Ons oude "temperatuur clubje"

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door baboe, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Heej Meiden!

Net telefoontje gehad van het ziekenhuis, en ik mag 5 april weer beginnen met prikken! Pff zijn jullie allemaal al bevallen of niet???
    Ik loop wel behoorlijk achter inmiddels :)

Ach als het dit keer maar gewoon WEL gaat lukken!!

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ lotte: Fijn dat je weer een datum hebt om naar uit te kijken!! Ik hoop zó dat het lukt!!!!

@ hier: sorry dat ik er wat minder ben. Ik lees alles trouw mee maar heb niet altijd puf om te reageren...:)
    Zo ook vandaag, haha, dus ik kopy-past even mijn berichtje vanuit een ander topic 8) :

pfff, ben moe van de lange dag!!
    Hebben eerst vandaag weer een groeiecho gehad. Alles weer prima! :D Beide kindjes groeien nog altijd goed volgens hun eigen ritme, maar de gyn vond ze wel aan de kleine kant dus hij wil nu volgende week weer een echo laten maken om het allemaal nog wat beter bij te gaan houden.
    Vorige keer zat er 300 gram tussen de kindjes, maar die meting was zonder het hoofdje omdat ze er niet bij kon.
    Nu lukte dat wel en zat er 200 gram tussen en zitten ze beide op een hele mooie eigen groeilijn. Prima dus! :)
    Ze wegen nu 1961 en 2167 gram. Ons laagste kindje is nog steeds bezig met indalen, hij ligt dus nog niet vast in mijn bekken.
    Omdat de kindjes ook aan de kleine kant zijn, vond de gyn het wel een goed idee om alvast een keertje over de couveuse afdeling te lopen zodat we konden zien hoe het er daar uit ziet. Dit dus gelijk gedaan en zag d'r erg leuk en lief uit allemaal :)
    Als de kindjes nog even blijven zitten (dus tot een week of 37-38-39) dan zullen ze niet in de couveuse hoeven omdat ze vaak tegen het eind van de zwangerschap nog goed groeien (zei de verloskundige). Maar goed, dat is allemaal ff afwachten.
    Verder gesprek gehad over pijnbestrijding met de verpleegkundige. Omdat ik toch wel vrij zeker ben dat ik een ruggenprik wil indien mogelijk, heb ik volgende week een gesprekje met een anestesist (of hoe schrijf je dat in godsnaam :D) om het e.e.a. uit te leggen enzo. Wel fijn dus, dat dat goed voorbereid wordt en ik dadelijk ook weet hoe het in zijn werk gaat enzo.
    Volgende week dus (op mijn verjaardag :)) moeten we weer terug komen!

Verder door naar de belastingadviseur en dat was weer fijn; krijgen 2600 euro terug :D

Goh...sorry voor het hele verhaal, maar nu zijn julllie weer op de hoogte! :D

3. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Haha Lotte,
    Als het goed is ben ik dan nog niet bevallen hoor. Dat staat voor de 29ste april....Wel fijn dat je over 6 wk weer mag starten. Hoewel die dagen wel voorbij zullen kruipen voor jullie...

@Linda: wat goed dat die jongens van jou zo goed groeien!
    Ik ga ook voor de epiduraal hoor! (tenzij we al te ver heen zijn, want dan mag het niet meer....maar ja, dan hoeft het ook niet meer want zit het er bijna op). Goed dat je je zo goed voorbereidt. Je hebt op dat moment volgens mij helemaal geen tijd en zin om over dat soort dingen nog een beslissing te nemen.

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Dat is ook ons idee inderdaad...en als we al te ver zijn voor de ruggenprik kunnen we nog vragen om iets anders...
    ben even de naam kwijt, maar dat wordt via een infuus gegeven en dat haalt de scherpe puntjes van de weeen af. Het haalt de pijn dus helemaal niet weg ofzo, maar wel de ergste randjes.. en dat kan nog wel als de ruggenprik niet meer kan; tenzij je natuurlijk écht nog maar even hoeft en volledig ontsluiting hebt..
    Maar ben wel benieuwd :) komt stiekem eeerg dichtbij nu!

5. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Bedoel je remifentanyl? Dat gebruiken ze bij ons in het Amphia. Kortwerkend en heeft daardoor geen schadelijk effect op de baby. Anesthesist zei: weeen op een schaal van 1-10 (pijnscore) scoren vaak een 8 a 9 (hallelujah!!!). Met een epi zakt het terug naar 2. Je voelt wel wat maar het is niet langer pijnlijk. Met remi zit je op 4. Dus je voelt dan echt wel pijn, maar het is absoluut dragelijk.
    Geeft wel rust he? Het idee dat je er gebruik van KUNT maken indien nodig. Ik ben blij dat we niet 30 jaar geleden hoeven te bevallen> Tuurlijk deed iedereen het toen zo, maar een eeuw geleden hakten ze ook je been eraf zonder verdoving en die tijden zijn gelukkig voorbij. Voor hoofdpijn nemen we paracetamol, voor weeen zeggen we dan: ik probeer het wel zonder pijnstilling. Echt absurd eigenlijk. Maar misschien ben ik wel beroepsgedeformeerd hoor...

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    nee ik snap dat ook niet...mensen die echt alles op alles willen zetten om maar zonder pijnbestrijding te bevallen..dan denk ik mensss, waarom?! waarom jezelf dat aan doen?? Alsof je dan beter bevallen bent ofzo als iemand met pijnbestrijding?
    Vindt het prima hoor, meiden die dat willen haha, maar ik dus échttt niet. No way!

D'r is ook een mama bij de maart mama's geweest die niet 1 echo heeft laten maken. Omdat ze dat niet wilde... echt heel vaag.. maar ze vertrouwde die technologie niet en vond het niet nodig.
    Die wilde dan ook thuis bevallen zonder verloskundige, maar alleen met haar man. Dat had ze bij de vorige ook gedaan en dat was prima gegaan.
    Dan denk ik echt..huhhh?! dat doe je toch niet??? maar goed.

Die pijnbestrijding heette petadine ofzoiets volgens mij (boekje ligt te ver weg om het er bij te pakken hihi)...
    Maar niet remifentanyl in ieder geval.
    Tis in ieder geval iets wat dus de pijn inderdaad wat dragelijker maakt...maar ook die gaat uit op het moment dat je echt moet gaan persen, omdat je die weeën dan gewoon echt moet voelen.

7. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Oh, ja Pethidine> Dat hebben ze in het Amphia ook idd. Maar dat kan een ademdepressie geven bij het kindje (het is nl een morfine-achtig medicijn) en het duurt een aantal uur voor het is uitgewerkt. Daarom kies ik liever voor remifentanyl. Maar goed, ze weten in het ziekenhuis natuurlijk heel goed wat wel en niet nog kan als je op een bepaald moment aan het bevallen bent.

Geen echo's???Sorry, maar wat is dat voor een geitenwollensok? Kan ook in het belang van het kind zijn toch? Zonder verloskundige bevallen?Klinkt allemaal heel stoer, maar ik vind dat je dat risico dan ook ongevraagd bij je kind legt. Het zal mis gaan! Nou ja, ieder zijn eigen manier hoor..

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ja inderdaad, maar ik stond er ook echt even van op te kijken hoe iemand die keuze zo kan maken.. maar goed :)

9. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Hai dames, ik heb een foto van vandaag in mijn buikalbum gezet. Weten jullie meteen hoe ik eruit zie! Allemaal nog een fijne zondag verders!

10. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Goedenmorgen allemaal!

@linda....het wordt nu echt spannend voor jou! Je kunt nu echt gaan aftellen! Fijn dat t allemaal goed gaat met jouw kleintjes. Niet te geloven dat je al over een paar weekjes jouw babies vast kunt houden!
    @baboe...mooie foto! En een heel mooi buikje!

Hier gaat alles prima....de kleine meid is nog steeds erg beweegelijk en draait nog echt alle kanten op.....zie dan mijn hele buik op en neer gaan.
    Nog 2 weekjes werken en ga dan lekker met verlof.....heb t nu ook helemaal gehad met werken. Het wordt zwaar. Heb t erg in mijn rug als ik gewerkt heb. Loop nu bij fysio, oefeningen enz....

11. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    @baboe: mooi buikje!!!!!

12. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    baboe wat een mooie foto!!

hier gaat alles wel oke, groei opeens heel erg hard en kan met moeite me sokken nog aan krijgen :D

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ baboe: wauw..wat een ontzettend mooie foto!! Heel gaaf!

@ hier: haha ja tis echt aftellen...morgen alweer 36 weken.
    Maar nog altijd alles rustig..
    Vannacht voelde ik me even raar, maar denk dat dat gewoon iets anders was want nu is d'r weer niets te merken..

14. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    @Sim: wat rot dat je zo'n last van je rug hebt. Fijn dat je nog maar 2 weekjes hoeft! Lekker dat je kleintje zoveel beweegt!
    @Linda: wow! Jij bent er echt al bijna! Het kan gewoon ieder moment gaan gebeuren nu bij jou!! Zag gisteren op tv een bevalling van een tweeling. Zo cool, 2 van die kleine frummels voor jou!
    @Scorpion! Kan je je sokken niet meer aankrijgen? Haha. Heb ik gelukkig nog geen last van!

Ik ben nog steeds maar 3 kg aangekomen...Is dat niet veel te weinig??? Ik ben zo bang dat ze niet goed groeit of dat ik te weinig vruchtwater heb ofzo. Vrijdag weer een echo.

15. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    jeetje baboe, dat is opzich wel weinig maar misschien ben je eerst afgevallen, en als je meisje goed groeit zal het wel goed zitten toch!

ik ben nu 6 kilo aangekomen

16. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    @Sim: ja, misschien is dat het...Was behoorlijk afgevallen door de misselijkheid in de eerste 14 weken....Hoop dat die uk nog steeds goed groeit...Ben inmiddels gestopt met de prednison (godzijdank), dus daar kan het niet aan liggen. En het is natuurlijk wel een piepklein ukkie aan het worden, dat zal ook wel schelen he?

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ baboe: Geen zorgen hoor, dat maakt niets uit!
    Een van de maart mama's bij ons was in totaal 4 kilo aangekomen, bij 38 weken zwangerschap.
    Ze vond het zelf ook weinig maar haar vk vond het echt totaal geen probleem!
    En zo waren er nog best wel veel mama's die maar rond de 6 kilo aangekomen zijn tot nu toe, en iedereen is zo rond de 38 weken. Dus geen zorgen hoor! :)

18. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    @Linda; oh, dat vind ik echt fijn om te horen! Je wil toch het liefst dat alles klopt met de gemiddelden...Dank voor je berichtje! Best kans dat ik vanaf volgende week ineens een kilo per dag ga aankomen, hihi.

19. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Wat heilig al die kilo`s van jullie......ik heb er al 15 extra bij zitten :x
    Maar net wat Linda zei, volgens mij maakt t ook niet uit.....mijn zus was bij haar laatste in totaal ook maar 5 kilo aangekomen, het was wel een kleintje maar helemaal gezond!

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ sim: hahah, ik dacht ook; ik zwijg maar even over mezelf met m'n 17 kilo! ;)
    Gelukkig wel alle kilo's aan de voorkant, dus aan m'n buik.
    Voor m'n rug enzo niet zo fijn, maar wel fijn voor m'n lichaam :p hahha. Ben nog steeds nauwelijks/niet aangekomen bij mn benen/billen :)

Al ben ik sinds een weekje of 2 wel veeeel meer aan het snoepen als in het begin.

Deel Deze Pagina