Ons oude "temperatuur clubje"

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door baboe, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Zou allebei kunnen lieve Scorpion. Is inderdaad mooi hoog. Je kunt op Freya (moet je ff googlen) "waardes hcg freya" een overzicht vinden met welke waarde bij welke termijn hoort. In ieder geval een stevige zwangerschap dus! Lekker joh!

2. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @scorpion....ik heb echt geen idee hoe die hcg waarde gaan....ik heb het zelf nog nooit laten prikken....
    Maar het is in elk geval een goed teken dat die hoog is! En wie weet is jouw voorgevoel wel goed.....en krijg je een 2ling??!!;)

3. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Hey Sim, kreeg jij meteen de uitslag van de nekplooimeting? En de combinatietest?

4. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Nee helaas.....omdat die muts een fout had gemaakt met mijn bloed....de waarde klopte voor geen meter!
    Wel kreeg ik direct bij de echo de nekplooimeeting.....1,6 MM, dus dat was prima.
    Nu moet ik dus afwachten hoe mijn bloed is.......en daar baal ik behoorlijk van....als ik de uitslag krijg ben ik al 14 weken.....en als daar dan een verhoogd risico uitkomt, kan ik geen vlokkentest meer doen alleen nog een vruchtwaterpunctie en daarvan duurt de uitslag +/- 3 weken....en dan ben ik al bijna 18 weken.....GRRRRR...
    We hadden eigenlijk afgesproken, dat als ik na de echo van afgelopen woensdag een verhoogd risico zou hebben ik de dinsdag erna direct een vlokkentest zou krijgen....maar dat kan nu dus niet meer....
    Maar ik moet zeggen dat ik er wel vertrouwen in heb hoor.......de vrouw die mijn echo deed was erg ervaren, deed dit al meer dan 20 jaar, en die gaf mij genoeg vertrouwen om aan te nemen dat er geen reden voor paniek is.......Alles zag er volgens haar prima uit, ze kon niets afwijkends ontdekken....Tuurlijk weet ik dat dit niet alles zegt, maar het geeft wel een goed gevoel....;)
    Wanneer moet jij voor de combitest?

5. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Oh ja, van die grove fout met je bloed dat wist ik eigenlijk al..vergeten, sorry, ben een vergiet deze dagen.
    Ok, dus de nekplooi was meteen bekend?! Ik neem aan dat mijn combitest gewoon gelukt zal zijn. Ik heb twee weken geleden bloed moeten geven daarvoor. Ik kan me alleen niet voorstellen dat die echoscopiste daarvan de uitslag gaat geven? We'll see!

6. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Ik zou dus wel de uitslag krijgen met de echo....ik wist het niet zeker, maar toen ik daar kwam, had de echoscopiste mijn bloedwaarde en zij kwam er achter dat dit dus fout was gegaan.
    En een vriendin van mij heeft ook direct bij echo de uitslag gekregen....

7. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Aha, dus het kan wel degelijk zo zijn dat we donderdag al meer weten. Brr, spannend hoor! Wel fijn zeg, dat jouw echo helemaal top was. Duimen!

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ha meiden,
    spannend hier dus....
    En Scorpion..hihi, ben benieuwd wat je bij je eerste echo te zien krijgt... 1 of.....2? of....nog meer? hahah :p

@ hier: alles wel oke, alleen voel ik mezelf niet echt lekker vandaag.
    Mgoed, 17 weken alweeer! :D dus da's dan wel weer heel fijn! :p
    En donderdag weer een echo :)

9. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    haha nou ik hoop dat het er 1 is en dat ik gewoon ruim 1 week verder ben :D

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Dat zou ook een lekkere meevaller zijn ja! Zomaar een week vooruit gezet worden! :)
    Weet je niet precies wanneer je eisprong was?

11. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    die kon op 3 momenten zijn geweest. dag 22 dpo, 29 dpo of 32 dpo.

Nou aan mijn hcg en de testen valt die laatste af en blijven er dus nog 2 over.
    Als je dan naar mijn hcg kijkt zeg je die 1e

12. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Jeetje Linda! Dat je alweer 17 weken bent!! Joehoe! Groeien die guppies van jou even hard? Zijn ze allebei groot genoeg? (of zijn ze altijd kleiner omdat het een tweeling is?)
    Scorpion, ik hoop voor jou ook dat je gewoon lekker een week verder bent. Ik ben nog steeds blij met iedere dag dat ik vooruit geholpen wordt! Steeds weer wat dichter bij de eindstreep.
    Morgen gaan we naar de verloskundige voor voorlichting. Kennelijk kan zijn dingen vertellen die de gyn niet vertelt. Hebben jullie een idee wat ik daarvan moet verwachten? En dan overmorgen de grote nekplooimeting..spannend! Lekkere dag voor jullie allemaal,X

13. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Hallo allemaal!!

@Linda....nog eventjes en dan zit je alweer op de helft!!! :D Gaat verder alles goed?
    @Scorpion....hoe gaat het met de kwaaltjes? Nog veel last?
    @Baboe....spannend de nekplooimeeting....ik was best zenuwachtig ervoor....hopelijk krijg je direct de uitslag, das wel zo fijn. En hoe is het met jou? Voel je je alweer wat fitter?

Hier alles oke....maar had vandaag grote domper om mijn werk....had ze al 2 wkn geleden gemeld dat ik zwanger ben....reageerden allemaal positief....
    Maar omdat de wachtlijsten voor KOV zo lang is, dacht ik vandaag laat ik eens ff checken of ik vaste dagen kan krijgen na de bevalling zodat ik mij vast kan inschrijven.....
    Maar mijn werkgever wil mij geen vaste dagen geven......ik werk nu 18 uur flexibel, dus elke week andere dagen, maar dat wil ik straks niet meer...wil gewoon 2 vaste dagen, maar dat gaat dus niet gebeuren...GRRRRR....
    Ik kan hem ook nog wel begrijpen ook...maar we hebben het over 18 uur in de week....en heb aangeboden om de drukste dagen te blijven werken.....ach ja....had het er toch niet zo naar mijn zin, dus heb gezegd dat hij mijn contract na de bevalling dan niet meer hoeft te verlengen.....Daar keek ie wel van op :D, had ie natuurlijk niet verwacht en eigenlijk voelde het wel erg lekker om te zeggen: "oke, dan niet, ga op zoek naar een andere baan waar ik wel vaste dagen kan werken." Nu maar hopen dat ik een andere baan kan vinden ;)

Fijne avond allemaal!! En tot gauw!! XX

14. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Hey Sim,

Wat vervelend zeg! Het is natuurlijk hartstikke moeilijk te regelen als je geen vaste dagen kunt krijgen! Ik vind het heel dapper, stoer en slim van je dat je dan ander werk gaat zoeken. Pas je wel op dat ze je niet je zwangerschapsverlof door de neus boren! Je contract loopt dan die 16 wk gewoon door neem ik aan?!
    Ik ben wel weer wat fitter aan het worden. Slaap ietsje beter en krijg weer wat kleur. Ben inmiddels lekker halve dagen aan het werk (weliswaar achter een bureau) en dat is heerlijk!

15. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    @sim, gelijk heb je! er is genoeg werk hoor. zelf doe ik weleens (NIET LACHEN...) de astrolijn :D krijg je 18 euro per uur voor en kan je je eigen tijden van uit huis mee bepalen. je koopt een pak kaarten van 20 euro en je kan aan het werk. gewoon een beetje babbelen.

@kwaaltjes; als ik te weinig eet of drink dan ben ik ineens zo misselijk en duizelig, maar ik weet ik drink te weinig heb ik ook altijd gedaan. En met eten, ik heb zelf gewoon niet altijd trek, denk ook dat het komt omdat ik brood gewoon niet zo lekker vind (ik ben moeilijk he) maar ik ben nu wel al 1,9 kilo aangekomen, heel veel vind ik!

@baboe; ik heb die stift binnen. dank je wel. gaat dat er onder de douche gewoon weer vanaf??

Ik denk echt dat ik een week verder ben. ik heb een aantal boeken waar van week tot week in word beschreven hoe je je voelt, en dat komt dus echt niet overeen, maar als ik een week verder kijk wel. nog een paar nachtjes slapen en dan weten we het!

16. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Scorpion: die stift gaat er wel af onder de douche, hoewel ik er meestal voor kies om het met een washand eraf te schrobben (haha, je kunt wel merken dat het gemaakt is om tijdens een operatie niet te verdwijnen). Het zit er best stevig op, maar het grote voordeel is dat het helemaal geen schadelijke stoffen bevat. Enne, ik wil die buikfoto wel zien als hij er is hoor!

17. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    tuurlijk!!!

maar wilde eerst ff weten hoe het eraf moest!
    (straks loop ik week met 5 weken en 1 dag op me buik :D)

18. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    als het er niet af gaat, dan wacht je gewoon 10 weken en dan kan je er een 1 voor zetten (haha, ben je 15 wk). Nee hoor, het gaat er af, hoewel je het de eerste dag dan vaak nog wel vaag ziet zitten.
    Ik heb zo'n mooie jurk gekocht, die strax ook als positiejurk kan dienen! Zo mooi!
    Oef, dit is een merk met mooie (helaas ook dure) kleding! Ik heb echt een jurken-tic, dus ik zal me stevig moeten inhouden...

19. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    mooie jurk!

ik heb gisteren ondergoed gehaald (dat zit voor geen meter) en 2 mooie nieuwe broeken!

Die broeken kan ik vrijdag ophalen, die moesten ruim 20 cm worden ingekort!

20. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    haha, ukkie! Leuk he, alvast wat vooruit shoppen!

Deel Deze Pagina