Ons oude "temperatuur clubje"

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door baboe, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38

Woooops, ik bedoel natuurlijk baboe... sorry!!

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ baboe: hahaha ik voel me nog echt totaaaal niet geinformeerd (hahah wel bewust hoor, heb er nog niets over gelezen om me nog niet druk te gaan maken)..... maar wat is epiduraal dan?! hahaha.

@ Sim: Nee ik heb aangegeven dat ik het van de situatie af laat hangen. Als het een vroeggeboorte wordt, dan is het wel juist heel belangrijk dat je borstvoeding geeft. Dus dan zou ik het zeker proberen en ook echt doorzetten.
    Ik denk als het een geboorte wordt op een goede termijn, ik het wel probeer, maar ik heb ook gezegd dat ik niet wil gaan klooien als het niet lukt. Dan is het jammer, en over op de flesvoeding.
    Ik zie bv ook nog niet echt zitten hoor, maar daarom ga ik binnenkort een keer naar een info avond om er wat meer over te weten te komen..misschien dat ik dan juist wel zoiets heb van; ik ga ervoor... of juist niet.

@ Lotte: Wat spannend!!!!! Heel veel succes vanmiddag!

3. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    @Linda: epiduraal=ruggenprik (ofwel; met minder pijn bevallen!) De epiduraal wordt steeds meer toegepast, ook in NL. Wij blijven al jaren achter hierin. IN België en VS en zo'n beetje alle andere landen in de Westerse wereld, bevallen vrouwen bijna niet meer zonder. Ik snap ook werkelijk niet waarom je jezelf door meer pijn zou laten gaan dan nodig. Volgens mij maakt de pijn de hele ervaring een heel stuk minder leuk. Onze anesthesisten zijn erg Pro-epiduraal in ieder geval en daar ben ik heel blij om. OVerigens als het niet zou kunnen, onverhoopt, dan vind ik het ook geen drama...maar als ik de keus heb!

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahah oke, haha kende dat woord ervoor niet, maar dat is ook voor mij heeeeel belangrijk; zolang er maar iemand in de buurt is die mij die ruggenprik kan geven!
    Vind het ook echt zooo niets, dat thuisbevallen en het 'zelf willen doen' blablabla... nou, mij niet gzien hoor; geef mij maar pijnmedicatie! :)

Nu heb ik een medische indicatie en moet ik in het zkh bevallen, maar ook zeker met 1 had ik dat gedaan! Moet er niet aan denken thuis te bevallen en dan eerst naar het zkh te moeten als je alsnog pijnbestrijding wil!

Over 2 weken heb ik een gesprek met de verpleegkundige over de verschillende soorten pijnbestrijding en hoe en wanneer ze het toepassen enzo :)

5. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Hoi dames!!!

Hier een (iig even zwangere) blije meid!
    We hebben net 2 embryo''s teruggekregen! Was Zo'n grappig gezicht, je zag ze op de echo uit t slangetje gespoten worden in mn baarmoeder (was natuurlijk de vloeistof ofiets dergelijks!) maar heb er wel een foto van gekregen :))))
    Verder nu maar afwachten! Het was kwaliteit B en C dus we hebben wel een redelijk goede kans! (iig met de B).
    Op 6 febr mag ik eigenlijk pas testen, maar ga het al 1 dag eerder doen omdat ik die zaterdag visite voor de pups krijg, en dan geen emotionele muts wil zijn ha ahahha

ik ben trouwens bekaf, dus hier heel ff een egoberichtje, en ga ik zo ff slapen. Ik zal me vanmiddag wel weer ff in de discussie mengen

xxxx

6. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    spannend lotte,
    het klinkt erg goed!

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    wauw lotte wat mega spannend..
    je bent nu gewoon echt een beetje zwanger...jeetje, wat ontzettend raar........!!! wauw!!!!
    5 februari is al bijna zeg, ik hoop het heeeeeel hard voor jullie!!!

8. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    hoi dames,

thanks voor de positieve berichtjes!!
    Ik blijf natuurlijk nog wel voorzichtig, want het kan net zo goed helemaal fout gaan :) maar durf nu gewoon weer een beetje hoop te hebben sinds.... euh... lange tijd!!

9. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Lekker uitrusten met je 2 embryo's, Lotte. Ik hoop het heel hard voor jullie!

10. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Lotte.....wat een spannende periode weer! Hopelijk gaan ze zich lekker goed innestelen! En heb je over 2 weekjes een positieve test!!
    Heb je nu nog medicijnen die je moet nemen om dit evt te bevorderen?

11. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Hoi Sim: jaaaaa ik moet 3x per dag 2 tabletten progesteron vaginaal inbrengen...(je kan er dus ook geen 2 weken NIET meebezig zijn zegmaar :))

Ik voel me gelukkig weer heel goed, al heb ik wel rare steekjes en een ongi-gevoel onder in mn buik... t voelt of het heel warm is... ik hoop niet dat die DUIVELS er nu al aankomen!!!!!!!!!!!!!!
    (kan toch ook nog niet ????) wordt er wel onzeker van, want ja je hoopt dat het misschien bij innesteling hoort... maargoed... daar durf ik al HELEMAAAAAL niet aan te denken (veels te bang voor verkeerde hoop :))

12. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Jeetje Lotte, wat een spannende en onzekere tijd! Ik kan me voorstellen dat je er de hele dag mee bezig bent (met voelen en denken)(en allerlei medicijnen). Wat is eigenlijk het slagingspercentage? Moet ik dan aan 5 of 50% denken? Heb daar echt geen idee van! Enne, heeft het nu zin als jij tempt? Of wordt dat teveel beinvloed door de hormonen die je inbrengt (want je temp stijgt volgens mij oiv progesteron...)

13. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Hoi Baboe; volgens mij heeft tempen niet zo veel zin idd... maar het kan wel, als hij daalt ondanks je tabletten wordt je ongi :)
    maar kan die stress er nu nog niet bij hebben... misschien volgende week wel :)
    Mijn slagingspercentage bij 1 embryo is 35% en bij 2 weet ik het niet... die is C-kwaliteit en is de kans ietsjes lager... maar ja dat is allemaal kansberekening natuurlijk ... en dan weet ik ook niet of je mag zeggen 35% + 32%....
    ik denk dat het zo 1/3 en 1/3 en 1/3 kans is :)
    1/3= eentje, 1/3 = twee en 1/3 = niets ....zoiets???

14. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    pff ingewikkeld.... ik weet het niet hoor

15. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    lotte, zijn ze nou in je bm gezet? dan is de kans toch nog groter??

16. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Ja ze zijn in mn baarmoeder gezet, maar de kans zal denk ik 60% zijn ??? omdat je 2 kansen hebt... ik weet het niet zeker, ik durf ook nergens op de hopen... dan valt de teleurstelling misschien nog wel mee over 2 weken.... en mocht het gewoon goed zijn dan... ja dan kan ik daar nog 8 maanden van blij zijn!!

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Spannend zeg Lotte...
    Wie weet vergezel je me wel als tweelingmama dus...
    Ik duim in ieder geval voor je dat het goed gaat en gelijk de 1e keer helemaal goed raak!

18. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Dat zou leuk zijn een 2de tweelingmoeder hier erbij in ons clubje :D
    Ik hoop t zo voor jullie!

Wij zijn gister begonnen met babykamer....gister 1 kamer gesaust want daar komen nu onze kasten, en de andere kamer waar de kasten stonden wordt de babykamer. Mooi ruime kamer.....en er zit nog mooi behang in, dus daar hoeven we weinig aan te doen. Meubels opzetten en een beetje aankleden. Heb er zin in!
    Trouwens een vraagje: was jullie alle kleertjes en lakentjes enz enz ook eerst uit met een speciaal wasmiddel zoals bv neutral? Of gebruiken jullie gewoon wasmiddel?

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ha Sim,
    Ik heb alle kleertjes uitgewassen, maar niet met neutral.
    Indien dat nodig blijkt te zijn doe ik dat dan wel, maar het is erg duur en zolang dat niet nodig is ga ik dat niet doen.
    En geen wasverzachter gebruiken hè :p

20. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    er is mij door de 1 verteld dat het wel moet, en de ander zegt weer dat je gewoon ff moet kijken. als de baby rode plekjes/bultjes krijgt kan je het altijd nog wassen.

wij doen het dus gewoon met ons eigen wasmiddel.
    Maar je mag geen wasverzachter gebruiken.

Ik ga alles pas tussen de 33 en 36 weken wassen denk ik.

Deel Deze Pagina