Meiden, ik hoop zo dat jullie mij kunnen helpen... Ik ben vandaag 5 weken en een paar dagen zwanger van de eerste. Vanmorgen ging ik in bad (niet te warm) want gisteravond hadden wij ons bruiloftsfeest, dus we hadden een geweldige jacuzzi tot onze beschikking op de kamer. Mijn man en ik hadden sex gehad en ik verloor wat bloed. Ik schrok er een beetje van, maar toen ik onder de douche ging staan nog meer, want toen verloor ik nog meer bloed! Echt twee flinke stralen zeg maar! Het was wel helder bloed, geen slijmvlies voor zover ik kon zien, dus geen klontjes of zo erin en heb ook geen vruchtje voorbij zien komen maar ik heb geen idee hoe groot het vruchtje na 5 weken is dus of die wel zichtbaar is! Ik ben nu echt heel erg geschrokken en ben zo bang dat dit een miskraam was... Het gekke is alleen dat ik absoluut geen buikpijnen heb gehad en ook geen krampen of zo. Het was dus alleen die stralen bloed. Het bloeden is inmiddels wel gestopt, ben nu een halve dag verder. Wat denken jullie...wat kan dit zijn geweest???
Oef, banaantje, lastig. Bij een miskraam horen volgens mij echt krampen, maar ik weet dat niet zeker. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt/krijgt?
Een geknapte vaatje denk ik En door het water lijkt het heel veel, maar is het misschien niet eens. Gefeliciteerd trouwens, ik hoop dat de zwangerschap goed gaat!
he banaantje, ik heb het gehad toen ik 4 weken was. verloor eenmalig helderrood bloed en daarna nog bruine afscheiding voor 2 weken. daarna niks meer en gister echo gehad en alles was goed. dus het kan 2 kanten op. bel je vk even, miss mag je eerder voor de echo!!! kan gewoon innestelingsbloeding zijn.... hoop dat alles goed is voor je!!!! groetjes charlie
Bij 5 weken dan kun je wel het verschil zien tussen een stolsel of een "vruchtje" Ik heb zelf een miskraam met 5,5 week gehad en het vruchtje was vele malen groter dan de stolsels die mee kwamen, dus kon echt onderscheid maken. Maar ik denk idd zolang je geen krampen gehad heb, dan het een gesprongen vaatje geweest is. Toch zou ik wel even de VK bellen!
denk zelf eerder aan een geknapt vaatje dan aan een mk.. Zeker in de eerste weken kun je na de sex wat bloedverliezen.. Voor de zekerheid toch even je VK bellen, zij hebben er natuurlijke echt verstand van en misschien mag je vast een echo als je 6 weken zwanger bent.. meestal kunnen ze dan al een hartje zien.. Bij een mk verlies je het vruchtje en dat zie je dan wel voorbij komen als het er echt uit komt.. Ga elk geval voor je duimen dat het goed blijft gaan.. en gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk!
hoi ik heb zelf 2 weken een mk gehad, en verloor niet veel bloed had geen krampen ook geen stolsels. pas 1 week later 1 prop. ik hoop voor je dat het een vaatje is want dat kan door de sex. meid het kan twee kanten op. anders kan je ook nog een test doen dat zei de vlos tegen mij die worden namelijk lichter. nogmaals ik hoop dat alles goed is.
Bedankt voor jullie reacties meiden! Zelf denk ik eerlijk gezegd ook dat het een vaatje was, omdat hij tijdens de sex tegen mijn baarmoedermond aanstootte dus ik denk dat dat is gaan bloeden... Ik heb nog steeds zwangerschapsverschijnselen zoals ik ze al had en bloed inmiddels niet meer, het was dus eenmalig die twee grote stromen en daarna helemaal niks meer. En nog steeds geen krampen/pijnen ook, dus ik houd de moed erin! Ik heb dinsdagochtend al een afspraak met de huisarts staan, wilde eerst gisteren VK bellen maar ik durfde niet omdat het weekend is (en ik heb nog geen VK gezocht want dat wilde ik aan de huisarts vragen). Hopelijk stuurt de huisarts me even door voor een echo of zo, zodat ik tenminste zeker weet dat alles in orde is daar.
Jeetje, zeker spannend. Ik hoop en denk ook dat het een vaatje is. Doe rustig aan en vraag gewoon om een echo! Sterkte!
Allereerst gefeliciteerd met jullie huwelijk! Hier heb ook rond 5/6 weken helder rood bloedverlies gehad. Echt zoals bloed hoort te zijn zeg maar. Was dus ook bang dat het niet goed zat en dat ik het verloren was. Met 9 weken en 6 dagen heb ik een 2e echo gehad (mijn eerste echo was rond 4-5 weken omdat ik dacht dat ik al veel verder was) Hier zagen we een mooi klein ukkie met een perfecte hartslag. Nu is de kleine spruit alweer ruim 2 maanden oud. Zolang je geen krampen hebt gehad en stolsels bent verloren, denk ik dat het gewoon om een gesprongen bloedvaatje gaat. Een echo kun je wel laten maken, maar ik kan je wel vertellen dat er met dit termijn vrij weinig op te zien is. Meestal klopt het hartje nog niet rond de 5 weken, en dan kun je je daar weer erg druk over maken. Ik duim met je mee dat er niets aan de hand is.
Het is helaas geen bloedvaatje gebleken. Vandaag een spoedecho gehad omdat ik weer wat licht bloedverlies had, en mijn baarmoeder is leeg. Het was dus blijkbaar toch een miskraam, zonder krampen en zonder stolsels. Omdat mijn HCG-gehalte nog te hoog lijkt te zijn, moet ik maandag een nieuwe echo laten maken bij de gyneacoloog, om buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten.