Ons oude "temperatuur clubje"

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door baboe, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Aaaargh! Tegen beter weten in had ik toch gehoopt hier te lezen dat Linda twee mooie mannetjes heeft gebaard!
    We wachten nog ff af...

2. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Ik was ook al benieuwd of er al nieuws was.......en ben zo nieuwsgierig!!

3. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Erg he? kan me zo goed voorstellen dat je hoofd er helemaal niet naar staat om na zo'n bevalling even te gaan posten op het forum...haha.

4. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Hahaha, meteen na de bevalling weer achter het internet!!

Hoe was de echo? Alles goed?

5. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    ik denk dat ze wel even in het ziekenhuis moet blijven hoor

6. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Niet zo goed nieuws. De groeiachterstand is verder opgelopen. Ze loopt nu ruim 2 weken achter en bevindt zich OP de onderste groeicurve. Dat is de onderste marge. Als ze nog een dag verder terugloopt dan schiet ze onder de geaccepteerde lijn van "een kleintje". Mijn vruchtwater was ook onder gemiddeld weinig. Het is niet erg als ze klein zijn, maar bij onze uk is de groeicurve afgebogen en als dat zich voort zet dan is het niet goed. Vandaag naar de gyn. Ik denk dat hij volgende week of de week erop nog een groeiecho wil en daarna pas evt gaat ingrijpen, omdat ze nu nog NET binnen de marge viel. Pff, ik maak me zorgen jongens.

7. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Dat is zeker schrikken.....Hebben ze enig idee waarom ze niet goed groeit?
    Kan me echt voorstellen dat je je zorgen maakt...Maar gelukkig heb je onder goede controle en houden ze jullie kleine meid goed in de gaten. Laat even weten hoe t gesprek met de gyn was...

Heel veel succes!

8. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Nee, ze weten niet hoe het komt. Heeft waarschijnlijk te maken met placenta-problemen, omdat mijn vruchtwater ook is afgenomen.
    Ik laat weten hoe het gegaan is. Brr.

9. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    jeetje baboe,

maar wat heeft dat als gevolg als ze het gaan halen?
    Als ze verder maar oke is toch? of niet?

10. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Ja, op deze termijn zal ze het waarschijnlijk wel redden als ze haar nu al zouden halen. Maar dan wordt het wel een lange weg naar herstel natuurlijk> Want dan is ze EN te vroeg EN veel te klein voor die termijn...Haar hartje is heel sterk, dus ik denk dat ze het wel zou redden. Maar we wachten even af. Misschien blijft ze toch groeien, al is het maar heel weinig en dan zullen ze haar wel lekker laten zitten....

11. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Jeetje baboe,

lijkt me geen fijne tijd.
    Probeer niet te stressen (makkelijk gezegd).

Ik duim dat ze lekker door groeit!

12. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Natuurlijk probeer ik rustig te blijven, maar ze is maar 5 dagen groter geworden op 14 dagen tijd. Beetje moeilijk om niet te stressen! Ze beweegt minder en mijn vruchtwater is afgenomen...Het gaat niet goed daarbinnen en daar maak ik me uiteraard wel zorgen om.

13. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @baboe.....ben je al bij gyn geweest? Wat zei hij?

14. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    Jeetje baboe! Ik schrik er van!
    Hoe gaat het nu met je? En met de kleine? Wat zei de gyn!????
    Probeer inderdaad niet te veel te stressen!

Als ze te vroeg geboren wordt en 2 weken achterstand is heel risicovol ik begrijp dat je je daar zorgen over maakt, maar misschien wel beter voor haar? Omdat ze dan wel de voeding tot zich kan nemen die ze nodig heeft? (mss lukt dat nu niet omdat de placenta het aanbod niet aankan?)
    Probeer het positief te blijven zien hoor! Al is dat heel moeilijk nu! Ik ga heel erg hard voor jou en je meisje duimen!

Ik wil je geen stress-moed geven, maar mn achterneefje is geboren met 28 weken en heeft het ook gered! Ze kunnen tegenwoordig heel erg veel!

Dikke virtuele knuff!
    xxxlotte

15. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Dank jullie wel voor jullie lieve bezorgdheid.
    Helaas is ook de doppler die ze gisteren gemaakt hebben niet voldoende. Dat houdt in dat de bloedtoevoer (en daarmee de voedingsstoffen) naar de uk niet meer 100% is. Daardoor krijgt ze minder energie binnen dan ze nodig heeft: resultaat=groeiachterstand+minder vruchtwater. Het probleem zit m dus inderdaad in de placenta. Die is in feite nu OP.
    Ik kom nu in de thuismonitoring. Iedere dag komt een verpleegkundige een hartfilm vd baby maken en mijn bloeddruk en temp meten. Zij heeft iedere dag overleg met de gyn.Zodra het hartfilmpje suboptimaal wordt dan moet ik accuut naar het ziekenhuis en dan word ik ofwel opgenomen en daarna continu CTG, danwel wordt het kindje met spoed gehaald. Het CTG wordt vlakker als het kindje het niet goed meer heeft daarbinnen, dus dat gaan ze goed checken nu. De kans dat ik 40 wk ga halen is nihil. We moeten blij zijn als we het nog een week of 3/4 kunnen redden. Als we de 34 wk redden dan kan ze zelfstandig ademen-daar streven we nu naar. Ik heb nu volledige bedrust (alweer....) en mag de deur niet meer uit. A.s dinsdag naar de gyn voor weer een doppler. Ze zitten er bovenop dus. Das heel fijn, maar t is jammer dat het nodig is!

16. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Ooh baboe, wat vervelend allemaal......en wat een stress nog allemaal op het eind. Hopelijk kan jouw kleintje nog ff bij jou blijven en nog iets door groeien en aansterken.
    Gelukkig wordt alles goed in de gaten gehouden, maar net wat je zegt: het is jammer dat de laatste weken nu zo moeten gaan...

17. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
  18. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Oh nee! Wat zielig dat het niet zo goed gaat met Daan en dat hij nu al onder het mes geweest is. Lieve Linda, sterkte met je mannetjes en van harte gefeliciteerd!

19. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    jeetje!

Linda als je dit leest wil ik je uiteraard eerst feliciteren met de geboorte van je zoons! Maar gelijkertijd wil ik je ook heel erg veel sterkte toewensen! Wat een donkere sluier hangt er zo overheen! Ik hoop dat de zon gauw weer boven jullie komt schijnen! Dikke knuff voor allemaal!
    xxxlotte

20. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    @baboe: hoe gaat het met jou?

Hier vandaag voor het eerst sinds 3 weken geen buikpijn gehad! Ben gisteren gestopt met de pil, mss komt het daardoor... stilte voor de storm misschien? Ach ik kan gelukkig even geniet van een pijnloze dag :)

Deel Deze Pagina