Wat is ECHT het minimale?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door zomaar, 13 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hoeveel vocht/melk MOET een kindje per dag binnen krijgen? Mijn ventje drinkt al 3 dagen erg slecht (verkouden en denk last van zijn tandjes :rolleyes: Gokje maar verkouden zeker hihi) In ieder geval moet ik echt een stijd leveren om hem een beetje fatsoenlijk te laten drinken op een dag....

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    volgens mij is dat 500 cc...

3. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Oh nee dan zit hij echt op het randje.... Hij drinkt al een paar dagen slechts 250 in de ochtend, 20 ml middag, 100 namiddag en 150 in de avond.......... :confused: En dan heb ik echt echt zitten proppen! Wat moet ik doen? :cry: :(

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je kunt een neusspray voor babies proberen, dan kan ie beter door zijn neus ademen (en dus beter drinken). Als je daar nu niet meer aan kunt komen kun je een zoutoplossing maken en dat in de neus druppen. Verhoudingen moet je even googlen.

Wil ie wel fruithapje oid? Anders kun je daar ook wat extra water aan toevoegen. Met een lepel eet vaak wat makkelijker als ie verkouden is.

5. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    dat is ook een goede tip, en je kan wat water toevoegen aan zijn warm eten.
    of een broodje gedrenkt in wat melk.
    en je kan ook nog bv bambix geven..

6. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Wij hebben het ook een keer gehad en ons werd gezegd dat het minimum 400 cc is, maar bij warm weer 500 cc omdat ze dan zweten. Extra fruit geven kan ook helpen, zit veel vocht in (neem bv aardbeien of druiven).

Uitdrogen herken je aan: geen traantjes meer bij huilen, hele dikke keutels ipv normale ontlasting, de huid blijft gerimpeld als je die even indrukt of vastpakt, weinig plasluiers enz. Bij twijfel echt je huisarts om raad vragen! Succes...

7. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Het minimum is volgens mij per 24uur 150cc per kilogram lichaamgewicht.
    Stel je kindje weegt 4800 gr, doe je dus 4,8 x 150CC = 720cc

maar dat zou je voor de zekerheid even na moeten vragen bij het CB...

8. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    nee joh, dat is de aangeraden hoeveelheid voeding..

bij twijfel gewoon HA bellen om te overleggen..
    let ook goed op de hoeveelheid plasluiers en of je kindje (naast het veel slapen want niet lekker) wel alert blijft en niet suf of afwezig raakt.
    beterschap :)

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    baby's zouden tussen de 500 en 1000cc per dag moeten drinken. Maar je kunt inderdaad wat smokkelen door de flessen iets te vergroten, en maaltijden wat wateriger te maken.

Een neusspray kan even wat verlichting geven.
    Als hij suf wordt of weinig plasluiers heeft, moet je even contact opnemen met de huisarts. Misschien dat hij dan aan de ORS kan..

10. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ow dat wist ik ook niet. amy krijgt eigenlijk nooit naast haar flessen sap of thee ofzo, alleen 3 van 200 dan zou ze dus wel wat fris er bij mogen hebben. ik dachd at niet nodig was

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Dit heb ik aan de arts gevraagd en die zei dat als het niet te lang duurde dat 1/3 van de hoeveelheid die hij normaal dronk voldoende zou zijn om niet uit te drogen in elk geval.

12. Niet meer actief

Kleine van mij is pasgeleden ziek geweest, en had ook koort e.d. en per kilo lichaamsgewicht moeten ze minimaal 50 ml per dag drinken.

Zij woog toen bijna 6 kilo en moest minimaal 300 ml drinken over de gehele dag om niet uit te drogen, maar daar kwam ze gelukkig ruimschoots aan, enkel in vergelijking met wat ze normaal dronk was het voor ons heel erg weinig.

Heeft een dag of 3-4 geduurd en toen ging ze langzaamaan weer wat meer drinken.

13. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Dank je wel meiden voor de antwoorden en tips... Noah drinkt alweer een stuk beter, alleen heb ik het idee dat hij zijn FV gewoon niet meer lekker vind (moet ik altijd proppen) terwijl hij dixsap zo leeg drinkt... Heb al wat rosvicee voor in je melk gehaald, dat helpt al een beetje... I swel lastig hoor dat geknoei en gevecht met de FV! :(

14. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Ik was vandaag op het cb en deze zei dat hij minimaal 500cc moet drinken op een dag. De mijne is niet zo een grote drinker en dus maakte ik me ook een beetje zorgen. Maar dat hoeft dus gelukkig niet. Groetjes lucky. ;)

15. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    500 minimaal, en als dat niet lukt 5 druppes vitamine d geven.
    dat is wat het CB mij vertelde.

16. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hier zeggen ze bij minder dan 700 cc vitamine D bijgeven.....

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb het uitgerekend aan de hand van het pak Nutrilon 3 wat ik heb en dan zou jelle 300 cc melk moeten drinken om aan zijn vitamine D te komen.

Jelle krijgt nu nog Nutrilon, na de vakantie wil ik overgaan op gewone melk. We gaan met de tent op vakantie zonder koelkast, dus dan vind ik het niet zo'n prettig idee als hij van die lauwe melk krijgt die al een hele nacht in de tent staat... :)

18. Nicole1

Nicole1 Actief lid

19 mrt 2008
    133
    0
    0
    wAT is '" moeten"als het niet gaat gaat het niet, is een fase, heeft met verkoudheid te maKEN, WIJ HEBBEN TOEN EEN FLES ERAF GEHAALD Dit ging goed, toen dronk ze iets beter, maar als de verkoudheid weg is gaat het wel weer beter hoor!

Deel Deze Pagina