Ons oude "temperatuur clubje"

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door baboe, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    thanks baboe! Hoe ging jij er mee om als je zo'n last van je darmen had in de eerste weken van je zwangerschap?

Vanmorgen ben ik weer heel ziek geweest, mijn darmen spelen al aantal dagen op, maar vanmorgen echt extreem veel kramp gehad...
    k had t ziekenhuis toch mr gebeld omdat er alleen nog bergen slijm komen (sorrryyyyyy voor details (alweer :)) en ik me zorgen maakte,... ze zeiden dat het echt door mn darmen komt, en dat ik maandag nega had getest vond ze ook niet gek omdat het zoiezo nog veels te vroeg was...
    ze vond t wel een goed teken dat ik misselijk was, maar ja ik weet zelf dat dat vooral komt door die rotdarm!

Ik moest gewoon doorgaan en zolang de menstruatie niet doorzet hoop hebben, dus dat hebben we nog (inimini klein beetje).

Bedankt hoor dat ik hier zo mag klagen! Hopelijk vinden jullie t niet te vervelend :)
    xxxlotte

2. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Helemaaaaaal niet vervelend, Lotte! Daar zijn we voor hoor!
    Ik voelde en voel me heel vaak beroerd door die darmen. Iedere zwangere heeft er last van, maar als je dan ook nog een darmprobleem erbij hebt, dan gaat het extra zwaar wegen. Heel veel kramp, veel diarree. Het enige dat helpt is uitlokkende dingen vermijden (geen koolzuur, geen uien, kool, paprika, pittig, courgette, pinda's, melk etc) en lekkere warme kruikjes.
    Maar dan nog is het pittig hoor, Lot. Gelukkig gaat het allemaal weer voorbij en krijg je er wat moois voor terug. Ik probeer steeds maar positief te zijn als ik zo'n last heb (krampjes voor mijn ukkie!)

3. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Oww meid!! Wat ben ik blij dat je dit schrijft!
    Soms heb ik zo het gevoel alleen op de wereld te staan met die darmen!!! FF een knuff, want wat je schrijft had ik echt zoowww nodig!!! Nu maar hopen dat het inderdaad alleen mn darm is!! En dat een evt ukkie hier er ook geen problemen door krijgt!

(oww geen menstruatiekrampen trouwens hierzo!!)

Duim-duim-duim hahahaha

4. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @Lotte, weet je al wat meer? Wat een rottijd he, dat afwachten, die onzekerheid......Ik hoop zo dat alles gewoon goed gaat voor jullie!

@Baboe....nou, mijn buik is echt niet meer bescheiden! En als ik er aan denk dat ik nog 11 wkn moet; ben ik benieuwd hoe mijn buik er dan uit ziet.....pfff.....Dus jij hebt vrijdag weer echo? Spannend! Ik moet nog wachten tot volgende week, ben ook echt heel benieuwd hoe groot\klein ze is enz enz....En hoe gaat het met alle voorbereidingen voor het trouwen?

@Linda....heb jij de echo al gehad?

5. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    De voorbereidingen voor de bruiloft zijn lekker allemaal gedaan. Nu is het gewoon aftellen en duimen dat het droog zal zijn! Ik ben er wel superveel mee bezig hoor. Heb ik alles geregeld? Hoe laat moet ik ook al weer...en...Ik heb er gewoon zo'n zin in!
    @Lotte: hoe is het? hoe is het????

6. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Hier is het niet goed.... heb nu helderrood bloedverlies, nog geen krampen, maar heb de hoop nu wel echt verloren...
    Ik voelde de bui al wel hangen nadat ik zo ziek was gisterochtend, maar je houdt toch hoop... Die heb ik nu niet meer... je hoort nog wel innestingsbloeding etc, maar daar geloof ik niet meer in. Ik ben gewoon erg verdrietig.... bah!
    Ik weet t gewoon ff niet meer...

xxx lotte

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ha meiden,

Echo vandaag was weer goed. Beide kindjes zijn goed gegroeid. Er is nog wel steeds een achterstand, nu van bijna 300 gram, maar omdat ze allebei wel goed groeien op hun eigen tempo is dit verder prima, volgens de echoscopiste.
    De gyn hebben we morgen een afspraak mee, dus even vragen of hij dit ook zo vindt.
    Kindjes wogen nu 1898 gram en 1600 gram. Wel zei ze erbij dat die van 1600 gram op zich niet helemaal betrouwbaar is omdat ze alleen de buikomvang kon meten. Het hoofdje kon ze niet meten omdat deze te ver onderin lag en ze er niet bij kon.
    Ben benieuwd of hij ook al echt ingedaald is, dat zal de gyn morgen wel gaan voelen :)

Verder is de navelstrengdoorbloeding prima (wordt gecheckt omdat we 1 navelstreng hebben met 2 bloedvaten ipv 3).

Gesprek met de verpleegkundige ging helaas niet door ivm ziekte. Dit gesprek zou gaan over pijnbestrijding tijdens de bevalling.

@ Lotte: he toch meis, wat ontzettend balen!! :( :( had zo gehoopt dat het gelijk voor jullie de eerste keer raak zou zijn!! Had het je zo gegunt!! :(
    Dikke knuffel voor jou!

8. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    @linda: wat een mooie gewichten! Jeetje het gaat nu wel snel denk ik :) Super dat de echo verder ook helemaal goed was!!

Hier is het drama :)
    Ach, ik was er al op voorbereid, maar ht is nu echt doorgezet en ik stop nu ook met de medicijnen. Op naar de volgende poging! Ik moet morgen bellen, om te vragen hoe nu alles verder gaat omdat ik natuurlijk weer met die rot endometriose zit, die onderdrukt moet blijven :(

xxx weer wat vrolijkere lotte :)
    want de volgende ronde wordt wel gewoon raak!!!

9. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @baboe....je hebt vast alles goed geregeld en die dag komt helemaal goed!! Maar de "stress" hoort erbij! Gezonde spanning! ;)
    @linda....fijn dat alles weer goed was. Ik zou me niet zo druk maken over het gewicht...ze hebben nog wel even om lekker aan te komen...
    @lotte....aaah....balen!! Wat ontzettend jammer! Had het zo gehoopt voor jullie! Ik kan het mij voorstellen dat het moeilijk is om positief te blijven, maar net wat je zegt: op naar de volgende ronde.....Nieuwe kansen.....XXX

10. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Hoi dames,

Hoe gaat het met jullie? en met de babies in jullie buikje??
    Met mijn buikje gaat het gelukkig wel weer goed :) Ik mag van het ziekenhuis weer aan de pil en heb op 18 febr een afspraak om de behandeling door te spreken. Hopelijk mag ik over een maandje ofiets weer aan de gang :) Ik heb er iig al wel weer zin in! Gelukkig was de behandeling op zich erg meegevallen, dus ben er wel minder bang voor.

@baboe: goh die bruiloft komt er nu wel echt snel aan!!! Misschien hebben jullie wel sneeuw!!! Dat zou magisch zijn!!!
    @sim: hoe gaat het met jou??

11. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Lotte! Wat ontzettend jammer. Ik had het zo gehoopt voor jullie. Wat knap dat je zo positief bent...(of althans, dat je zo overkomt). Ik hoop dat je snel nog een keer mag!
    Vandaag groeiecho. Ik ben blij dat we weer naar de gyn mogen want ik heb aan de lopende band harde buiken. Dat komt doordat mijn darmen de baarmoeder prikkelen, maar het kan wel leiden tot een vroeggeboorte en ik word er heel bang en onzeker van. Pff, voel me vandaag echt rot en depri.

12. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @lotte....hier gaat alles prima....heb gister voor t eerst mijn buik zien bewegen door de kleine....heel grappig! Was me nog nooit eerder opgevallen.... Ik hoop echt zo voor jullie beide dat jullie dit ook op kort termijn allemaal mee mogen maken.
    Ik kan me zo goed voorstellen hoe moeilijk t allemaal voor jou moet zijn; met een kinderwens die niet zo makkelijk loopt.....en dan komen wij er aan met onze verhalen over de zwangerschap...maar we blijven duimen en heel hard hopen dat het voor jullie binnenkort ook mag gebeuren!!! En hoe gaat het de puppies? Groeien ze goed?

@baboe....hoe was de echo? Vervelend dat je een depri dagje hebt.....maar het komt vast allemaal goed! Ze houden jou en de kleine goed in de gaten, dus maak je niet te veel zorgen.....hoe moeilijk dat ook is.

13. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Dag allemaal,

Goed nieuws van deze depri-bijna-moeder: ondanks alle ongemakken, het medicijngebruik en de vele harde buiken groeit onze uk goed. Ze is wel een kleintje, maar binnen de normale range. Mijn baarmoedermond is nog lang en dicht en dat houdt in dat er vooralsnog geen risico op vroeggeboorte is. De harde buiken komen door de darmen en het blijft spannend, want het kan omslaan. Maar iedere dag is er weer één en voorlopig blijft ze nog wel ff zitten.
    Pfiew!

14. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @baboe.....goed nieuws! Hopelijk voel je je weer wat gerustgesteld!
    Ze blijft gewoon voorlopig gewoon lekker zitten!

15. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    @Sim: hoe is het met jou? Heb je nog recente buikfoto's? (ik ga zo wel ff spieken bij je). Gaat het goed met de babykamer?
    Heb jij trouwens ook dat je 's avonds zo snel vol zit? Ik kan echt maar zo weinig eten en dan plof ik al bijna (en later op de avond ga ik dan snaaien...)

16. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Hier gaat alles prima. Merk alleen dat ik weer erg moe word...pfff...had deze week een weekje vrij en heb elke middag een dutje gedaan, hahahaha....Maar misschien komt t juist ook wel omdat ik vrij was....Ik moet maandag bloed laten prikken, dus dan zullen we het wel horen.
    Over het eten, ik herken het......maar heb t niet elke avond. De ene keer zit ik zo vol, terwijl ik dacht hele erge trek te hebben.....Dan gaan er een paar hapjes in, maar savonds komt dan weer de lekkere trek naar boven...chips enz.....:D
    Met de babykamer gaat het ook goed.....De meubeltjes staan allemaal, maar we moeten de kamer nog verder "aankleden".
    En nee, geen buikfoto`s meer gemaakt, doe ik volgende week weer.
    Mijn buik groeit nu echt hard. Heb vd week al gedroomd dat er een 10 ponder uit kwam :$ NACHTMERRIE!!! Hahahaha! En ze had al hele grote voeten, maar daar was ik best blij mee want ik had donderdag schoentjes gekocht die ik zo schattig vind en die kon ze nu al direct aan!

En hoe gaat t vandaag met jou? Beetje gerustgesteld door de echo?

17. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Wat een rust hier...

Nieuwe buikfoto gemaakt, staat in fotoalbum.

Groetjes!!

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Mooie foto meis!
    je draagt ook mooi naar voren, of zie ik dat verkeerd op de foto? (altijd beetje lastig zien met die foto's ingezoomd op de buik ;))

19. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Ik ga meteen ff koekeloeren! Leuk!

20. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587