ons pleegkind!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tanja8, 23 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Heel veel succes en plezier toegewenst met je pleegkindje. Er is al veel goed advies gegeven door de anderen waar ik me alleen maar bij aan kan sluiten. Hoop dat jullie een mooie tijd tegemoet gaan!

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Het lijkt me ook heel mooi om een pleegkindje een goed thuis te kunnen geven. Alleen zou ik het zelf niet kunnen, omdat ze misschien weer terug moeten. Ik zou er geen afscheid van kunnen nemen.

3. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    wat knap van jullie zeg!
    ik hoop dat zij een mooie tijd mag hebben bij jullie!

4. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

ik ben idd van mening dat jullie allereerst juist heel veel tijd met elkaar moeten doorbrengen. Ze moet vertrouwen krijgen in jullie.

Wat angeleyes schrijft kan ik me helemaal in vinden. Regelmaat is nu erg belangrijk.

5. Wat leuk voor jullie, zeg! Ik heb zelf een pleegbroertje- en zusje (allebei rond de 2 jaar sinds ze bij ons zijn komen wonen en ook niet meer bij ons weggegaan totdat ze op zichzelf gingen wonen) en ik vond het altijd heel erg gezellig.

Lijkt mij inderdaad dat je in het begin veel tijd met elkaar door brengt ivm hechten.

En; heeeeel veel liefde geven, maar dat komt wel goed, denk ik ;).

Groetjes,

Savita

6. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Nou meiden hier even een update.

Ons pleegmeisje plast sinds een paar dagen op de po!
    Mijn moeder had er 1 voor haar gekocht en sindsdien doet ze iedere keer een plasje:) ik ben helemaal trots.

Graag wil ik ook nog even jullie tips wat betreft het volgende.
    Als ze naar bed gaat is het feest.. we hebben een goede routine, zelf de babyfoon aanzetten gordijnen dicht enz.
    Maar zodra ze dan in bed ligt moet ze huilen, niet langer dan 5 minuten dat wel. Maar goed als i kweg ga dan is ze zo stil maar omdat ze juist zo kort huilt kan ik erdan niet even bij bvlijven? of is dit iets wat gewoon over moet gaan ik lees idd dat er veel kinderen huilen in bed.
    Maar ik vindt het zo zielig! Wat erg zeg! vroeger zei ik altijd, nou als ik later een kind heb dan blijft ze gewoon in bed huilen of niet en nu breekt mn hart! haha ik ben opeens een watje:)

7. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    Allereerst respect dat jullie dit doen
    hoop dat ze heel gelukkig bij jullie gaat worden

over het huilen voor het in slaap vallen

mijn jongste zoontje deed dat tot een tijdje terug ook....5 minuutjes huilen en dan in slaap vallen, er naar toe gaan maakte het dan erger maar even laten huilen en het ging goed. Dus wij lieten hem gewoon een paar minuten huilen

Bij haar is de situatie natuurlijk wel anders zij is net bij jullie en kan misschien nog bang zijn maar ik denk dat ik toch eerst zou kijken of het elke avond bij die paar minuten blijft

8. tanja8

tanja8 Niet meer actief

ja opzich werkt het zo wel.. maar ja ik vindt het ook zielig maar ik den kdat we het maar gewoon zo laten. Want ze lijkt het niet eng te vinden want dan vouw ik nog evne de was op boven en dan is ze al stil en ligt ze lekker met dr knuffel.
    gelukkig dat het maar 5 minuten is!:)

9. Niet meer actief

vaak verwerken ze op die manier ook hun indrukken van de hele dag.. ik denk dat als je er bij blijft dat ze dan niet gaat huilen en het pas gaat doen als je er bij bent.. of juist extremer als je er bij bent... ik zou gewoon weggaan anders went ze er aan.

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Idd wat Lauraatje zegt. Ik merk dat als ik bij Jelle blijf als hij huilt of jengelt het juist veel langer duurt voor hij in slaap valt... Dus dan maar even huilen, terwijl ik me zit te verbijten beneden op de bank (ja, nog steeds... :) ) maar dan slaapt hij daarna ook goed... :D

11. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Respect voor je situatie meid, dat eerst even! Ik hoop dat die kleine voorlopig een vaste basis heeft, maar zo te lezen gaat het hartstikke goed!
    Zit er een maximale termijn aan jullie verzorging? Dat je de tweede pleegmoeder bent bedoel ik, of was dat een tussenhuis tot er een geschikt huis gevonden werd?

Knap van de po! Dat is op zo'n korte termijn toch al een enorme stap vooruit. Zeker omdat je toch vaak leest dat kindjes met een traumatische start lang in de broek blijven plassen.....dus petje af!

En het huilen:
    Wij vonden het ook oh zo zielig met onze dochter. Tot we in het boek van Ria Blom lazen dat je een maximale huiltijd moest aannemen: een half uur. Wij dachten jeeeeeetje wat lang! Maar doordat we ons instelden op een half uur, waren die 5 minuten die ons meisje huilt veel sneller voorbij dan toen we nog geen eindtijd hadden....

Hoezo je eigen brein voor de gek houden...

Maar ik zou zeker niet bij haar blijven, maar daarover hebben de mama's boven mij al genoeg uitleg gegeven...
    Succes!

12. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ze woonde in het andere pleeggezin en daar zou ze eigenlijk blijven maar zij hadden al 7 kinderen thuis dus dat was voor haar te druk. Nu hier doet ze het veel beter dan daar gelukkig voor haar.
    In principe blijft ze bij ons tot haar 18e jaar. Dat is nu het plan maar de rechter kan zo maar weer anders beslissen over een paar jaar, dat gaat soms heel krom.
    Wij zien de volledige situatie, de moeder, de kinderen het gedrag. Maar de rechter ziet alleen een casus op papier.. en daaruit kan je vaak niet goed opmaken hoe het echt zit..
    Maar voorlopig blijft ze bij ons! En over een tijdje als ze gewend is volgen er vast nog meer pleegkinderen:)

13. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Leuk hoor! Fijn dat kids zo toch een goed onderkomen kunnen krijgen hè...

14. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Ha Tanja!

Ik vond ineens dit topic en heb je verhaal bijgelezen. Zo te lezen doe je het hartstikke goed als pleegmama! Ik kan geen antwoorden geven op je vragen, maar ik ga je topic wel in de gaten houden, handig voor als wij ook verder gaan in de pleegzorg..

Succes!

Deel Deze Pagina