Ons oude "temperatuur clubje"

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door baboe, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38

hihi, da's het dooierzakje :)
    Die heb jij ook ergens op je vroege echo's gezien als het goed is ;)

2. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Hahaha, blond hè?!
    Maar nee, die heb ik niet gezien....zag op mijn echo ( 8 weken ) echt al heel duidelijk een klein mensje in wording......beginnende armpjes en beentjes.....zo schattig....:D

3. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    maar linda, wat zeg jij als je naar mijn echo foto kijkt??

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    uhhh ja, als ik mijn echo van 7 weken met die van 7 vergelijk...is het een verschil omdat die van mij helemaal is ingezoomd.. en die van jou niet.

Maar als je kijkt hoe de mijne liggen op die echo liggen ze precies hetzelfde als bij jou maar dan in spiegelbeeld.
    Verder weet ik even niet meer precies hoe het zit met de dooierzakjes, maar heeft niet altijd elk kindje een eigen dooierzakje?? Of kan 1 dooierzakje ook voor 2 kindjes dienen??

5. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    geen idee, maar er lag nog wel een dooierzakje, maar die lag te ver weg zei ze.

maar ik plaats die foto wel ff in het tweeling topic :D

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    maar het lijkt dus idd erop dat het een tweeling is..

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    de vraag is dan of ze beide een vruchtzakje hebben wat gesplitst wordt door een tussenschot.
    Dan heb je hetzelfde als ik heb en krijg je sowieso een een eiige tweeling.
    je hebt dan ook maar 1 placenta.

als de baby;s elk een eigen placenta hebben, is het moeilijk te zeggen of ze een of twee eiig zijn.
    Dat weet je dan meestal pas op het laatst, tenzij het natuurlijk een jongen en meisje zijn :)

Wat erg weinig voor komt is als er geen tussenschot is. Dat dachten ze eerst bij mij, maar gelukkig was dit niet zo aangezien dit nogal wat complicaties met zich mee kan brengen.

8. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    poefff zover heb ik nog niet gedacht. maar bij de volgende echo ben ik 8+4 dus dan zien ze veel meer :D

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hahaha sorry! :D
    zal mn info voor me houden tot je het vraagt! :p hahaha.

10. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    nee joh geeft niet!

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ha meiden,
    Vandaag echo gehad en alles weer prima! :D
    Tussenschotje goed beweeglijk en beide groeien helemaal goed en gelijk.

Bekijk bijlage 24771

Hihi vond deze wel leuk: Hier zijn z'n lipjes en neusje goed te zien, en heeft zijn handje bij zijn hoofd. (alsof ie door zn oogjes wrijft :D hihi)

Verder met mij ff iets minder: ben erg beroerd en ziekerig. Mezelf dus maar ziek gemeld want pff...dit is niet fijn!

12. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    De foto is echt schattig! Mooi dat het allemaal zo goed gaat met de 2 kleintjes....Je zit al bijna op de helft! Wat gaat het toch eigenlijk ook snel!

Ik ben vandaag voor t eerst bij de VK geweest....alles was prima....maar ze begon met mij over de griepprik voor mexicaanse griep....Ik ( en jullie natuurlijk ook ;) ) val onder de risicogroep en kan me vanaf volgende week laten inenten, maar ze zei erbij dat er nog niets bekend was over evt bijwerkingen welke misschien van invloed kan zijn voor de baby op lange termijn.....nu twijfel ik dus of ik moet laten doen.....Wat doen jullie?
    Ik denk dat ik het eerst maar ff afwacht hoe deze griep zich verder ontwikkelt.....en dan misschien als het echt "ernstig" wordt of dichterbij huis komt, mij laat inenten....

En Linda......beterschap!! Toch geen mexicaanse griep ;)?

13. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Wat een leuke foto linda! nog een paar weekjes, dan past hij niet meer in zijn geheel op 1 foto :D

@prik, ik ben tegen prikken maar dat komt omdat mijn moeder haar zusje van 4 mnd is overleden door een prik omdat ze die niet mocht hebben als ze verkouden was maar die dus wel is gegeven. ( dat was de dktp prik en dan is de k gevaarlijk)
    Dus ik wil niks. Ik blijf wel bij iedereen uit de buurt.
    Ik en mijn man hebben nu keelpijn, maar daar gaat het/de kind/jes niet dood van hoor! gewoon extra fruit eten :D

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ik ga de prik ook niet halen.
    Er is naar mijn zin te weinig bekend over de gevolgen voor het ongeboren kind..!
    Moet zeggen dat mn gyn dr nog niet eens over begonnen is..
    Mgoed, hoeft ook niet; ik neem 'm toch niet.

@ hier: hahah nee geen mex. griep. Heb in ieder geval geen koorts :) Maar het wordt al iets beter gelukkig!

15. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Ik heb net ook even rond geneusd op het forum ivm de prik.....
    Ik ga hem ook niet halen....te weinig bekend over evt schadelijke gevolgen.....
    Fijn dat je je weer wat beter voelt, Linda!

16. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Dag meiden,

Helaas is mijn schoonmoeder afgelopen maandag toch overleden. Ik ben dan ook niet veel op het forum, en dat zal wel even zo blijven. Ik lees jullie berichtjes wel, maar kan het niet opbrengen zelf te schrijven. Ik las wel tot mijn grote opluchting dat jullie ook bezig zijn met die ROTgriep. Ik zit zo in dubio! Mijn hart zegt: niet vaccineren! Maar ik lees ook dat zwangere vrouwen een veel grotere kans op complicaties hebben...Vind het moeilijk. Heb besloten het maandag aan 1 van onze artsen te vragen of aan de microbioloog. Ik wil het liever NIET. Ben blij dat jullie er ook zo over denken. Wel wil ik een recept voor Tamiflu in huis, zodat ik bij de minste geringste symptomen meteen aan de virusremmers kan gaan.
    @Sim; bedankt voor je lieve PB. Heel attent van je.xx

17. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    jeetje baboe, weet niet wat ik moet zeggen. gecondoleerd! en je mannetje ook natuurlijk!

18. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @baboe: nogmaals veel sterkte.....en als je wat meer info weet over de griepprik, laat het dan hier ff weten.....
    @scorpion...wanneer heb je weer echo? Spannend!

19. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    a.s. donderdag:D

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ baboe: sterkte meis...:(

@ Scorpion: echt spannend, nog 3 nachtjes slapen ;)
    (hihi lijkt wel vroeger, toen je nog 3 nachtjes moest slapen tot het Sinterklaas ofzo was ;))

Deel Deze Pagina