Ons oude "temperatuur clubje"

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door baboe, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Goedenmorgen!

Alles goed met iedereen?

Hier alles nog onder controle ;) Gister weer bij gyn geweest...alles oke. Heb een nieuwe afspraak staan op 27 april :$, voor als de kleine zich zelf dan nog niet gemeld heeft.....dan gaan we afspraken maken ivm inleiden ed. Ik hoop toch echt dat ik voor die tijd bevallen ben.....moet er niet aan denken dat ik nog bijna 2 weken zo rond moet blijven lopen. Ik ben maandag officieel uitgerekend, dus laten we duimen dat de kleine zich mooi op tijd meld!

2. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Ik hoop het ook voor je Sim. 2 weken is kort, maar ook heeeeeel lang. De dagen duren allemaal 10x zo lang in deze laatste fase. Ik duim dat jullie meisje snel mag komen!

3. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    spannend, denk wel dat ze eerder komt.
    Ik moet nog 2 maanden wachten :(

4. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Ja, dat wachten is drama! Echt waardeloos.
    Heb net een verse ananas gehaald en vanavond ga ik pittig eten :D

Dus wie weet.....hahahahaha.

En Scorpion, die 2 maand gaan best wel snel.....alleen de laatste 2 weken daarvan zullen langzaam gaan, tenminste dat vind ik, vanaf week 38 kruipt de tijd voorbij.......en maar wachten en wachten....

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Sim: hahaha dat heb ik ook geprobeerd allemaal, maar helaas maakte dat niets uit...
    Maar goed, de ananas was wel lekker! :D
    (haha je zal het wel al 10x gehoord hebben, maar het gaat om de binnenkant van de ananas he? het vieze, harde gedeelte :p)

succes! ;)

6. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Hahaha, ik denk ook dat t niets uithaalt.....maar niet geschoten is altijd mis.....:D

Heb het ananashart op al gegeten en ga straks lekker nasi maken met sambal boontjes.....hahahaha.

Hoe gaat het met jou en jouw mannetjes? Kun je allemaal een beetje volhouden?

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahah hopelijk helpt het!! :p Ben benieuwd!! :)

Hier gaat ie goed hoor! vandaag is arno voor het eerst werken, dus mijn eerste dag alleen! En het gaat goed! Tis druk, maar gelukkig zijn D&J lief voor mij! ;)

8. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Ook wel weer even spannend, de eerste dag alleen. Gelukkig dat het allemaal goed gaat!
    Ook met Daan en de stoma? Ik lees af en toe ff op jullie twitter hoe t gaat....

En trouwens, jij hebt nog nooit verteld hoe de bevalling gegaan is.....Viel t allemaal mee? Als het een heftig verhaal is, dan wacht maar met het vertellen tot wij bevallen zijn ;)

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    oh! Heb ik die hier niet geplaatst!?
    hahah nee, mijn bevalling was goed! :D
    ik zal 't verhaal eens plaatsen!

Even mn eten checken (hgahah ben ondertussen aan het koken ;)) en dan plaats ik m
    is wel een heel verhaal!

10. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Hey meiden,
    Net terug van de gyn. Hij heeft ff gevoeld, maar alles zat nog POTdicht (zoals hij het zelf omschreef). Als dat niet het geval was, dan had hij me maandag in willen leiden. Helaas. Ik kreeg de keus of ik dat tóch wilde. Hij heeft uitgelegd dat als alles nog zo dicht zit, dat inleiden dan vaak dramatisch is. Heel veel weeen, soms wel 3 dagen lang en dan is de kans nog vrij groot dat het niks doet (omdat je lichaam er gewoon nog niet klaar voor is). De kans op een keizersnede wordt dan heel groot. Nu dinsdag een groeiecho, omdat vorige keer de curve nog verder afgebogen was. Als ze niet gegroeid is, of te weinig, dan word ik in de loop v volgende wk ingeleid-zelfs als de baarmoeder er niet klaar voor is, omdat dat dan toch beter is voor de uk. Dus even spannend, die dinsdag. Ik ben in ieder geval nu zeker van dat het voor dinsdag niet gaat gebeuren hier! Ik sta volledig achter het besluit van vandaag. Ik had graag ingeleid geworden, maar niet kost wat kost. Het moet wel wat uithalen en anders heeft onze uk alleen maar heel veel last van al die (kansloze) weeen.

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Jee baboe, da's ook weer ff balen, dat alles nog helemaal dicht is.
    Maar ben het met je eens; het moet niet koste wat kost, en zeker niet als het inderdaad zo lang kan gaan duren.. da's een hel, lijkt me.
    Ben benieuwd naar je groeiecho dinsdag!!

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    's ochtends om 7.30 zijn we in het ziekenhuis aangekomen. Naar DE kamer gebracht waar het uiteindelijk allemaal moest gaan gebeuren.
    Rond 8.00 uur kwam de verpleegkundige de gel inbrengen bij mij. Van te voren keek ze nog even naar de ontsluiting: 2 centimeter. Onze Daan was wel ingedaald, maar lag nog niet vast in mijn bekken. Rond 11.00 uur zou de verpleegkundige terug komen. Ook rond die tijd, 11.00 uur, begon ik de eerste lichte weeën te voelen. Ze heeft toen mijn vliezen gebroken zodat Daan volledig vast zou komen te liggen in mijn bekken, en ze zou rond 13.00 zou ze weer terug komen. (wat een hoop vruchtwater!! De verpleegkundige stond er van te kijken en had het druk met meer luiers op het bed leggen!)
    Vanaf een uur of 12.00 begonnen de weeën toch wel te versterken en moest ik ze behoorlijk weg zuchten. Rond 13.30 kwam de verloskundige terug en merkte ik dat ik de weeën nog wel aan kon, maar dat ze toch wel erg zwaar en vaak begonnen te komen. En van elke 4 weeën ongeveer was er telkens 1 ontzettend heftig. Ze kwamen toen al rond de 2 minuten ongeveer.
    Ik heb toen gevraagd om een ruggenprik (13.45) omdat de pijn nog een stuk erger zou gaan worden en ik het nu al behoorlijk vond. De verloskundige zou het gaan regelen, maar ik moest er wel rekening mee houden dat het de ene keer 5 minuten duurt voor je terecht kan, maar de andere keer ook 30 minuten.
    Een half uur later, met flinke weeën die nu echt pijn deden en om de 1.5 minuut kwamen gebeld naar de verloskundige.
    Ze zou een telefoontje krijgen vanuit anesthesie wanneer ik terecht kon... zucht.
    Uiteindelijk 55 minuten later werd ik eindelijk naar de afdeling anesthesie gebracht met flink pijn. Dus al puffend en zuchtend door het ziekenhuis heen op m'n bedje, waarbij ook nog eens de dienstlift wegens werkzaamheden niet gebruikt kon worden en ik dus gewoon via de bezoekersliften moest. Nja, gaf ik niet zo veel om met alle pijn, maar goed, dat was nou niet echt prettig.
    Ruggenprik (14.40) deed gelukkig verder niet echt pijn, zeker niet met het verdovend prikje vooraf.
    Ik voelde na een minuutje of 5 het grootste deel van de pijn eindelijk afnemen. Wat een opluchting!
    Weer terug gebracht naar de kamer, maar ik heb werkelijk geen flauw idee hoe lang het geduurd heeft tot ik voelde dat de weeën ineens weer pijnlijker begonnen te worden. Voor mijn gevoel een uurtje, misschien anderhalf, maar het zou ook heel goed langer kunnen zijn.
    De verloskundige stond ook op de kamer, geen idee wat ze aan het doen was, haha, maar goed, bij haar aangegeven dat ik toch wel weer flink pijn begon te krijgen tijdens de weeën.
    Ze riep de verpleegkundige erbij en toen ze keek zei ze dat dat wel zou kunnen; ik zat al op 10 centimeter! Conclusie: ruggenprik uitzetten en wachten op de persweeën...
    Rond 18.30 uur meende ik dat ik persweeën had, maar de verpleegkundige gaf aan dat ze dat nog niet waren. Helaas, dus weer verder puffen.
    Om 19.00 uur gaf ik aan toch wel echt persdrang te voelen, en toen mocht ik aan de gang!
    Ondertussen was er nog een verloskundige en een gynaecoloog bijgekomen. Drukte op de kamer dus! Het echo-apparaat werd klaargezet, mutsjes voor de kindjes werden klaargelegd met een stuk tape waarop KINDJE 1 en KINDJE 2 werd geschreven. Ook een polsbandje met 'baby van den Heuvel 1 en 2' werd klaargelegd.
    Elke wee moest ik proberen 3 keer te persen maar dat viel me behoorlijk zwaar. Met 2 keer flink persen kon ik bijna niet nog en 3e keer. Door flinke steun van Arno en de verpleegkundige/verloskundige (de gynaecoloog vond ik maar irritant want die deed net alsof ik m'n best niet genoeg deed) kreeg het bij de volgende weeën toch wel meestal voor elkaar om 3 keer te persen. Echter na (volgens mij) ongeveer 10 persweeën zei de gynaecoloog dat ze zag dat ik behoorlijk moe begon te worden en de weeën begonnen ook af te nemen en er zaten behoorlijke pauzes (2 minuten ongeveer) in. Dus werden de weeën opgevoerd. Na (ik denk) ongeveer 5 persweeën zei de verpleegkundige dat het hoofdje er maar niet door heen kwam en dat ze toch een knip moest gaan zetten om ruimte te maken. Ze stelde me gerust dat ik hier niet veel van zou voelen omdat ze het eerst zouden verdoven. Dit voelde een beetje branderig maar niet pijnlijk, vergeleken met de rest ;).
    Vervolgens zetten ze in een perswee de knip, waar ik totaal niets van voelde gelukkig.
    En jawel, die knip hielp, want na een keer of 4-5 persen kwam toen eindelijk onze Daan (19.57 en 2505 gram)!!
    Hij huilde meteen dus een zucht van opluchting bij mij. Ik kreeg hem ook gelijk op mijn borst gelegd; wat heeeerlijk!! Arno heeft de navelstreng doorgeknipt waarvan de verloskundige een hele charmante foto maakte...(die hebben we héél gauw weggegooid toen we de foto's terug zijn gaan kijken want daar was íetsjes meer op te zien dan alleen de navelstreng van Daan, hahah)
    Terwijl ik met m'n eerste mannetje op mijn borst lag voelde ik plotseling na 2 minuten dat er iets ontzettend groots van onderen eruit kwam. Dus ik vroeg nog heel mooi: "huh?? Is de andere nu al geboren??" maar nee...dat was het vruchtwater van Jesse! hahaha, wát een waterval weer!! De verpleegkundigen hadden hier ook niet op gerekend met als resultaat mijn hele benen zeiknat en ook alle schoenen van de verpleegkundigen en Arno. hahah! :D

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    #793 jedalin, 16 apr 2010
    Laatst bewerkt: 16 apr 2010
    Paar minuutjes later gaf ik aan te voelen dat ik moest persen, dus ze hadden niet eens tijd om een liggingsecho te maken!
    De gynaecoloog kwam voelen hoe Jesse lag, en gelukkig was dit ook in hoofdligging. Ik was hier nog heel even bang voor geweest. Hij lag dan wel in hoofdligging voor de bevalling, maar hij neigde ook naar dwars.
    Het was duidelijk dat Daan de weg al vrij gemaakt had en met 3 keer persen werd Jesse geboren om 20.09 uur. (2765 gram)
    Ook hij huilde gelijk toen ie eruit was. Hij had de navelstreng om zijn voetjes zitten, dus die werd gelijk los gemaakt.

Nou, alles leek dus in eerste instantie helemaal goed dus wij waren dolgelukkig. Alleen had Daan een laag glucosegehalte en kreeg hiervoor een cupje melk.
    Arno zijn ouders zaten al in het ziekenhuis te wachten blijkbaar (wisten wij helemaal niet haha). Ook ons pap meteen gebeld zodat hij ook kon komen.
    Uiteindelijk rond 21.30 mochten ze bij ons naar binnen komen; toen was ik weer een beetje gefatsoeneerd (met andere woorden: bedekt en een beetje gewassen) en iedereen helemaal gelukkig en blij.
    Om 23.00u ging de verloskundige die onze kindjes gewogen en getempt had naar huis en kwam de volgende verloskundige. Ook onze familie ging naar huis.
    Toen de andere verloskundige ook de temp van Daan op wilde nemen, zei ze dat de temperatuur helemaal niet opgenomen kon worden; er zat geen anus (poepgaatje)..
    Ze heeft toen een verpleegkundige erbij gehaald. Die heeft gekeken en kon ook geen gaatje vinden. Vervolgens werd besloten dan een kinderarts ernaar te laten kijken. Arno ging mee naar de afdeling waar de kinderarts was en ik bleef in de kamer bij Jesse, nog van geen kwaad bewust..
    De verloskundige zei na een kwartiertje dat wij ook best naar de afdeling waar Daan was konden gaan. Dit vond ik inderdaad wel erg fijn, dus zij bracht me erheen.
    Toen ik Arno zag, en zijn gezicht zag, wist ik dat er iets niet goed was. En vanaf toen begon het hele gedoe...
    De kinderarts stelde vast dat er geen poepgaatje was. Ook zijn glucosegehalte was nog steeds laag.
    Daan had daarnaast heel veel last van slijm wat in zijn mondje kwam. (dit kwam uiteindelijk doordat zijn maag al die tijd gevuld was met lucht in plaats van vruchtwater.)
    Vervolgens wilde ze een sonde inbrengen, maar dit lukte niet. (arm mannetje; ze hebben het 3 of 4 keer geprobeerd..:()
    Vervolgens werd er een foto gemaakt om te kijken waarom het niet lukte en toen werd duidelijk dat de sonde er helemaal niet in kon omdat de slokdarm een onderbreking had. Vervolgens is er direct gebeld naar het Rabout ziekenhuis en werd er een ambulance gestuurd om Daan op te halen. Duurde ongeveer 45 minuten voor deze er was en ondertussen kreeg Daan een infuus en allerlei andere kabeltjes en draadjes aan z'n lijfje :(.
    Uiteindelijk is Daan rond 2.30 uur meegegaan met de ambulance. Wij bleven totaal verbijsterd en verdrietig achter, met een kinderarts die ons totaal niets kon vertellen over wat Daan nu had. Ze bedoelde het goed, maar ze heeft ons ontzettend schrik aangejaagd door te zeggen dat het goed kon zijn dat Daan maanden in het ziekenhuis zou moeten blijven, dat het goed kon zijn dat hij meerdere aandoeningen zou hebben aan bijvoorbeeld hart, longen, nieren, ruggewervel en dat het ook goed een syndroom kon zijn. Hierbij noemde ze als voorbeeld het syndroom van Down, waarbij Arno en ik helemaal overstuur raakte. "Nee, dat heeft jullie Daan niet, maar dat is ook een syndroom bijvoorbeeld..."
    Pfff...je kan je wel voorstellen dat wij hiervan dus écht ontzettend schrokken en wij dus ook echt ontzettend slecht ingelicht zijn door haar. Ze gaf aan niet te weten wat het was, nou, prima, maar dan had ze het daarbij moeten laten in plaats van zelf gaan gokken wat het dan kon zijn. Want achteraf in het Radbout, waar we de volgende ochtend heen zijn gegaan (kon niet eerder omdat ze geen plaats hadden Arno, mij en Jesse), werden we juist ontzettend gerustgesteld.De verloskundige die dus om 23.00u naar huis gegaan is, blijkt ondanks de mutsjes én polsbandjes achteraf alsnog onze kindjes omgewisseld te hebben. Ze had de temperatuur van Jesse op Daan zijn kaart gezet en de temperatuur van Jesse had ze niet eens opgenomen. Ook had ze op zijn kaart gezet dat Daan aan de borst gedronken had terwijl dit Jesse was.
    Arno vond dit achteraf gezien ook al erg raar, want hij heeft Daan de hele tijd vast gehad en hij stond erbij toen ze Daan gingen wegen en schoonmaken en hij wist eigenlijk zeker dat ze hem niet had getemperatuurd.
    De kinderarts heeft ons gezegd dat ze hier zeker nog iets van zou horen aangezien dit dus echt niet kan.
    Maar goed, na een erg beroerde nacht zijn we de volgende ochtend naar Nijmegen gegaan. Jesse en ik met de ambulance en Arno met de auto.
    De rest van het verhaal is bekend..
    Ik moet zeggen dat de bevalling zelf mij op zich is meegevallen. Het pijnlijkste vond ik de 55 minuten weeën tot ik de ruggenprik kreeg. Als die soepel verlopen was en ik dit eerder mijn prik had kunnen hebben, dan denk ik dat ik had kunnen zeggen dat ik een goede bevalling gehad heb. Wel fijn dus :).

14. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    wat een verhaal, maar hij heeft dus wel een anus?

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hmm, nee:
    hij heeft geen anus, maar wel een kringspier.
    Als je kijkt, dan zie je op het 1e gezicht niets raars of ongewoons.
    Pas als je goed kijkt, zie je dat er geen gaatje (anus) zit..
    maar van de buitenkant lijkt het dus op het 1e gezicht precies zoals bij een ander kindje, omdat hij wel een kringspier heeft. (Gelukkig!!! Dat scheelt héél veel problemen)

* Edit: stond idd niet helemaal goed in het verhaal, dus heb het net even aangepast :)

16. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    @Linda: houdt dat in dat ze een reconstructie gaan doen en dat hij dan wel van zijn stomaatje afkomt?

17. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Wat een verhaal, Linda.
    En wat een stress om zo achter te moeten blijven, terwijl de kleine weg gaat en je niet weet wat er aan de hand is!
    Gelukkig heb je nu beide mannetjes lekker thuis en doen ze het goed.
    Uiteindelijk zal Daan toch een operatie moeten ondergaan om een "opening" te maken?

@baboe....dus bij jou nog alles POTdicht? Ik heb nog geen inwendig onderzoek gehad om te kijken hoe t daar onder er voor staat....Dus ik heb geen idee en eigenlijk ben ik ook wel blij daar mee. Geen zorgen als alles nog dicht zou zitten of juist al ontsluiting hebben (wat ook nog niet alles zegt), en dan de hoop hebben dat het elk moment kan gaan gebeuren, en het dan maar niet gebeurt.
    Ik denk ook dat ik niet had gekozen voor inleiding als het zo zwaar wordt voor jullie beide. Wacht gewoon dinsdag af hoe het gaat met jullie meisje.
    Het wordt volgende week wel een spannende week voor jou!

@hier....HELEMAAL NIETS!!! De ananas en sambal boontjes hebben niets uitgehaald....behalve dan dat ik krampen kreeg omdat ik heeeel nodig naar wc moest ;)
    We gaan gewoon verder met wachten........pffff.....

18. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Grr, dat die trucjes niet willen helpen!!! Onze gyn zei trouwens dat bijna alle 1e zwangerschappen de 40 weken RUIM passeren (dat ze eerder met 41 a 42 wk komen...!!!) Waarom zeggen ze dan 40wk??? Balen Sim dat er nog niets gebeurt, ook al kan dat natuurlijk ineens omslaan. Ik moet zeggen dat het mij wel rust geeft, ik ben nu helemaal niet bezig met "wat voel ik" etc omdat ik weet dat het zeker voor dinsdag niet gebeurt.
    Zeker een spannende week volgende week. Raar idee dat ze er misschien woensdag al kan zijn? (maar als ze gegroeid is dan duurt het minstens weer een weekje langer)
    Allemaal genieten van het mooie weer!

19. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

9 jun 2009
    432
    0
    0
    hoi dames,

Lekker weekend gehad? Ik vond het zooww heerlijk dat weertje!
    Verder heb ik erg veel nagedacht in het zonnetje, leek mn hoofd goed leeg te maken :) Maar wx wil ik nog een maandje extra in de overgang.. ik heb nu al bijna een week sochtends geen klachten meer, en wil mss gewoon ff een maandje daarvan genieten voor ik weer doorga voor de ivf (even opladen),.. klinkt dat stom?? Ik wil het natuurlijk zoooww graag maar ga steeds meer geloven dat ik voor de volgende ivfpoging veel positiever over mezelf moet gaan denken voordat het pas zou willen gaan lukken... Hopelijk kan ik het opbrengen om deze mening te houden als ik vrijdag naar de gyn moet :))

@sim: morgen uitgerekend toch??? spannend!!!!

xxx
    lotte

20. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Lotte, dat klinkt juist heel verstandig en goed. Ik geloof absoluut dat je makkelijker zwanger wordt wanneer je je mentaal en fysiek beter voelt. En een maandje zonder pijn, tja, dat zou natuurlijk heerlijk zijn.

Ik ben ook echt helemaal opgeladen door het heerlijke zonnetje. Ben illegaal even naar het park geweest om daar lekker in de zon naar mensen te kijken. Man, dat doet je goed!

Deel Deze Pagina