Ons oude "temperatuur clubje"

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door baboe, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    @Sim: wat toevallig, ik had het hier vandaag ook net over met Hans. Mijn moeder zegt dat het voldoende is om ongeparfumeerd te wassen. Ik vind dat alles zo spastisch is rondom dat wassen. Maar aan de andere kant wil je ook geen allergieen creeeren....Ik denk dat ik 1x alles ga wassen met hypoallergeen, zodat ze nét geboren niet meteen met allergenen in aanraking komt. Daarna ga ik dan proberen met gewoon wasmiddel het over te nemen...Ik had idd gelezen dat je geen wasverzachter gebruiken mag...waarom niet???

2. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Ik twijfel ook heel erg....eigenlijk ken ik niemand die dit gedaan heeft....met speciaal wasmiddel alles gewassen. Dus ik denk dat ik ook maar eerst gewoon wasmiddel gebruik en dan wachten we wel af. Wasverzachter, dat wist ik, om dat niet te gebruiken.

3. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Maar WAAROM geen wasverzachter? Ik weet dat het niet mag, maar ik stel mezelf graag de vraag waarom we iets moeten laten of juist doen...Weet 1 van jullie de reden?

4. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Volgens mij omdat wasverzachter niet goed voor de huid is......wasverzachter kan heel snel irritaties veroorzaken. Toen ik ooit eens een keer een schimmelinfectie (sorry, niet zo smakelijk ;)) had, adviseerde mij HA om bij ondergoed geen wasverzachter meer te gebruiken omdat dit heel snel je PHwaarde\zuurtegraad kan verstoren......

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Sim; 28 weken alweer!! Fijn! Toch weer een mijlpaal hè!! :D

@ lotte: en hoe voel je je?? ben zo benieuwd zeg.... spannend spannend!

6. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Ja, alweer 28 wkn!!! Het gaat eigenlijk best wel snel....maar ook weer niet....Morgen even een afspraak maken voor de echo ivm placentalocatie. Maar ik ben er niet zo bang voor, zal vast wel mooi omhoog gegroeid zijn. Ik vind het wel weer super om weer een echo te krijgen, die had ik anders niet meer gehad ;)

@lotte....ik ben ook zo benieuwd! Hoe is t met jou????

7. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Hoi dames,

Hier alles euh... gewoon ....
    Heb veel verschijnselen hoor, maar komt gewoon door de medicijnen (utrogestan), die staan erom bekend... dus ik weet nog noppes !!! Ik ga wel wat daagjes eerder al testen hoor, denk volgende week donderdag ofzo... pfff en nu nog heeeel veel daagjes aftellen,... jullie weten als geen ander dat die dagen het langste duren!!!

xxx

8. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Die dagen duren heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang! Pff, sterkte met wachten!

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ha lotte,
    hmm maar kunnen die testen niet evt vals positief aangeven wanneer je eerder test ivm de hormonen die in je lijf zitten van de behandeling..mocht het fout gegaan zijn?

Een meisje in een ander topic waar ik mee klets legde het namelijk zo uit; dat ze echt geen dag eerder moest testen als aangegeven ivm nja..evt. een fout resultaat..

Liefs!

10. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Het beruchte wachtbankje......;)

11. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    @Sim: en, heb je al een afspraak gemaakt om je kleintje (en de placenta, maar dat is bijzaak, haha)nog een keer te zien? Ik hoop dat jouw placenta, net als de mijne, lekker omhoog gekropen is naar een veilig plekje.

12. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    nee, kan niet verkeerd getest worden, omdat ik alleen progesteron krijg, en geen hormoonlijkend op het hcg. Die heb ik alleen gehad voor de punctie (net als je LH-piek zegmaar) en die is dan (als ik ga testen) meer dan 2 weken daarvoor geweest, dus verwacht geen vals positief.

Het ene ziekenhuis laat je testen 14 dagen na punctie, het andere 14 dagen na terugplaatsing en mijn ziekenhuis wil je laten testen op 15 dagen na terugplaatsing. Ik denk dat dan 2 daagjes eerder niet zo heel veel uitmaken. Wat denken jullie??? Als je nagaat dat de punctie gezien wordt als ovulatie en normaal kan je 14 dagen na ovulatie testen (op je NOD)....

Pff weet niet eens of ik wel DURF te testen ... en misschien is het helemaal niet nodig, ben ik dan allang ongi geworden :(

13. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    oww dames ... het is echt weer errug hoor hier!!
    Ik heb het wachtvirus weer flink te pakken, ik zit maar constant te zoeken op google en fora naar antwoorden.... geen idee welke :) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik ga toch niet vinden dat het is gelukt, ... stom hè???

ihihihihih

14. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @baboe.....ja, heb net gebeld, 12 februari hebben we de echo :D

@lotte...ik heb er niet zo verstand van, maar t lijkt mij logisch dat je 14 dagen na terugplaatsing kan testen.....want vanaf dat moment ben je toch eigenlijk "zwanger" ? En gaat het lichaam HCG aanmaken door de bevruchting.....

15. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    @Sim: oh, das al lekker snel! Op mijn trouwdag!
    @Lotte: haha, wat een flashback krijg ik door jouw berichtjes. Tuurlijk ga je nergens vinden dat het gelukt is, maar je MOET gewoon de hele dag op internet alles checken en elk symptoom 3x doorlichten. Dat doen we allemaal! Het is een soort virus en je ratio laat je volledig in de steek tijdens die wachtweken.
    Ik vind je verhaal heel logisch: 14 dagen na terugplaatsing testen, dan kan het best een dagje eerder en als je zeker weet dat de hormonen die jij neemt geen valspositief kunnen geven; dan toch zéker! (ik testte overigens echt pas op de 13e dag heel licht positief en de 12e dag negatief-want je leest van die hcg-bom-vrouwen die op dag 10 al posi testen, nou dat lukte mij niet hoor).

Meiden,is het bij jullie ook zo dat de kleine ALTIJD aan dezelfde kant ligt? Bij mij ligt ze altijd rechts. Ik geloof dat het linkerdeel van mijn baarmoeder die kleine nog nooit gezien heeft. Ik heb standaard een bobbel rechts en daar is het ook veel harder, terwijl je links mijn buik goed in kunt drukken en deze ook soepel is. Ik heb ook alleen rechts bandenpijn.

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Lotte: aah oke als er geen hormonen in zitten kan het denk ik geen kwaad om 13 dagen na tp te testen...
    En die spanningen; meeeer als herkenbaar hoor!

@ Baboe: hahh hier liggen ze ook altijd hetzelfde.. nu al 2 maanden liggen alle 4 de voetjes links in mijn buik bij elkaar. Ben dus eigenlijk nog nooit aan de rechterkant van mijn buik geschopt.. (niet voelbaar voor mij in ieder geval)
    Mn buik is daar dan ook regelmatig aan het bobbelen of helemaal scheef ja.. haha.
    Rechts ligt nog wel het ruggetje van de ene baby..maar goed, die voel ik verder niet ofzo..

17. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @Baboe.....ja, dat klopt, dan ga jij trouwen!!! Al zenuwen?? ;)

Ik heb echt geen flauw idee hoe de kleine bij mij ligt.....Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit zo op gelet....Ik voel wel meestal de schopjes heel laag onder in buik of rechts aan zijkant...en minder vaak aan links....En als ik op mijn buik druk kan ik ook niet echt voelen waar hoofdje of kontje ligt....Jullie wel dan?

18. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    @otte,

ik kan je geen advies geven, ik wilde het zelf ook altijd weten, maar was ook bang voor teleurstelling. wachten is beter, maar dat lukt vaak niet.

@baboe, die van mij ligt links en rechts en draait ook steeds. op de echo staat hij ook altijd wel ff overdwars en draait dan ook.
    Lekker druktemaker dus :D

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha dat was bij onze 20 weken echo ook zo :)
    Regelmatig dat de kleintjes aan het ronddraaien waren, erg leuk om te zien :D

20. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    goedemorgen!

alles goed met jullie en de buikjes???
    Hier alles goed :) ben wel weer aan t temperaturen, ik kon het echt niet laten! Mijn temperatuur is wel hoger dan dat ie ooit was! (komt uiteraard door de progesterontabletten), maar dat is iig positiever dan vorige keren !!! Betekent dat het nestje lekker warm is :)

Oww heb de rest van de grafiek er maar een beetje bijverzonnen, uit ervaring :p

xxxlotte

Deel Deze Pagina