.....Ben wel benieuwd naar de foto`s straks.

@baboe....sorry, nog geen foto gemaakt vandaag, komt zsm!!!;)
    En het kan toch prima de eerste tijd de kleine bij jullie op de kamer?! Lijkt me best makkelijk......Wij hebben 2 kamers boven over, dus 1 daarvan wordt de babykamer....welke zijn we nog niet helemaal over uit.

Ik heb wel een wiegje voor de eerste paar maanden. Ik had\heb een ledikantje maar vond die zo groot voor in t begin, dat ik ook maar een wiegje heb aangeschaft...wel iets groter als normaal, 100 cm bij 50 cm volgens mij. Dus kan ze wat langer in blijven liggen.
    Binnenkort maar eens beginnen!!! :D

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Buikfoto-tijd! :D :$

16. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Prachtig!

17. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Wow Linda!!! Dat gaat hard nu! Mooi hoor!
    Ik ga nu ook ff foto nemen......zal m straks plaatsen!

18. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Hahaha, op achtergrond mijn hondje....vol ontzag kijken naar die dikke buik!:D

19. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Ook al zo'n lekker buikie! Wat een schattig hondje!

20. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Ziet er allemaal goed uit die buikjes :)

Deel Deze Pagina