Ons oude "temperatuur clubje"

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door baboe, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Dag meiden.
    Ik heb na overleg met: microbioloog, chirurg, regiocoordinator M.Griep Brabant, gynaecoloog, huisarts en bevriend bedrijfsarts (het is een hele lijst, maar ik ben dan ook zeer paranoide) besloten dat ik WEL de vaccinatie tegen de mex.griep ga halen. De microbioloog heeft mij overtuigd van de risico's die de griep voor zwangere vrouwen inhoudt (gebaseerd op het afgelopen winterseizoen in Australië, daar is de winter net voorbij en hebben ze geinventariseerd) en vervolgens hebben alle bronnen die ik heb geraadpleegd, zelfs dus een onafhankelijk, bevriend artsenstel, me sterk aangeraden de prik te halen.
    Er zijn risico's op bijwerkingen, enfin jullie lezen de verhalen ook, maar deze wegen bij lange na niet op tegen de risico's van het krijgen van complicaties.
    Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze info.
    X

2. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    hmm wat zijn de bijwerkingen dan?
    ik vind het raar dat je de prik onder de 12 weken niet mag hebben, waarom daarna wel dan?

ik ben best wel bang voor prikken omdat mijn moeder haar zusje door een prik is overleden en zeker na dat verhaal van die 3 babytjes nu weer op tv.

3. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Hey Scorpion,
    De bijwerkingen KUNNEN zijn: lichte, kortdurende griepverschijnselen (snotneus, verkouden etc). Dit is een bijwerking die veel voorkomt. Zeer zeldzame bijwerkingen (maar wel meteen de engste, die overigens gelden voor elk vaccin, en niet alleen die tegen mex griep): anafylactische reactie (zeer sterke allergie, die tot de dood kan leiden)guillan de barre, SLE. Dit zijn beide autoimmuunaandoeningen die kunnen optreden. Bijv de eerste komt voor bij 1:10.000 gevallen. Dat is natuurlijk verwaarloosbaar. Ik ben er echter wel bang voor, omdat ik al 3 autoimmuunaandoeningen heb...Ik kan heel goed begrijpen als je het niet zou doen hoor. Maar ik kan niet leven met die onrust, ik maak mezelf helemaal gek. Ik werk in de zorg en kom met veel zieke mensen in aanraking.....

4. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @baboe......een meisje.....wat ontzettend leuk....heel diep van binnen hoop ik ook op een meisje......( heb voorkeur...erg hè ;) ), maar ik denk dat het een jongen wordt bij ons....dat gevoel heb ik vanaf het begin gehad.....maar hopelijk woensdag meer duidelijkheid, ben de dagen al aan t aftellen!! :D Ik hoop wel dat het te zien is....je zult net zien, omdat we zo graag willen weten, dat hij\zij er niet goed voorligt!!!

Laten we hopen dat die boobies binnenkort minder zeer gaan doen....hahaha, want mijn kereltje mag ook alleen maar kijken....Heb vd week snachts met bh omgeslapen en moet zeggen dat het echt wel hielp, ze deden een stuk minder pijn.....

En we hebben vd week ook knoop doorgehakt met de namen....ik ben net als linda van de oerhollandse namen....we hebben een jongens en meisjesnaam nu. En geen van beiden staan in top 10....alhoewel.....meisjesnaam gaat wel die richting op.

De prik...ik ga hem niet nemen....het gaat mij niet zozeer om de bijwerkingen die ik kan krijgen, maar om de bijwerkingen voor de kleine. En zover ik het weet, maar kan t mis hebben, is dat niet onderzocht, omdat het een nieuwe vaccinatie is. En ze dus nog niet kunnen weten wat de bijwerkingen voor de baby kan zijn....ik vind nog te veel onduidelijk. Ik hoop gewoon dat alles met een sisser afloopt. En als je de gewone variant krijgt van de mg, is dat net als een normale griep, paar dagen ziek....
    Of heb ik het helemaal mis???

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Sim: zelfde reden waarom ik de prik niet haal!
    Daarnaast voor mij een geruststeling dat al mn collega;s en bewoners (gehandicapten) de prik a.s. donderdag krijgen en dus over een paar weken ook niet meer mij kunnen besmetten als ze het oplopen :) Weer een groot risico weg.

Vandaag naar de jonge gezinnen beurs geweest! Erg leuk en lekker geshopt! :D

Wat we zoal gekocht hebben: een magnetronsterilisator met 3 gratis flessen erbij, een luierafvalbak, 6 rompertjes van noppies (voor 50 cent per stuk!! :D:D) en 2 boeken die normaal 30 euro zijn, en nu 5 :), en zwangerschapsvitaminen met een gratis flesje bbbb-creme van vsm.
    verder super veel voeding gratis gekregen en vanalles meer :) erg leuk!

hihi zeg ik net tegen mn vriend; voor al die spullen...was wel handig geweest als de commode al stond.
    Nu is mn vriend actief bezig aan de commode, die is ie aan het in elkaar zetten! :D:D:D helemaal leuk dus; hijs al bijna klaar :D

@ Sim: ben heel benieuwd naar woensdag je echo!! :D
    Hopelijk wil/kan de vk al zeggen dat het waarschijnlijk gaat worden!

6. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    wat leuk al die spullen, ik kan niet wachten met kopen:D

ik heb vandaag mijn eerste buikband besteld.

er staat een nieuwe buikfoto in me album en ik heb alle echo's er ook weer in gezet.

7. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Hey meiden,
    Ik wilde dat ik nog net zo stellig als jullie was. Ik was ook totaal overtuigd van het NIET halen van de prik. Ik ben me alleen doodgeschrokken van het nieuws dat in Australië, tijdens het winterseizoen, 300 zwangere vrouwen op de IC terecht gekomen zijn en daarvan zijn er 120 overleden. Het is niet voor niets dat ze ons in een risicogroep hebben gestopt. Ik durf het gewoon niet NIET te doen. En het vaccin dat wij in het Amphia krijgen is Focetria (reeds in 2007 goedgekeurd door Europese Unie), een vaccin dat al een aantal jaren, heel veilig, bij zwangere vrouwen in oa Italië wordt gebruikt. Ik ben heel blij dat wij dat vaccin krijgen en niet het vaccin uit België. Overigens krijg ik het pas over 1 of 2 weken en ik wacht intussen even af. Er zijn talloze zwangeren inmiddels gevaccineerd en ik wil graag ff afwachten hoe dat afloopt. Ik krijg pijn in mijn maag bij het idee dat ik dat vaccin ga halen, maar ik ben ook behoorlijk angstig voor die griep. Die overigens bij zwangeren veel zwaarder en gecompliceerder verloopt dan bij gewone mensen. De kans is 1 a 2 op 3 dat je m krijgt, dus ik hoop heeeeel hard dat alle zwangeren overgeslagen worden. Pff, wat een dilemma zeg. Nu ga ik even de echo en buikfoto's van Scorpion bewonderen.

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ baboe: ik klinkt zeker erover ,maar ondertussen lees ik alle info en nieuwsberichten. vind het ook erg lastig....
    Tis gewoon zo balen dat er weinig over bekend is wat het doet.. dan denk ik daaag, ik ga geen risico lopen.
    maar ook zo loop je een risico.
    En maak me er wel zorgen om, maar misschien denk ik nu te naief door te denken dat ik het vast niet krijg.
    Want nja, zoveel mensen krijgen het; waarom ik niet.
    Zucht, ik weet 't soms ook niet hoor..

Maar dat iedereen op het werk hem krijgt, scheelt voor mij wel al heel veel; dat was het grootste risico voor mij.

9. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    ik heb nog nooit een griep prik gehad en ben er niet slechter vanaf gekomen dan mensen die hem wel hebben gehad.

en het kan iedereen overkomen, maar ook als je de prik wel hebt gehad, alleen dan minder snel, maarja dan kan je natuurlijk ook nog onder een auto komen en zo kan je door blijven gaan.

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ scorpion: dat heb ik inderdaad ook, nog nooit een griepprik gehad, en ook nog nooit (of ja 1 keer toen ik jong was) griep gehad..
    daarom denk ik er denk ik ook iets luchtiger over.

Maar wil niet zeggen dat ik me niet toch wel zorgen erom maak..

11. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @Linda, dus je hebt al lekker geshopt?? Leuk hoor! Ik wil wachten tot woensdag met dingentjes kopen, zodat ik weet wat t wordt!
    En wij gaan half december beginnen met de babykamer, dan heeft mijn kereltje 2 wkn vakantie en kan dan lekker aan de slag.
    Verder wil ik zelf lakentjes en een hemeltje maken.....Heb al zoveel ideetjes!

En natuurlijk ben ik ook bang voor de MG. Maar ook ik ben nog nooit geveld door de griep....ik zei wel eens: heb een griepje, maar eigenlijk was ik dan gewoon snipverkouden.....het was geen griep....
    Misschien wel heel naief om te denken dat dit ook aan mijn voorbij gaat....maar ik wacht het wel af.

12. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    @scorpion: heb je echo`s bewonderd! Wat kunnen je met 8 wkn al goed zien dat het een mini mensje is hè?! Ik was daar ook van onder de indruk toen ik met 8 wkn de eerste echo kreeg......
    En je bent vandaag alweer 9 weken!!

En jouw buikje groeit ook mooi!!! ;)

13. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    ja volgens mijn eigen planning 9 weken, maar volgens de echo 10 weken, de 18e heb ik de termijn echo dus ik wacht nog ff met aanpassen van mijn banner

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ha meiden,

hoe is het met jullie?
    hoort iemand van jullie nog wle eens ooit iets van lotte? ben benieuwd hoe het met haar gaat.

@ hier: Helemaal happy; we zijn uit de namen!!! :D:D
    een naam hadden we al, maar een tweede naam was nogal lastig.. maar nu hebben we eindelijk iets gevonden wat we allebei helemaal súper vinden! :D:D

@ mex griep: Ondertussen ben ik flink aan het twijfelen geslagen. Hoe zeker ik eerst was dat ik hem niet hoefde....hoe veel ik nu dus twijfel.
    lastig! heb nog tot 19 nov.... dan kan ik hem halen.

15. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    ik zeg nog steeds dat ik hem niet wil!!

ik heb niks meer van lotte vernomen.

16. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Leuk Linda, dus de namen zijn rond?? Bij ons beginnen we weer te twijfelen over de jongensnaam....GRRRRR...word er gek van.
    Maar vanavond krijgen we de echo.....dus misschien hoeven we ons dan niet meer zo druk te maken over een jongensnaam....of juist wel....:D
    Ik hoor ook niets meer van Lotte.....ik weet dat ze getrouwd is, ze zag er prachtig uit, heb foto`s gezien.....maar daarna niets meer vernomen van haar...

En de griepprik....ik ga hem niet halen.....( twijfel twijfel....;))

En Scorpion...hoe gaat t met jou? Ben je al weer wat bijgekomen? En nog steeds misselijk enz enz?

17. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    owww sim jij hebt gewoon een excuus om de deur vanavond niet open te hoeven doen :D
    hihi

Ik ben wel wat bijgekomen. En ik gebruik die pillen niet meer, het drinken gaat nog steeds moeizaam maar ben niet meer misselijk :D
    Gisteren hadden we weer een echo en dat was echt een topper!
    Er was gelukkig niks meer van uk 2 te zien en uk 1 lag met de kont te schudden en te trappen en te zwaaien die was heeeeeel actief. en weer 3 dagen verder :D
    dus die echo heeft wel een heleboel goed gemaakt. en een super krachtige hartslag!

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Super fijn dat alles goed gaat met jullie kleintje!!
    Ik heb gehoord dat het best vaak voor komt, dat een van de kindjes het niet haalt..
    Maar dat je het meestal niet door hebt, omdat je pas vanaf 12 weken een echo krijgt en dan is er niets meer te zien...
    Lijkt me wel op zich fijn dat jullie weten dat er heel in het begin even 2 kleintjes waren...(al klinkt fijn natuurlijk raar...)

@ sim: spannend, vanavond weten jullie het misschien...!!! :D

19. sim1612

sim1612 Bekend lid

10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Hahahaha, je hebt het door, scorpion...ik dacht: mooi weg wezen...al die kinderen aan de deur ;)
    Fijn dat je weer goed voelt en dat de kleine mooi actief was!! En hij\zij groeit goed!! Lekker gevoel hè??!!

Onze echo was echt super gisteravond! De kleine was mooi wakker en super beweegelijk, zwaaide met de handjes, en was echt overduidelijk al vruchtwater aan t drinken, je zag de mond op en neer gaan. Het maagje en het blaasje waren goed gevuld en alles zag er prima uit! Ik heb zelfs stukjes 3d gekregen terwijl ik een 2d echo "besteld" had.
    En natuurlijk wilde de kleine in t begin niet laten zien of t meisje of jongentje was.....had de hele tijd een armpje tussen de billen of draaide weer weg met het kontje...
    Maar uiteindelijk.......lag ZIJ er prima voor en kwamen er 3 streepjes in beeld!!! Een meisje dus!!! Ben zo blij.....
    Mijn kereltje zei steeds: wat een zorgen, wat een zorgen.....
    Hahahaha, die bedoelde voor later;al die jongentjes op een scootertje aan de deur!! :D
    Maar ook hij vind t geweldig!!

20. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    nou dat was dus echt een "suprise moment"

gaaf, ik wil het ook al weten :D

Deel Deze Pagina