Ons oude "temperatuur clubje"

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door baboe, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Jij ook succes Linda! Trek je het nog om te werken of zou je het wel fijn vinden als hij negatief adviseert daarover? In ieder geval plezier met de echo gewenst; laat ff weten hoe het was!

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ik zou het wel fijn vinden om nog wat kantoor uren te draaien (iets van 2 dagen paar uurtjes ofzo, op therapeutische basis zodat ik ook kan stoppen als het niet gaat)
    Maar geen bewonersbegeleiding meer, dat is tveel van het goeie..
    Dus hopelijk vindt zij dat morgen ook..

3. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Dames bedankt voor de steun!! Ik zou niet weten wat ik zonder jullie zou moeten !!!!

@ linda: veel succes morgen met de echo, en inderdaad werken op therapeutische basis lijkt me voor jou inmiddels geen overbodige luxe!! Maar daar zal ze toch wel mee akkoord gaan???? Ik weet het bijna wel zeker, vind het al knap dat je dat nog aangeeft om te willen!

Fijne avond nog dames,
    Ik ga slapen (alweer en alvast :D)

4. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    @ lotte, spannend, maar niet geschoten is altijd mis.
    maar hoezo heeft jou man er maar 2 nodig? 1 is toch ook goed??

ik heb vandaag de 20 weken echo gehad. Wat een monster dat kind:D niet ze rugwervel willen laten zien he! heb er een uur gelegen!! moest lopen en veel suiker eten om meneer wakker te krijgen!
    uiteindelijk is het gelukt en alles was goed alleen 1 niertje was 0,4 mm te groot dus moet met 32 weer terug komen en als het dan nog steeds te groot is moet ik naar het AMC.
    Ze denken dat het komt omdat de nieren nog niet optimaal hoeven te werken en ik hoefte me ook nergens zorgen om te maken. Mocht er wel wat mee zijn dan betekent het alleen dat hij later vaker blaasontsteking kan krijgen.

5. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @lotte....heel veel succes morgen! We gaan voor goed nieuws!
    @linda...jij ook veel succes morgen, zowel met de echo en met t gesprek bij de arbo dienst! En ik ben benieuwd wat de verpleegkundige te melden heeft over de bevalling......Want heel eerlijk gezegd begin ik m nu een beetje te knijpen ivm bevallen....Al die tijd mij er niet echt druk om gemaakt, maar ik werk nu dat t wat dichterbij komt ik best wel bang begin te worden.....:$ Hebben jullie dat ook??? En jij moet er 2 uit persen...pfff.....;)
    @scorpion....gelukkig valt het mee dan.....maar het is altijd wel even schrikken lijkt mij......verder doet jullie jongen het helemaal goed? En dat jij ook al weer 20 wkn bent.....ik kan nog jouw berichtje nog zo goed herinneren dat je een positieve test had.....

Ik ga lekker slapen, morgen vroeg naar de VK.

Trusten allemaal!

6. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    @Sim: dat heb ik dus ook ineens sinds deze week. Ben begonnen met zwangerschapsyoga en die ademhalingsoefening (voor de persweeen, voor ontsluitingsweeen); ik kreeg ineens zo'n realitycheck: helllup, ik moet straks door een bevalling heen. Ik denk dat het normaal is dat we dat nu hebben. En strax zijn we alles zo beu dat je er naar uit gaat kijken....Hoop ik...

7. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Hoi dames

Er zijn er 5 bevrucht!!!!!!! van de 6 dus dat is wel een redelijk goede score :D

Jippie!!!!!!!!

8. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Lotte, super!!! En nu? Wanneer terug plaatsing???

9. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @baboe....gelukkig...dus ik ben niet de enige die zich zorgen maakt....:D Stiekum hoop ik dat mijn placenta nog steeds te laag ligt....dan hoef ik me ook geen zorgen te maken over de bevalling ;) Erg hè?! Maar ik denk ook zo vaak: voor mij zijn miljoenen vrouwen geweest en die hebben t ook gedaan, dus waarom ik niet?!

Vanochtend bij de VK was alles weer helemaal prima. Ze konden zelfs al de ligging voelen van de kleine....weer in een stuit. Dat in volgens mij haar favoriete houding, want bij alle echo`s lag ze ook steeds in stuit. Maar dat zegt voor de bevalling nog niets, ze kan nog alle kanten op draaien.

En ik heb vandaag ook voor het eerst luiers gekocht, hahahaha. Bij de DA, pampers 3 halen 2 betalen....scheelt weer hè?! Vond het wel heel apart om in de rij te staan met die pampers....zo onwerkelijk....voor mijn eigen baby.....

10. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    @sim: super dat alles goed was! ahahha 1e keer pampers kopen, tja dat zal idd wel wat raar hebben gevoeld! zal idd wel onwerkelijk zijn geweest!

Morgen heb ik de terugplaatsing!! Ik ben echt zowww blij!
    We hebben gekozen om er 2 terug te laten plaatsen omdat dat een grotere kans geeft op slagen. Het is namelijk voor mn endo helemaal niet goed zo veel hormonen te krijgen,.. het vergroot iig nu de kansen aanzienlijk, en dat willen we natuurlijk!!

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Lotte: suuuper zeg!!! Wat een goed nieuws! :D

@ Sim: hahah ik zie nog niet écht op tegen de bevalling omdat ik me er bewust nog niet echt mee bezig houd... maar 't komt toch wel erg dichtbij en nja..ik zie er wel lichtelijk tegen op. Maar omdat het nog niet echt nu speelt, ben ik er dus nog niet echt mee bezig..

@ Scorpion: Hee fijn dat alles prima was bij de 20 wkn echo.
    Die niertjes hoor je vaak, dat ie ietsje vergroot is..is vast en zeker niets om je zorgen over te maken! :)

@ Sim: Super dat het goed was bij de vk! Hmm, nu alleen nog even die kleine laten draaien!!

Grappig hè; luiers kopen de 1e keer. Hebben wij 2 weken geleden ook gedaan..echt maf dat je dan gewoon écht luiers aan het kopen bent! hihi.

@ Hier: Controle bij de gyn was weer prima. Baby's liggen beide nog altijd met de hoofdjes omlaag (nu al 2 maanden ofzo dus kleine kans dat ze nog draaien! :D)
    Verder kwam ik er nu pas achter (hihi nooit naar gevraagd ofzo, lekker stom) waarom ik mn recher kindje minder voel..
    Ofja, eigenlijk voel ik die dus helemaal niet minder, die ligt namelijk met zijn hoofd beneden, met zijn rug gewoon rechts in mijn buik maar zijn voeten liggen helemaal links in mn buik, bij de voeten van ons andere kindje. Dus ze zitten gewoon allebei aan de linkerkant van mijn buik te schoppen! En daar gaat het altijd flink op en neer! hahah dus dat verklaart 't..! :D
    Alleen heb ik dus geen flauw idee welke ik van de twee voel, als ik schopjes voel.
    maar beide waren op de echo heel goed beweeglijk. Ook vruchtwater prima en tussenschot prima :) joehoe!
    Over 2 weken weer een groeiecho om alles op te meten en weer een gesprek met de verpleegkundige over pijnbestrijding. Vandaag ging het gesprek meer over borstvoeding/flesvoeding. Heb gezegd dat ik wel zie wat ik ga geven, dat ik er nog niet uit ben. Ga even bellen voor een info avond over borstvoeden, wie weet dat ik dan wel zekerder ben over of ik het wel of niet wil.

Verder arbo arts ging super. Super aardige vrouw die alles aan mij over liet..:) Dus precies beschreven wat ik wil: 100% ziek, maar wel 3 dagen therapeutisch kantoorwerk doen voor 3 uur per dag. Indien het te zwaar is, minderen naar 2 dagen of eerder naar huis :) Super dus.
    Gelijk mn baas gebeld en die vond het ook allemaal prima, hij was ook weer super aardig aan de telefoon. Echt... geen idee hoe dit nu ineens zo komt! Maar wel erg fijn :)
    Dus ga nu a.s. maandag weer 3 uurtjes werken, hihi, ik heb er zin in! Ik mis 't toch wel hoor. Ik wil toch wel heel graag alles weten wat er gebeurd daar en alles volgen :p
    nja, waarschijnlijk ook omdat ik nu gewoon niet zo heel veel spannends te doen heb als ik 8 weken vrij ben.. dadelijk als de kindjes er zijn, heb ik wel wat beters te doen als te horen hoe het op het werk gaat :p

12. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    @Lotte: wat een geweldig nieuws!!! Succes morgen! Wat onwerkelijk allemaal! Ik hoop dat ze lekker blijven plakken en dat we heeeel binnenkort eindelijk bij jou ook een mooie banner zien.
    @Sim: helemaal niet raar van die placentagedachte hoor. Ik ga er al die tijd al vanuit dat ik een sectio krijg en nu dat onzeker blijkt, krijg ik ineens de zenuwen! Ik begrijp het dus heel goed.
    @Scorpion: bij onze uk was het ene niertje ook wat vergroot en later was het netjes genormaliseerd. Meestal trekt het gewoon bij hoor. Don't worry!
    @Linda: wat gaaf dat het zo goed gaat met jouw ventjes! En fijn zeg, dat de bedrijfsarts precies heeft gedaan waar jij op hoopte. Is de druk eraf en kan je toch nog doen wat je leuk vindt!

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Sectio?? Wat is dat? hihi.

14. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    hoi dames!

@linda: wat fijn dat alles zo goed wordt uitgelegd trouwens! sectio = keizersnede :)
    @baboe: waarom krijg je een sectio ???
    @scorpion: met de niertjes komt vast helemaal goed!!

Wij gaan morgen om 11:45 onze 2 kanjers halen!!!!!
    JIPPIE

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hmmm dus jullie (sim en baboe) zouden liever een keizersnee willen??

16. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Ik zou een sectio krijgen omdat ik door mijn darmziekte heel vaak diarree heb (zo'n 80% van de tijd). De bevalling verzwakt je bekkenbodem en dat zou in mijn geval tot incontinentie voor ontlasting kunnen leiden (permanent). Dat is een reden om een keizersnede te doen. Anderzijds is ook het hebben van een actieve darmontsteking op zich een reden voor keizersnede omdat je erg veel druk gaat zetten op dat gebied en ik al darmbloedingen heb door de zweertjes.
    Nu heeft de internist echter aangegeven dat je die incontinentie vooral ziet bij Crohn en NIET bij Colitis. Hij vindt een sectio dus niet noodzakelijk, tenzij de ziekte heel actief is. De gyn wil ook liever een vaginale bevalling omdat dat minder risico's geeft... Dus ineens wordt het toch een vaginale bevalling! Het is niet zozeer dat ik liever een sectio wil, maar ik was er op ingesteld en het scheelt natuurlijk een hoop angst voor weeen etc...

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    oh heel begrijpelijk dan inderdaad scorpion!
    Als je je er helemaal op ingesteld had en nu ineens is het toch niet nodig, lijkt me dat ook heel erg raar!
    Gelukkig is het nog vroeg en heb je nog wel alle tijd om aan het idee te wennen, maar toch, snap het wel!

18. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @lotte.....super! Nu gaan wij de komende wkn duimen dat die kleine frummels mooi mogen blijven zitten!!! Succes morgen!
    @linda....fijn dat je goede afspraken hebt kunnen maken met de arbo dr. Werkt dan wel prettiger als je weet hoe en wat.....En natuurlijk super dat het met jullie babies ook zo goed gaat!
    En of ik liever een KS zou willen....? Laat ik het zo zeggen: ik zou er totaal geen probleem mee hebben als dat het geval zou zijn......;) Ik zie meer tegen de bevalling op dan tegen een KS.......vooral het inknippen, uitscheuren van voor naar achter, 32 uur weeèn, vacuumpompen, ontsluiting die maar niet goed door zet, navelstrengen die vast gewikkeld zijn, placenta`s die niet willen komen enz enz :$.......hahahaha, ik ben niet echt heel positief hè?!

Maar ik zag dat jij er nog niet over uit bent, fles of borstvoeding.....Moeilijk hè? Ik ga voor flesvoeding, ondanks alle preken die ik heb gehad van iedereen........Ik doe het omdat ik BV totaal niet zie zitten.....maar dat is natuurlijk mijn eigen mening.

19. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    @sim: bedankt !! We gaan zo weg, en hebben er zo'n zin in! Het is wel allemaal heel onwerkelijk hoor! Hopelijk willen onze kanjers blijven plakken!!
    @baboe: okee, wat apart dat het nu dan ineens veranderd! Heb je er zelf dan geen inspraak in? Bij mij zou het ook een gewone bevalling worden, ondanks alle darmverklevingen aan de baarmoeder (klinkt mij niet echt lekker maar goed; wij moeten eerst maar zwanger zien te worden natuurlijk!!) Hopelijk sta je er dan toch wel een beetje achter, want het lijkt me niet goed als je heel onzeker de bevalling in gaat!

Oww is ook nog spannend,want we horen zo welke kwaliteit het zal zijn.... A= boven gemiddelde kans op zwangerschap, B= gemiddelde kans en C= ondergemiddelde kans...
    Ik hou jullie vanmiddag op de hoogte!!

20. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    @Lotte: ik vind het zo spannend! Wat bijzonder dat wij dit van zo dichtbij met jou mee mogen maken!
    Enne, ik ben niet echt bang hoor, moet gewoon ff wennen. Ik ben zo'n type dat rustig word van veel informatie, dus ik ben al aan het inlezen. De kans dat onze uk klein blijft is erg groot door de predni, dat scheelt strax natuurlijk ook weer met baren (mijn vriendin heeft gisteren een kanjer van bijna 5 kilo gebaard-hallelujah!).
    Verder ga ik lekker voor de epiduraal-dat staat vast!

Deel Deze Pagina