Daar zou ik me dus ook dood aan ergeren. Is er aan het einde van de straat geen gelegenheid om die bus te parkeren, zonder dat het gelijk voor iemand zijn raam staat. Zou proberen om er toch iets van te zeggen. Hij zet hem maar zoor zijn eigen raam.
Nou, voor zijn èigen raam bijvoorbeeld? Sorry hoor, ik snap niet dat er nog mensen zijn die zeggen dat ts niet zo moet zeuren en dat die beste meneer toch èrgens zijn bus kwijt moet. Als je haar eerste bericht leest, dan weet je dat haar buren de luxe wagen bij hun eigen voor het raam zetten en de bus bij de ts. Redelijk asociaal zou ik zeggen! Mijn man heeft ook een hele tijd een werkbus gehad, maar als het kon, stond dat ding toch voor òns raam hoor..Wij zorgden er zelfs voor dat als ik overdag weg moest, ik onze luxe wagen voor de deur zette als die plek vrij was en als mijn man dan thuiskwam, ik die auto verzette, zodat de bus voor onze neus kon staan! Ts, ik zou het er gewoon op een normale rustige manier over hebben met je buren. Je wilt ze niet kwetsen, maar door je stil te ergeren groeien de verhoudingen toch ook scheef? En dat jullie zelf geen auto hebben maakt helemaal niks uit! Als je het dan toch over recht van spreken wilt hebben, hebben jullie meer recht dan al je buren bij elkaar. Jullie zijn immers nìemand tot last
een caravan mag maar 3 dagen buiten de stalling staan, dus dat is een heel ander verhaal. Ik zie dat al meer mensen dit zeiden. Mijn zus heeft trouwens hetzelfde gehad als TS, die buurman werkte bij een oudijzer handel, die bus was groot en zag er niet uit. Ondanks dat er daar genoeg ruimte was, zetten hij hem gewoon neer voor de deur van mijn zus. Uiteindelijk zijn ze verhuisd vanwege andere dingen. Als je toch goed met je buren kan opschieten, dan kun je ook vragen of ze de bus voor eigen raam willen zetten en de auto voor jullie huis.
Grappig om te lezen dit, wij zitten met een soortgelijk probleem. Wij wonen op de hoek van een rijtje van 5 huizen. Wij hebben naast ons huis een grote oprit en daar staan onze auto's. Nu woont er 3 huizen verderop een gezin met oudere kinderen. Ze hebben (geloof ik) 2 auto's, 1 hele kleine oude en de zoon heeft nu dus een hele grote oude Audi gekocht. Nu weet ik dat de hele familie in de bijstand zit en ze parkeren die tweede auto dus altijd voor ons huis. Ook al is de hele straat leeg, die auto wordt altijd voor ons huis gezet. 's Avonds zit zoonlief dus in zijn auto muziek te draaien en te chillen en ik heb dus de hele avond een auto met muziek voor mijn deur. Ik vind het opzich niet erg, maar ik vraag mij af waarom die auto ook niet eens voor de deur van een ander huis kan staan? En waarom zet hij die auto niet voor hun eigen deur neer? Als er visite bij ons is en we hebben geluk dat zijn auto er net neit staat, dan parkeert hij hem nog een stukje verder. Zodra onze visite dan weg is zie ik hem naar buiten lopen en de auto weer voor ons huis neer zetten. Verder is hij altijd erg vriendelijk en eigenlijk vind ik niet dat ik er iets van kan zeggen maar het stoort me de laatste tijd wel
Hier net zo! Met de buren onderling afgesproken dat we allemaal 1 auto voor de deur zetten en de andere op de algemene parkeerplaats. Tussen de huizen in)Aangezien hier bijna iedereen 2 auto's heeft moet dat wel anders is het niet te doen.
Hier erger ik me ook aan alle werkbussen die hier in de avonduren en in het weekend staan. Helaas kun je er gewoon niets aan doen zolang het een openbare parkeerplaats is. Kijk als je nu een eigen bedrijf je hebt vanaf je huis en je hebt er een bus voor nodig dan snap ik het nog dat die in de straat wordt geparkeerd. Maar voor de rest vind ik dat werkbussen op het werk thuishoren en niet gestalt in de straten van de werknemers, gewoon met zijn allen aan het einde van de dag/week naar je werk, bus parkeren en met je gewone auto of fiets naar huis. Ik zou gewoon toch een balletje opgooien bij je buren. Groetjes Anita
Ik vind dat je recht hebt om het te vragen! Net als Loetje al schreef, laat hem de bus lekker voor zijn eigen raam parkeren! Ik vind het dan ook belachelijk dat andere het "normaal" vinden en als argument gebruiken dat het een "vrije" parkeerplek is. Dan maak je je er wel heel makkelijk vanaf en vind ik dat je totaal geen eigen verantwoordelijkheid neemt voor je eigen gedrag. Je parkeert je werkbusje niet elke dag/avond voor de deur van de buren. Dit noemen ze ook wel ongeschreven regels. Ik vind het zelfs al een beetje asociaal. Dus... Ik zou er wat van zeggen, maar snap wel dat je niet jullie relatie daardoor wil verstoren. Misschien tegen haar zeggen en niet tegen hem? Zo zou zij hem kunnen vragen om de bus ergens anders neer te zetten. Succes in ieder geval!
Oh, ik wist dat van die caravan niet eens, hier ook mensen in de straat die zo'n camper hebben en dat ding voor het huis van onze buren zetten, maar die staat er wel een week of twee en dan een paar keer per jaar. Ik zou gewoon vragen of hij die wagen ergens anders kan zetten, wie weet wist hij helemaal niet dat jij dit vervelend vindt. En als jullie elkaar al aardig goed kennen, dan moet dat toch niet zo'n probleem zijn.
Ik wist dat ook niet van die caravan! Mijn buurman was trouwens nog politieman ook (maar die 'mogen' wel vaker meer heb ik het idee)
vind t netjes van jou hoor! mijn man heeft een werkbus en ik de personenauto als ik thuis kom zet ik ook de gewone auto voor de deur of moet ik wachtten dat mijn man thuis komt en dan gaan prkeren op een adere plek nee zo werkt het niet in de praktijk maar vind ook dat je er dus wel wat van kan zeggen wie weet voor een oplossing
whahahah ja zou mooi worden dan moet mijn man eerst bijna 1 uur rijden om werkbus te halen en dan weer terug rijden naar onze stad om te beginnen met werken tja zo werkt het dus ook niet. dan zou ook iedereen die een auto van de bank heeft m lekker bij de bank moeten parkeren en at dacht je van lease autos mijn man zet waar wij nu wonen de bus aan de doorgaande weg neer. ik vind het ook geen mooi gezicht.
Ja, zo werkt het dus wel in de praktijk. Natuurlijk ga je niet voor de ramen zitten wachten tot je man thuiskomt. Maar als hij de deur binnenstapt en jij bent thuis, dan kunnen jullie gemakkelijk van plek verwisselen. Wij hebben dat jaren zo gedaan, kleine moeite, hèèl groot plezier. Neem daarbij dat je man kiest voor de baan met zo'n bus, niet je buren. Dan hoeven zij daar ook de last niet van te ondervinden..En komt het een keer voor dat die bus wel bij de buren blijft staan, dan zal niemand jullie dat aanrekenen, juist omdat jullie altijd je best doen om anderen niet tot last te zijn met jùllie bus.. Al wel eens aan gedacht dat heel veel mensen met een werkbus werken bij een bedrijf aan de andere kant van het land?
Ik vind eerlijk gezegd dus ook dat de meesten van jullie makkelijk reageren, voel me echt een zeur nu Blijkbaar vinden ze het zelf ook niet fijn anders zetten ze hem wel voor hun raam en we kijken er wel de hele tijd tegenaan want mijn man zorgt voor onze kleine die is hele dagen thuis en de buurman is rond 15.30 altijd al thuis. Sorry maar dan denk ik blijkbaar anders dan de meeste mensen, want ik vind het ronduit asociaal! Ga even bedenken wat ik ermee ga doen. Bedankt in ieder geval voor alle reacties
Zo heb ik maandenlang tegen een rova wagentje ( klein vuinisbakwagentje ) aangekeken. Waren van buren verderop. Wij hadden hier geen contact mee. Ze hadden een eigen oprit ,maar daar zetten ze hem niet neer, nee hij stond of voor onze deur of die van de buren. Toen heb ik de Rova maar eens opgebeld of het normaal was om tegen zo'n vuiniswagentje te kijken terwijl hij het zelf vertikte om hem op zijn eigen oprit te zetten. Nog geen 2 dgn later was het wagentje weg en parkeerde hij hem op een plek waar niemand last van had. Ik had eerder moeten bellen had me een hoop frustratie gescheeld haha @ ts, in dit geval heb je goed contact ,dan zou ik het toch bespreekbaar maken.
@Dani11 Heel herkenbaar, jouw bericht had ook mijn bericht kunnen zijn. Onze buurman heeft zijn (mega)grote bus helemaal zwart! Staat vaak bij ons voor het raam, ook hij is al om half 4 thuis. Daarbij hebben ze nog een andere grote auto die er dan ook staat. Dan parkeert hun zoon ook no eens vaak zijn enorme lawaaibak, (hoe noem je zo'n ding met zo'n mega grote achterbak waar je een zwembad in kan maken?? )vaak hier voor de deur. Dochterlief heeft ook een auto EN ze hebben nog een camper die de hele zomer voor de deur meestal staat. Ze houden er geen rekening mee dat ook ik wel eens graag mn auto voor de deur kwijt zou willen, bijv met booschappen uitladen, kind uitstappen etc. Wij moeten m vaak tussen de huizen parkeren. En ook die staat soms vol omdat al hun auto's er staan.... Ik weet dus hoe frustrerend het is en ook wij hebben wij redelijk goed contact met ze (we wonen er net een half jaar). Ik durf er ook nog niet echt veel van te zeggen, bang dat het gelijk het goede contact verstoord. Daarbij wonen hun hier al 25 jaar en wij nog maar net. Ik ga er toch wel binnenkort iets van zeggen...want inderdaad,zoals iemand hier al schreef, hij kan geen gedachten lezen... Misschien kun je er een leuk grapje van maken (dat ben ik van plan) door te zeggen dat je het wel leuk zou vinden als er een mooi landschap op de bus geschilderd zou worden zodat je toch nog een beetje 'vrij uitzicht' hebt?? zoiets? En daarbij, als je je er eenmaal aan ergert blijf je er op letten en maar naar buiten kijken...
Beetje vreemde reactie. Mijn man heeft ook een werkbus, die hier ook altijd in de straat geparkeerd staat. Wel op de parkeerplaats, maar toch zullen de mensen die in de huizen erachter wonen ook geen uitzicht hebben. Hij kan hem moeilijk op 'zijn werk' laten, aangezien hij geen vaste werkplek heeft. En zijn baas heeft ook geen kantoor ofzo, aangezien mijn man ook de enige werknemer is. Met je eigen auto naar huis zou wel kunnen, maar dan zouden wij speciaal voor die mensen die zich aan de bus ergeren, een tweede auto moeten kopen. Geen haar op ons hoofd die daaraan denkt.
Hahaha, Pluk, Kom jij mijn man iedere ochtend om vijf uur halen om hem even naar zijn werk te rijden om de werkbus op te halen en breng je hem aan het eind van de dag dan ook nog even thuis? Wel graag voor de spits en voor het eten, anders wordt moeders boos. Joh, ik zou even vragen of hij hem misschien ergens kan neerzetten, daar waar een ander er ook geen last van heeft. Moet toch kunnen?
Ik zou vragen of ze hun auto op die plek willen zetten en die bus bij henzelf voor de deur. Als ze dat al verkeerd opvatten, lekkere vrienden dan