@linda....ten eerste van harte gefeliciteerd met jullie jongens Jesse en Daan! Mooie namen! Maar wat schrikken dat het niet zo goed gaat met Daan.....Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen!
@baboe: ik zag op je hyves dat je 1e ctg was geweest! laten we hopen dat alles goed blijft gaan en ze iig tot donderdag lekker blijft liggen! Ik vroeg me af of je omgeving eigenlijk weet dat het een ZE is omdat in het verhaaltje wel : ze zwemt weg staat... ??? Ongelooflijk dat je met de dag nu moet kijken hoe het gaat... het kan zo in eens zijn dat je met zn 3tjes bent!!!!!!! Ik hoop dat je je een beetje kan vermaken zo op bed! xxxlotte
@Lotte: wat superfijn om te horen dat je buikpijn wat minder is! Dan besef je je altijd weer zo goed hoe heerlijk het is om geen pijn te hebben he? Hoop zo hard voor jou dat het even zo mag blijven! Inmiddels 2e ctg gehad en die was ook ok. Zometeen komt nr 3. Morgenochtend de doppler. Daar hangt veel vanaf. Als die een beetje goed blijft dan mogen we nog even verder bakken. Ik verveel me ondertussen helemaal knetter. Er is genoeg dat ik kan doen op de bank, maar je wordt er zo lamlendig en chagerijnig van. Bah.
@baboe......gelukkig dat de ctg goed zijn...is altijd weer een geruststelling....en kan me heel goed voorstellen dat je je verveelt. Maar ik ben nu wel nieuwsgierig...wat is er donderdag?
@baboe: super dat je ctg weer goed was!! Volhouden hoor Vandaag wel weer buikpijn helaas... ik baaaal ... maar goed hoort er bij.. zal van de week ook wel weer ziek worden omdat mn menstruatie eraan komt... moest stoppen met de pil nu ik weer overgangshormonen heb, dat moest even overlappen slik nu vanaf zaterdag geen pil meer,... ben best wel bang voor weer pijn etc etc @sim: hoe gaat het met jou? Langzaam maar zeker ben je ook al richting de eindstreep aan het gaan!
@baboe....Ooh, 34 weken dan alweer?! Wat gaat t eigenlijk toch ook snel hè?! Alhoewel ik deze laatste weken echt tergend langzaam vind gaan....Kan niet wachten totdat ik de kleine eindelijk kan zien en vasthouden.....Misschien heb jij je kleine meid wel eerder in de armen als mij....... @lotte.....wat vervelend dat t vandaag weer minder gaat. Nog even en dan mag jij toch ook weer verder met ivf? Begin april toch? En ja, t schiet t nu ook wel op voor mij, vandaag 35 weken, dus nog 5 weekjes aftellen Hier gaat alles prima....morgen naar gyn, ben wel benieuwd wat hij te melden heeft over mijn placenta.....
ha meiden, heb heel snel gelezen en weinig tijd voor reacties, maar even aan baboe een dikke knuffel en ik hoop dat je kleintje nog even bij je wil blijven zitten in de buik en nog even een flinke groeispurt maakt!!! @ hier (even een copy-paste berichtje ) Waauuuww, voor het eerst sinds de bevalling heb ik vanmiddag onze Daan vast gehouden!!! Wat heerlijk...wow!!!!! Heb hem echt 3 minuutjes ofzo vast gehad na de bevalling, toen kwam Jesse al (die was we 12 minuutjes later...het hele bevallingsverhaal volgt een keertje..nog even geen tijd voor ) We zijn nu thuis dus, met Jesse. Ons mannetje doet het geweldig, echt, wat een scheetje! Hij komt voor de voedingen ongeveer om de 4-4.5 uur en vaak zodra wij hem ongeveer willen wekken voor de voeding, komt hij zelf. Super dus! Ook het gaan slapen gaat vooralsnog goed, hij dut lekker in na een tijdje zonder te huilen ofzo. Ik weet 't, dat kan natuurlijk echt nog wel komen, maar voor nu is het heerlijk, haha. Ohja, ik heb ook kennisgemaakt met de eerste spuitluier, hahaha. Bij de luier verschonen heeft hij nu al 2 keer richting de kraamhulp geplast, haha. Lekker nog niet naar ons, lief van 'm hè? Verder met Daan gaat het goed! Hij is volledig van de beademing en morfine af. Hij krijgt nog wel paracetamol. Hij houdt nu ook de borstvoeding deels binnen en heeft vandaag voor de eerste keer ontlasting gehad via de stoma! Hij is nu op de afdeling chirurgie. Dat is echt weer een hele stap in de goede richting! Geen intensive care of high care meer, maar een babykamer waar hij dus gewoon vastgehouden en geknuffeld mag worden. Ik ga nu weer gauw stoppen, dadelijk Jesse voeden (en dan mezelf voeden haha)
@Linda, wat super geweldig! Ben zo blij te lezen dat alles oke is met jullie allemaal! En ook super dat het met Daan een stuk beter gaat! Wat een opluchting! En heerlijk dat je hem nu ook lekker kan vast pakken en knuffelen. Wat zul je druk zijn met alles! Alle voedingen, luiers enz enz en dan ook nog op en neer naar het ziekenhuis..... Ik wens jullie allen nog een hele fijne kraamtijd toe en hopelijk hersteld kleine Daan zeer voorspoedig! Dikke knuffel!
@linda: we denken en duimen voor Daan!!! @baboe: hoe ging vandaag de ctg??? Hoop dat ze iig nog 2 daagjes blijft zitten!!
@sim: sorry had over je berichtje heen gelezen! Ik ga ook voor jou placenta duimen natuurlijk! Ik hoop zo voor je dat alles oke is! Het gaat inderdaad voor je opschieten zeg! Allemaal mamas dadelijk hier! Hopelijk blijft jouw meisje wel rustig tot het einde in de belly Ik mag niet beginnen begin april omdat mn endo weer te heftig aan het opkomen was, dus ik moet eerst weer in de overgang. Dan controle bij de gyn om te kijken of de cyste kleiner is geworden (was 5 cm en moet echt <3 cm zijn).
@lotte.....wat vervelend toch allemaal :x Hopelijk wordt cyste snel wat kleiner zodat je weer verder kunt..... @baboe...hoe gaat met jou en de kleine meid? @hier: blijf vanaf nu onder gyn behandeling. Over 2 weken inwendige echo om precies locatie te bepalen. Op dit moment kan ik vaginaal bevallen, maar er kunnen complicaties op treden, bv veel bloedverlies doordat placenta te laag ligt en het kindje erlangs heen moet. Ik zit precies op de grens, 2,5 cm tot 3 cm is voldoende, en ik zat met 30 weken op 2,5 cm. De inwendige echo zal nauwkeuriger zijn, dus die moet ik eerst ff afwachten. Maar ik moet wel in ziekenhuis bevallen. Ze willen geen riscio`s nemen. Op zich vind ik dat wel erg prettig. Als er dan wat is, ben ik elk geval op de goede plek!
He meiden, ff snel Alles wel okee hier! Ofja, Daan's voedingen gaan ten aanzien van de laatste dagen niet vooruit, dat is wel jammer. Niet erg, maar wel jammer want dan zou het herstel sneller/beter gaan. Maar goed, we mogen niet klagen want hij doet het verder fantastisch! Jesse is een heerlijk ventje tot nu toe, hopelijk houdt hij dit mooi zo vol! Borstvoeding loopt ook super goed, kolf binnen een klein kwartiertje 80 cc per borst voor Daan Fijn dus! En Jesse drinkt heerlijk een half uurtje (15 min per borst) en valt dan lekker in slaap. ik ga gauw een keer een foto plaatsen, maar komt er steeds niet van...
@Linda: wat super om te horen dat je kleine ventjes het nu allebei goed doen. Sjonge, wat een heftige start voor jullie zeg! Geweldig dat je borstvoeding zo goed op gang is gekomen! @Sim: wat vervelend dat die placenta nog niet helemaal veilig te noemen is. Ik kan me voorstellen dat het ook voor jullie veel prettiger is in het ziekenhuis te bevallen, gezien de mogelijke complicaties als die placenta toch gaat bloeden. @Lotte: hoe is het vandaag met de buikpijn? Ik hoop dat je af en toe een dagje mag hebben dat het "meevalt". Hier gisteren doppler onderzoek gehad. Jippie! De doppler is niet slechter geworden (Zoals je verwachten zou), maar zelfs lichtjes verbeterd. Het is een momentopname, dus het kan best dat hij niet echt verbeterd is, maar hoe dan ook is hij niet dramatisch verslechterd. Dus we mogen thuis blijven monitoren en hebben wel weer speling voor een weekje op zijn minst. En iedere dag telt, dus daar zijn we zo blij mee!
@linda......fijn dat alles goed gaat! Ik ben wel benieuwd naar jouw knappe mannetjes! @baboe.....mooi dat ze toch nog weer een weekje kan blijven zitten! Elke dag is weer mooi meegenomen.
Heej dames, Lang niet gesproken, weer heftig ziek geweest hier @linda: wat een droppies!!! Je bent vast een hele trotse mama!! @sim en baboe: houden jullie het nog uit????? xxxlotte