Ons oude "temperatuur clubje"

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door baboe, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Ik hoop het ook voor jou Lot! En wat superfijn dat je even 3 dagen mag genieten van wat minder buikpijn!

Ik ben ok. Aan het aftellen natuurlijk. Nog maximaal 19 dagen en dan komt de kleine (want ik word op max 40 wk ingeleid).

Sim, bij jou nog geen ontwikkelingen?

2. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    oww baboe wat spannend!!!

Ik ben aan t aftellen tot mn volgende gyn bezoek hahahahahah

3. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Hi Lotte!

Dat is even lekker, een paar dagen zonder klachten, nu maar hopen dat t zo blijft! En dat je goed nieuws krijgt bij de gyn!

Hier is t een beetje aan t rommelen....sinds 2de paasdag weer volop harde buiken en gister ook krampjes erbij, dacht even dat t ging beginnen :$ maar vandaag is alles weer rustig.... Word er gek van!
    Slaap erg slecht snachts en dat begint me nu echt op te breken. Ben erg moe en heb weinig energie meer overdag....

Ik moet morgen weer naar gyn.....dus gewoon maar afwachten....
    Ik hoop ook echt dat ik niet langer door moet dan 40 wkn, want zoals ik me nu voel, ga ik dat niet trekken ( klaag klaag klaag ;) )

4. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    oww meiden wat spannend!!!! Ik lees de berichtjes nu van jullie echt op het puntje van mn stoel hahahahahah

@sim: hopelijk kan je toch een beetje overdag op krachten komen, door bij te slapen? je rustig te houden? Lijkt me inderdaad erg zwaar hoor die laatste weekjes! Je weet niet meer hoe je moet slapen/liggen, je sleept toch heeeel wat kilootjes extra (denk aan dag rondlopen met een boodschappentas ofzo, daar word je ook wel erg moe van !:))
    Hopelijk komt ze snel, en kan je lekker gaan genieten ! En een beetje bijslapen (zonder grote buik). Veel sterkte/kracht toegewenst !

xxx van een virtueel vriendinnetje ;)

5. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Ik slaap smiddags wel een uurtje bij, maar dat helpt niet echt....Ach, nog eventjes.
    En zo kan ik vast wennen aan mijn slaapgebrek....straks als de kleine er is zal ik ook wel niet veel slaap krijgen ;)

6. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Tja Sim, dat herken ik wel. Al slaap je overdag een paar keer even, je lichaam heeft gewoon een aantal uren slaap achter elkaar nodig en dat lukt 's nachts echt niet meer. Ik word iedere nacht om 4 uur wakker en dan slaap je niet meer. Ik vind het ook slopend!

Helaas weer minder nieuws hier. Baby maar 90 gr gegroeid op 2 wk tijd (dat hoort 400 gram te zijn). Ze weegt nog maar 2300 gram. Doppler was goed en hartfilm ook en zo lang dat goed blijft wil hij haar heel graag nog laten zitten. voor de baby is iedere dag in de buik een winst. Ik baal zo dat ze maar zo weinig gegroeid is. Dat houdt in dat ze zeker op de neonatologie komt te liggen en niet mee naar huis mag.

7. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    oww baboe wat jammer om te horen! Ik begrijp dat ze haar zo lang mogelijk willen laten zitten, maar voor jou moet dat nu wel echt veel stress op leveren. En wat vervelend dat ze dan daar moet blijven! Je bent iig wel in goede handen zo te horen, ze houden je goed in de gaten, en als dit het beste is voor je meisje moet je denk ik proberen er positief in te blijven staan.
    Ze moet dan wel blijven, maar ze zorgen er wel goed voor!
    Trouwens als je een sectio krijgt, moet je wx ook blijven toch??

Ik hoop niet dat ik nu weer als een eenofandere trut overkom, ik wil je er alleen maar mee steunen, maar hopelijk begrijp je dat inmiddels wel ?? ;)

8. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Tuurlijk begrijp ik dat! x

9. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    dacht ik al wel :D

Hoe gaat het verder met je darmpjes, moet je daar nu nog medicijnen voor slikken of niet meer?

10. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Ik heb de internist kunnen overtuigen dat ik het even wil aankijken. Ik heb corticosteroiden clysma's gekregen, die komen niet bij de kleine terecht. Dat scheelt weer! Hoe is jouw buik vandaag? Nog steeds best ok?

11. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    hoi baboe! Hmm mn buik rommelt vandaag wel weer en doet wel wat pijn, nog niet giga maar voel me erg ongemakkelijk er door. Je weet wel, zo'n naar onbestendig gevoel in mn hele lijf.

Fijn dat je dan toch een manier hebt om medicijnen binnen te krijgen zonder dat het bij die kleine komt! Al lijken me clysma's ook niet erg prettig voor jou!

12. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Nou, die clysma's daar draai ik mijn hand niet meer voor om hoor. Ik gebruik ze onderhand al zo'n 13 jaar aan en af. Leuk is het niet, maar ik vind het heel belangrijk dat ik al die troep dan alleen lokaal binnen krijg.
    Balen dat de rust in je buik weer weg is. Het blijft aanmodderen he?
    En de zon schijnt ook al niet vandaag!

13. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    @baboe: gelukkig ging de zon hier iig wel weer schijnen :) vanmiddag van mn buikpijn lekker over en heb nog van de zon kunnen genieten. Jij ook een beetje?

14. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Hallo dames!

@baboe.....is 2300 gram zo weinig dat ze daarom moet blijven? De kleintjes van mijn zus waren ook ongeveer dat gewicht en mochten mee naar huis......wel na een paar dagen, omdat mijn zus een KS heeft gehad en zelf dus ook ff moest blijven....
    Hopelijk groeit ze de aankomende 2 weken nog wat door.....

@lotte.....en hoe is het met jou en de buikpijn? En hoe gaat het trouwens met jouw pup Lizzy?

@hier.....het blijft doorrommelen hier....maar nog niets wat door zet....vrijdag bij gyn er over gehad en volgens hem was het heel normaal en zegt het niets. Sommige vrouwen hebben dit al vanaf week 32. In het begin dacht ik steeds nu gaat t beginnen, maar die fase heb ik alweer gehad! :D
    De kleine ligt in elk geval goed ingedaald en alles was verder oke. Heb nog even gevraagd naar het vruchtwater dat volgens de echo "veel" was en hij heeft gevoeld en volgens hem was er niets aan de hand.
    Gewoon afwachten tot het doorzet....Het kan nu niet meer langer duren dan 2 weken! Want volgens de gyn laten ze nu niemand meer langer doorlopen dan 1 week overtijd...

Fijne zondag allemaal!

15. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    @Sim: we lazen gisteren inderdaad op internet dat ze tegenwoordig ook wel eens babies naar huis laten gaan vanaf 2300 gram. Dat is dan afhankelijk van of ze zich warm kunnen houden etc. Ons is verteld vanaf 2500gr. Misschien om teleurstelling te voorkomen? Maar, wie weet, misschien groeit ze nog wel 200 gram en dan mag ze lekker mee hopelijk.

Jij bent er ook goed klaar mee he? Ik vind die laatste loodjes behoorlijk zwaar hoor, net als jij!
    En dan dat rommelen; je hoopt zo hard dat je ineens een mega-wee krijgt he? Je wordt zo wel klaargestoomd, want ik kijk echt uit naar de bevalling (en dat was een aantal weken geleden nog wel anders, haha). Nog hooguit 2 weken, aan de ene kant kort, aan de andere kant word je daar ook moedeloos van he? (want das best lang als je zit te wachten). Ik hoop voor jou dat ze gewoon 1 dezer dagen naar buiten komt.
    Iedere keer als ik een bericht van jou zie dan denk ik:
    ZOU HET???? en dan ga ik meteen checken of jij soms aan het bevallen bent!

16. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    hey meiden,

wat een verhalen hier.
    ik duim dat het goed komt!

onze boy is nu precies op de middelste lijn van de curve dus loopt gelijk. hij loopt maar 2 dagen voor.
    ze niertje zag er ook goed uit.
    Aan de ene kant ben ik er blij mee en aan de andere had ik me verheugd dat hij eerder zou komen :D

17. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Hahahaha, ja, ik hoop echt dat ik heel binnenkort een mega wee krijg! En dat het dan ook door blijft gaan. Zo "bang" als ik eerst er voor was, t maakt me nu niet meer uit. :D
    Als het echt begint, zal ik proberen hier een berichtje achter te laten (als de stress niet te veel wordt ;))

Ik ben er echt klaar mee.....Jij toch ook wel?

Ik ben echt zo nieuwsgierig hoe ze er uit ziet, wil haar vasthouden en knuffelen, en met haar pronken.

Ik hoop voor jullie dat jullie kleine nog lekker bij groeit deze laatste weken. En dat ze gewoon lekker mee naar huis kan!

18. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @scorpion....dat is goed nieuws! Gelukkig dat alles goed gaat met jullie mannetje!
    En wie weet meldt hij zich wel eerder.....je weet maar nooit! :D

Ik had die hoop ook, ik heb heel lang gedacht dat ik met 38 weken zou bevallen, maar helaas....dat gaat het niet worden.

19. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    PS ik moet nog ff vertellen dat wij een groot ooievaarsnest in onze voortuin hebben staan. Met een heel groot ei erin! En een bord erbij: Stilte.....broedgebied!

Geintje van familie en vrienden! Vind het erg grappig. :D
    Zal vandaag wel ff een foto van maken en hier laten zien.

20. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    @Sim: oh, das wel leuk! Wat lief van je vrienden! En als de kleine er dan is wordt het ei vervangen door een babypop zeker?
    Tuurlijk ben ik er ook volledig klaar mee. Ik vind het vanaf week 34 ofzo ineens een heel stuk zwaarder geworden. Merk dat ik minder mobiel ben. Niet meer goed op kan staan uit de bank. Slechter slapen etc etc. Je wordt gewoon zo snel moe en je kunt zo weinig.

@Scorpion: fijn dat jullie boy gewoon lekker gemiddeld is. Hoop maar niet te hard dat hij eerder komt. Bij mij wees alles erop dat ze veeeeel eerder zou komen, maar die kleintjes verrassen je gewoon hoor. Ze blijft lekker zitten, zelfs in een omgeving die niet optimaal is! Ik heb me steeds gericht op 37 weken en nu is iedere dag er 1 teveel, haha.

Deel Deze Pagina