samen op 1 kamertje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lucky, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wel of niet samen op 1 kamer

1. ja

2. nee

3. kamer opsplitsen

4. ander antwoord

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Het onderwerp zegt het eigenlijk al. Wij hebben niet zoveel ruimte boven meer, dus na een bepaalde periode zullen de twee kindjes samen op 1 kamer gaan. Thomas is dan 2,5 jaar. We kunnen de kamer wel splitsen maar dan worden ze erg klein. Is er iemand die ook twee kleintjes op 1 kamer heeft liggen en hoe gaat dit? Ook wil ik graag wat advies en hoe je er over denkt, groetjes lucky.

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik heb t nog niet maar gaat wel gebeuren na de eerste maanden.
    Dochter is dan ongeveer 3,5 en de kleine een half jaar dan gaan ze samen. We kunnen hier niet anders

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Het kan wel als ze klein zijn.

Maar omdat het een jongen en een meisje is zal dat niet lang kunnen denk ik. Lijkt mij dat je zoon na de leeftijd van 8 niet meer met zijn kleine zusje op 1 kamer wil.

Twee meiden is dan toch anders. Ik heb tot mijn 12e op 1 kamer met mijn zusje gelegen. Dat was niet eens nodig want we hadden genoeg slaapkamers. We vonden het gewoon super leuk samen. Totdat ik natuurlijk in de pubertijd kwam.

4. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Wij hebben het even geprobeerd en op zich ging het best goed (heb 2 goede slapers) Maar als er 1 ziek is, is het ellende en aangezien dat de hele winter elkaar zo,n beetje afgewisseld is hebben we uiteindelijk ons zoontje toch maar weer in onze kamer gezet (hebben maar 2 slaapkamers). totdat we een huisje vinden gaat dit het beste zo.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou het nu nog niet aandurven: sowieso wat betreft wakker worden snachts, maar ook omdat Mirre in een gewoon bed slaapt (geen ledikant): ze kan er dus zelf uit. En ze is superlief voor dr broertje, maar ze zou maar uit lievigheid allemaal knuffels op m gooien oid.

Dus als je oudste al in een gewoon bed ligt, zou ik het toch wel een beetje eng vinden nog.

6. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Als het niet anders kan, maar mijn voorkeur zou het niet hebben. Ze zullen wel wennen aan elkaar en het zal dan niet zo heel veel meer uitmaken. Totdat ze een leeftijd bereiken waarin ik vind dat ze ook echt een eigen plek moeten hebben. Hier hebben we gelukkig wel genoeg ruimte, maar op vakantie hebben we zelfs met z'n 4-en op 1 kamer geslapen. Eerste nacht was drama, de resterende 6 nachten ging prima. Voor de zomervakantie heb ik wel een 8-persoonshuis gehuurd, maar ja ik hou dan ook van ruimte :).

7. Mammie69

Mammie69 Actief lid

3 mrt 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Op het moment hebben onze drie kinderen ieder nog een eigen kamertje. Maar aangezien nr. 4 onderweg is, gaan onze twee oudste dochters (5 en 4 jaar) binnenkort samen op een kamer. Ben zelf ook heel erg benieuwd hoe het zal gaan, vindt hetzelf niet de meest ideale oplossing maar ja de slaapkamers zijn nu toch echt allemaal bezet en de zolderkamer is voor de au pair.

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier zou het niet gaan. De jongste heeft maandenlang elke nacht uren gehuild en zelfs in zijn eigen kamer werd de oudste daar wakker van. Als ze bij elkaar hadden gelegen, was dat echt niet meer gegaan. Nu slaapt hij wel wat beter, maar als hij gaat huilen, is het echt op een enorm volume en met erg veel gevoel voor drama, dus dat zou nog steeds elke nacht wel voor problemen zorgen. Dan nog liever bij ons (maar gelukkig hebben wij wel ruimte voor allemaal eigen kamers)

9. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    ik heb altijd de slaapkamer gedeeld met mijn zus. Heb hier ook geen problemen mee. Andere mensen reageerder wel eens van en als er nu iemand blijft logeren? Ja, dan lagen we met zijn drieen op de kamer. Gezellig.
    Ik had wel een eigen "studeerkamertje" om huiswerk te maken. Daar zat ik ook eigenlijk altijd.

Het enigste dat wel eens vervelend was; als de een op stap ging en de ander niet. Maar dat duurt bij jou nog even ;)

10. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat het prima kan, tenzij zich een bovengenoemde situatie voor kan doen. Zoals Salapio zegt, een peuter kan uit de liefde meest gekke kunsten uithalen, en dat zou ik eng vinden.

Samen op een kamertje vind ik juist heel leuk en gezond voor kinderen. En bij verschillende geslachten kan tot aan de puberteit prima wat mij betreft (daarna ook als ze elkaar niet in de haren vliegen).

Hier liggen mijn dochtertjes samen op een kamer, en ik hoop dat ze dat nog tenminste 10 jaar willen doen. We hebben nog een extra slaapkamer als het niet werkt, maar ik vind dat het een band schept tussen kinderen.

Je moet wel rekening houden dat je je kindje niet kunt laten jengelen, huilen enz in bed, want de andere wordt dan meestal wakker van.

11. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Hier slapen de 2 jongens met elkaar op de kamer. De jongste is toen hij een paar maanden was verhuisd van onze kamer naar die van zijn broer. Savonds slapen ze samen. Overdag slaapt de kleine in een andere (logeer) kamer zijn nappie omdat hij kort slaapt (1 a 1,5 maar wel 2 keer per dag) en de oudste nog lekker 3 uur (aaneen).

Savonds gaan ze tegelijk naar bed en dat gaat altijd prima. Vind het een aanrader. Maar 1 ritueel (wassen, aankleden, boekje voorlezen, bedje in en lichtje uit).

12. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Hier sliepen de 2 jongste samen toen de kleinste 11 maanden was.
    Het is echt meer als een jaar zo goed gegaan en sinds een kleine 3 weken een ramp.
    Elke avond gaan ze om 7uur te bed en om half 10 vallen ze in slaap.
    Maar in die tijd moesten we wel 20x na boven lopen en van de week hadden ze het zo bond gemaakt samen even het behang gepimpt met rode stift,het bed en allebei zaten ze onder!
    Toen werd ik het zo zat want want ook smorgens waren ze beiden chaga zeg! Nu slaapt de kleinste sinds gisteren alleen en de oudste 2 samen.
    Eerste nacht is super gegaan de kleine lag gewoon nog te slapen om half 8 en was een stuk uitgeruster.
    De 2 oudste kletsten nog wat gisteravond en heb ik daarna niet meer gehoord dus ik ben blij dat ik het nu zo heb gedaan.

13. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Ik wil het ook gaan doen. we hebben wel 4 slaapkamers, maar als er een derde komt houd ik toch liever een kamer vrij. Die gebruiken we nu als logeerkamer, maar ook als omkleedkamer voor de kinderen. Een groot deel van onze eigen kleren staat ook op die kamer.
    ik zou dan de twee oudsten bij elkaar doen (nu bijna 1 en ruim 2). Ze slapen meestal vrij goed, dus dat moet wel kunnen. De baby wel apart, want die zal in het begin nog wel eens wakker worden, dus dat is niet ideaal. Later zou je het eventueel weer kunnen veranderen, eerst eens kijken hoe het gaat.

14. Tink

Tink Niet meer actief

Hier slapen onze zoons al vanaf de geboorte van de jongste samen op 1 kamer. Inmiddels hebben ze een stapelbed. Ze zouden niet meer anders willen volgens mij :)

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hier hebben onze kids altijd hun eigen kamer gehad (en nog) en ik moet er zelf niet aan denken dat ze een kamer moesten delen.
    Maarja, soms is het plaatgebrek, of soms gewoon voor de gezelligheid...
    Ieder z'n eigen mening en ieder z'n eigen oplossing, toch?

Deel Deze Pagina