Gehoortest CB?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kar76, 6 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hoi,

Gisteren was ik bij de neuroloog met Sverre (heel verhaal) en die vroeg 'Hoort hij wel goed?'. Ja, dat dachten wij wel.

Maar vanochtend bedacht ik me opeens dat hij na de gehoortest vlak na zijn geboorte eigenlijk helemaal geen test meer heeft gehad. Terwijl ik wel af en toe lees dat kindjes met 9 (?) maanden bij het CB een gehoortest krijgen? Of is die achterhaald nu?

Kortom, had Sverre op het CB een gehoortest 'moeten' krijgen? Of komt er nog een keer eentje?

2. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    kan het van mijn eerste niet herinneren dat hij er nog een heeft gehad en bij mijn tweede weet ik zeker dat hij alleen de 1e gehoortest in de eerste week heeft gehad
    heb ook nog nooit gehoord dat ze er meer krijgen

3. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Wij hebben ook vlak na de geboorte de gehoortest bij onze dochter gehad, maar daarna niets meer. Volgens mij hoeft dat ook niet, alleen bij twijfel over de eerste test, als die goed is, dan is er toch niets aan de hand?

Maar als je twijfels hebt, dan kan je vragen om een test, volgens mij....ze hebben die apparaatjes daar toch liggen! (roep maar wat hoor, maar het lijkt mij een kleine moeite....tenzij die apparaten niet werken bij oudere kindjes?)

4. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Je krijgt maar 1x een gehoortest en dat is vlak na de geboorte. Daarna doen ze het niet meer. Pas als er op latere leeftijd een vermoeden is dat het gehoor niet goed is dan komt er een nieuwe test. Wij wilden graag een extra test aangezien het syndroom van usher bij mn vriend in de familie voorkomt maar het cb doet het niet, alleen als wij opmerken dat er iets niet klopt.

5. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Hmmm....kan je dan niet gewoon "opmerken dat er iets niet klopt"?

En de huisarts?

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben ook alleen die eerste test gehad. Ik geloof dat ze toen zeiden dat de volgende keer pas in groep 2 basisschool is, bij de schoolarts. Maar als je twijfelt kun je het wel aankaarten bij de cb/huis arts..

7. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Die gehoortest met 9 maanden is achterhaald... dat was vroeger zo...
    Mijn broertje en zusje kregen nog wel zo'n test....
    er ging iemand schuin achter ze staan en dan sloegen ze met een lepeltje op een kopje en keken ze of het kind zich omdraaide om te kijken waar dit geluid vandaan kwam... en daana aan de andere kant....
    Dit was iig de gehoortest van mijn broertje en zusje... :)

De nieuwe test als ze meen 10 dagen oud zijn heeft deze test dus vervangen...
    Ze zeiden tegen mij dat je na deze test zelf in de gaten moet houden of de kleine regelmatig verkouden is ofzo, omdat ze dan de oortjes nakijken of de gehoorgangen wel open zijn....

Ik heb dus op het CB en door de HA al regelmatig in de oortjes van mijn zoontje laten kijken...

xxmona

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik heb niet het idee dat er iets aan de hand is, maar ik bedacht het me opeens. Mijn CB is niet zo mededeelzaam over van alles en nog wat namelijk. :(

Die gehoortest met het lepeltje slaan, dat vertelde mijn moeder ook inderdaad! Mijn zusje was daar nog voor gezakt, omdat ze te geïnteresseerd was in een speelgoedje op het bureau van de arts om om te kijken. (Ze is dus niet doof...)

Deel Deze Pagina