Tips mbt voedingskussen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rodayna, 29 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

Waar moet ik opletten bij aanschaf van een voedingskussen?

Geen ervaring ermee dus vandaar dat ik het aan de dames hier vraag.

2. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    hoi,
    Volgens mij zijn alle voedingskussen wel een beetje hetzelfde hoor. misschien verschillen ze een beetje van maat maar meer ook niet hoor. ik zou er dan 1 van de hema nemen of zo. Dan kan je altijd makkelijk een nieuwe hoes erom kopen, want hema zit altijd wel in de buurt toch? Zijn wel verdomd handige dingen. ik heb er tijdens mijn zwangerschap mee geslapen en tijdens de borstvoeding was hij ook ideaal! nu met een flesje gebruik ik hem nog steeds.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Even voor jezelf bedenken wat je fijn vind.
    Je hebt voedingskussens, wat echt een kussenvulling heeft. En je hebt voedingskussens, met van die balletjes erin.
    Ik hoorde hier, dat die balletjes vaak favoriet waren, maar zelf vond ik dat niets, vooral vanwege het geluid.

Ik heb er zelf dus één van de hema. En hij slaapt in elk geval heerlijk :D .

Mocht je hem bij de hema willen halen: Wacht nog even op acties: Ik heb hem indertijd met 20 of 25 % korting gekocht (stickertjes plakken ofzo) . Dat soort acties zijn er toch wel regelmatig... En op zo'n bedrag (35 euro) scheelt dat behoorlijk.

4. Sandra G

Sandra G Actief lid

20 sep 2009
    152
    0
    0
    Ik heb de mijne bij de Prenatal gekocht, de Big Comfee (??) ofzo... Bevalt tot nu toe prima! Slaap er alleen nog maar mee, ben nog niet bevallen... Maar omdat ik een buikslaper was, ben ik er heel snel mee begonnen om lekkerder te kunnen liggen.

5. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik heb die van de Hema!

heb heb alleen zelden gebruikt omdat ik een paar kussens toch makkelijker vond....

6. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Ik vond die lange (grote) voedingskussen heerlijk om mee te slapen tijdens de zwangerschap, maar vreselijk onhandig met voeden (te groot, te lomp). Daarvoor heb ik zelf een klein voedingskussen via Sewingroom Miss Little gekocht; ideaal!
    Het grote kussen gebruikte ik wél nog, dubbelgevouwen, als een fijn ligbedje in de box voor de kleine baby. Tot een week of 11 (toen meneer ging draaien) een groot succes hier. Als grote kussen had ik er een van de macro (vrij dik, wel lekker zacht) en een van Jollein. Die laatste vond ik het fijnst.

7. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hi,

Je hebt inderdaad grote en kleine; volle en legere..... dus wel degelijk veel verschil.

Ik heb er eentje geleend van een vriendin; was er eentje die verkocht wordt bij prenatal. Een grote. Ik denk comfy big. Nou, ik vond het helemaal niks.
    Inhoud verschoof steeds en daardoor steeds uitzakkend effect.

8. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Goede tip!
    Weet je of het een bepaald merk voedingskussen is?
    En is het een stevig ding; kun je hem bijv. nog dubbel vouwen?
    Ze zijn wel erg mooi!

9. misa

misa Niet meer actief

Ik ben op ook voedingskussen- tocht en heb die van miss little ook gezien. Nadeel is dat je het niet kan uitproberen, wat wel in een winkel kan. Dus ik ben ook heel benieuwd of je die kunt dubbelvouwen en voor je kindje kunt gebruiken (buiten het voeden om)..!!

Een vriendin van mij heeft die van hema, maar vind het te zacht en groot voor het voeden. Dus die durf ik eigenlijk niet te nemen. Ziet er wel lekker uit om mee te slapen!

10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier nooit een gehad en nooit gemist. We hebben het ook opgelost met kussens.

11. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Die van Miss Little zijn erg mooi. Ze zijn wel dik gevuld (met van die balletjes, denk ik), dus dubbelvouwen gaat je niet lukken. Ze zijn ook te kort dan om je kindje op te kunnen leggen (of je moet een heel klein, prematuur kindje hebben, wat niet te hopen is natuurlijk).

Ik gebruikte die Miss Little echt voor het voeden, en vond 'm daan héél fijn voor. Prima handelbaar, weegt haast niks, en wel fijne steun.

Tip: ik heb de mijne met twee zijden patchwork besteld, dat kostte maar iets meer, en ik vond dat mooier dan een (saaie) effen kant. Berthina (Miss Little) is heel aardig, en heeft nog meer leuks voor onze babykamer gemaakt toen (tissuedoos-bekleding, leuk schilderijtje).

12. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Ik heb een voedingskussen van jollein met kleine balletjes erin.

bevalt zeer goed

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Eén tip: koop 'm pas als je bevallen bent!

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maar hij is zo heeeeerlijk om mee te slapen ;) ! Ik vind het nu ook al super hoor!

15. misa

misa Niet meer actief

Kan je die van Jollein ook gebruiken om mee te slapen? En kun je 'm dubbel vouwen om je kindje op te leggen?

16. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ja en ja!

17. misa

misa Niet meer actief

Klinkt goed die van Jollein!
    En heeft het ook nut om 'm te kopen als je geen bv gaat geven?

18. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

Ik heb de "nijn" versie aangeschaft, te koop bij Babydump.... oooh wat een heerlijke kussen om mee te slapen.

@cygnet2: Hij is juist nu zo lekker....

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb er eentje van de hema en hij bevalt prima.
    alleen voor het voeden is ie wat groot.
    heb hem eigenlijk alleen in bed gebruikt om te voeden, beneden gewoon wat kussens van de bank en dat ging ook prima.
    ik moet wel zeggen dat nu hij ruim 2jaar oud is de fut er een beetje uitgaat dus ik ga hem bijvullen.

alyssa heeft er ook heerlijk op geslapen en nog steeds als ze bij ons op bed is pakt ze hem er bij.

liefs doris

20. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Volgens mijn tante wel! Die had hem gebruikt om haar kleinkind de fles te geven. En nu heeft ze hem aan mij gegeven, ik heb nog niet geprobeerd om ermee te slapen. Zal wel zien hoe handig ik het ga vinden, die van mij heeft bolletjes.

Deel Deze Pagina