Dag dames, Wij zijn op 28 mei om 11.08 uur opnieuw de trotste ouders en grote zus geworden van een prachtige dochter en zusje! Zij woog bij de geboorte 3395 gram en was 51 cm lang. Om een lang verhaal kort te maken. Op woensdag 28 mei om 9.30 uur moesten wij ons melden in het ziekenhuis om bloed te prikken op m'n zwangerschapsvergiftiging, en m'n bloedgroep. Hoogzwanger en grappend liepen we richting de vierde verdieping, waar ik opgenomen zou worden. Eenmaal aangekomen in de kraamsuite werd het eea verteld en kwam m'n gynaecoloog al lachend binnen, die had er veel zin in zo te zien. Om 10.30 uur mochten we na de ok in m'n "apen" jasje. Op de recovery moesten m'n broertje en vriendin zich klaarmaken, en hesen zichzelf ook in hun apen pakjes, haha. De verpleegkundige ging ook mee voor de zorg van A. daarna, maar ook om foto's te maken. Op de recovery kreeg ik een infuus ingebracht, en eenmaal op de ok een shot morfine om mij rustig te krijgen voor de ruggenprik en daarop volgend werd de ruggenprik geplaatst. Ik was best knetter stoned en voelde alles al zwaar worden. Ben overgelegd naar de andere tafel (operatietafel), en alles werd klaargemaakt. Om 11.03 uur kwam m'n gynaecoloog binnen, en om 11.08 uur is A. geboren. Om 11.30 uur lag ik weer op de recovery, maar in de tussentijd voelde ik snijden en hechten in mij, dus werd er met spoed morfine toegediend zodat het gevoelloos werd. Verdovingen werken nooit goed bij mij, dus dit ging niet zo goed. M'n bloeddruk steeg enorm en alle alarmbellen gingen af. Ik moest dus snel gestabiliseerd worden. M'n broertje riep nog voordat ik de ok op ging: niet doodgaan he, nee hoor zei ik nog..... Nou voelde m'n hele rikketik gaan, woow, best eng. A. lag inmiddels dmv een gentle sectio op m'n borst, maar door de morfine begon ik enorm te braken, maar mede door het gepoer in m'n buik. Ik had serieus het idee dat m'n maag eruit getrokken werd en werd omgedraaid.... Behoorlijk misselijkmakend. M'n broertje stond maar met het opvangbakje te wachten en alles op te vangen, en m'n braaksel weg te vegen, zo lief. Om 11.30 uur dus naar de recovery waar ik beste pijn had doordat de verdoving snel uitwerkte. Bijna werd er weer morfine toegediend dmv een pijnpomp, maar gelukkig was ik nog zo helder om aan te geven dat ik er allergisch voor ben. Nieuwe medicatie werd gemaakt icm m'n pijnpomp. Na de ok mocht ze even bij mij aanhappen, bijzonder gevoel. Maar al snel mocht dit niet meer na toediening van medicatie via de pijnpomp. 24 uur lang moest ik kolven om de boel op gang te krijgen, en zij kreeg finger feeding. Inmiddels erachter gekomen dat bv icm m'n dochter die er al is, en mezelf geen goede combinatie is. Ben er dus helaas mee gestopt, en geef nu flesvoeding. Helaas veel last van krampen en ze heeft nog een omgekeerd dag en nacht ritme. Verder maakt ze het goed! Zelf liep ik de volgende dag alweer en had geen pijn, nog steeds niet. Doe dus eigenlijk alles alweer.
Gefeliciteerd!! Had je verhaal in "Kinderen" nog gelezen. Wat super dat jullie 2e dochter er nu ook is! Geniet van je pareltjes!
Van harte gefeliciteerd met jullie tweede dochter! Fijn dat je broertje je zo tot hulp en steun was, bijzonder! Een hele fijne kraamtijd, met je man in je hart heel dichtbij!
Wat een verhaal meid! Gefeliciteerd met jullie dochtertje! Geniet er van. De papa van jullie dochtertjes zal heel trots op je zijn!
Van harte met de geboorte van jullie tweede dochter! Moet zo bijzonder zijn voor je! Wat fijn dat je broertje zo lief en zorgzaam was! Geniet van je wondertjes!
Heerlijk zo snel op de been zijn! Hield m'n hart vast ivm de bevalling van m'n dochter (totaalruptuur, meer als 52 hechtingen, kapotte kringspier, en fecaal incontinent waardoor een tijdelijk colostoma). Dus had 3 operaties erna . Dus deze bevalling was er niks bij hihi. De meiden doen het super, alleen heeft A. nog het ritme uit m'n buik in de nacht. Haar lange ruk doet ze dus vanaf 4.30 in de nacht.
Ik vind het zo'n bijzonder verhaal.. Kippenvel krijg ik ervan. Gefeliciteerd met jullie dochtertje. Geniet er maar lekker van.
Ik vind het ook een bijzonder verhaal. Wat ontzetend mooi dat je tog voor een 2de kindje gekozen hebt! Gefeliciteerd!