Ik ben nu bezig om een beetje een vast ritme overdag te krijgen met Jayden. Maar de ene keer is het makkelijker dan de ander keer! Nou vroeg ik me af, als jullie je kindje in bed leggen; slaapt hij/zij gelijk? als hij/ij huilt, hoelang wachten jullie met naar je kindje toegaan? En hoe vaak moet je terug? Ik leg hem in zn bedje en dan is het even 10 min stil, dan begint hij met huilen en ga ik na een min. of 5 naar hem toe geef hem een aai over zn bolletje en een kusje en evt. zn speentje. Maar soms moet ik dat wel een keer of 5 herhalen... Overigens gaat hij na zn laatste flesje om 22.30 wel gelijk slapen. dussss, ben benieuwd hoe dat met jullie kindjes is. groetjes Setje
Ik laat Tymen eerst tien minuten huilen. Dan ga ik even kijken, geef hem zijn speentje, aai over de bol en ga weer weg. Dit herhaal ik weer na een minuut of tien. Maar over het algemeen is hij binnen een paar minuten al stil. Daar zijn wel weken van consequent blijven aan vooraf gegaan. Ik heb ook een vast avondritueel en dat helpt ook. Ook 's middags heb ik een vast ritueel.
Mijn dochtertje gaat rond 19.30 'naar bed'. Ze begint dan vrijwel altijd onmiddellijk te krijsen zodra we haar in bed leggen. Drie rondjes met de mobiel en dan is het weer huilen. Sinds een week haal ik een stoel erbij en ga een kwartiertje naast haar zitten, beetje praten, knuffelen. Dan slaapt ze soms in maar vaak begint ze weer te huilen na een half uur of zo. Dit gaat vaak anderhalf uur zo door. Rond 21.00/21.30 slaapt ze dan zalig. Om 23.00 krijgt ze de laatste fles en gaat daarna meteen weer lekker slapen tot ongeveer 7.00. Tja... p.s. dit hoef ik overdag niet eens te proberen, dan slaapt ze dus echt niet
@Vlinder, daar ben ik dus nu verandering in aan het brengen. Ik kan moeilijk de hele dag met hem gaan zitten zeulen.... Het zal idd wel een paar weken duren voordat het helpt....
Hoi Setje, ik laat Thijs 10 minuten huilen voor ik bij hem ga kijken. Hij is altijd binnen 10 minuten stil.
Nee, dat is niks. Ik hoop dat je snel succes hebt. Met niet slapen overdag bedoelde ik dat ze niet in bed wil slapen. In de woonkamer slaapt ze wel lekker met tussenpozen. Oh, de tien minuten regel gaat hier dus niet op hoe graag ik dat ook wil. Ze houdt echt niet op binnen tien minuten. We hebben dit de eerste zes weken volgehouden maar met als resultaat een kind dat uren ligt te huilen. Sinds ik dit sinds anderhalve week heb los gelaten gaat alles veel lekkerder, ik knuffel haar nu gewoon dood als het ware, blijf altijd aandacht aan haar besteden en tegen haar praten en oppakken en ze is nu veel rustiger. O
hier sliep hij in eerste instantie ook slecht in zijn bedje, toen kregen we de tip van cb..om dus als hij huilt dan gaat dat hard en dan steeds zachter en is het even stil en begint weer overnieuw we kregen als tip om die volume wissel 3 keer te laten voorbij gaan en bij de 3e keer er na toe te gaan even troosten, ik haalde hem eruit kroelde met hem en als hij dan rustig was legde ik hem trug, mobiel aan kusje en weg, dat moest ik in begin wel 3 keer herhalen en op den duur ging het goed, wel even 5 minuutjes huilen soms hard soms zacht maar slaapt binnen de 10-15 min... en dat ieder uurtje nadat hij gegeten heb...
hoe herkenbaar. hier slaapt meneer ook na 22.30 wel, maar voor die tijd vooral in de avond heeft die vaak moeite met slapen. moet wel zeggen dat die nu wel goed slaapt. snachts als die wakker word voor de voeding, kan ik hem daarna ook weer zo in bed leggen, ook als die klaarwakker is en dan gaat die zo slapen. smorgens slaapt die ongeveer tot een uur of 11 , 12 goed. dan is die een uurtje wakker en slaapt dan weer een hele tijd. hij is dus best een hele slaapkop. alleen soms de avonden. maar dat hoort erbij. op een gegeven moment vind je daar vanzelf je ritme in. geforceerd proberen wil vaak niet zo lukken. succes
@CaatjeMo, dus jij haalt hem wel uit zn bedje. Ze zeiden tegen mij dat ik hem in zn bedje moet laten liggen. Hij wil vanavond ook weer niet slapen, moet wel zeggen dat hij last van krampjes heeft gehad vandaag. Nu heb ik hem beneden in de wagen gelegd en nu is hij stil. tja, kan hem toch niet de hele avond laten huilen! Hopelijk heeft ie morgen weer een betere dag.
Setje: Thijs heeft vandaag ook veel last van krampjes gehad en uren gehuild..... Maar goed datwij niet bij de meeting aanwezig waren Lies
Ik houd de tien minuten regel aan. Als hij stil is, begin ik opnieuw met tellen. Overigens helpt bij Mitchell het inbakeren heel goed. Hij slaat namelijk veel met zijn handjes en houdt zichzelf zo wakker.
Als mijn timing goed is slaapt Lynn al voordat ik de kamer uit ben. Is ze te moe, dan huilt ze even. Ik laat haar 5 minuutjes huilen (na 10 minuten is ze echt over de zeik) en geef haar opnieuw de speen. Dan pakt ze m meestal wel en valt ze in slaap. Het inslapen is hier het probleem niet....het langer slapen is wel moeilijk voor haar (overdag) maar ook dat gaat steeds beter
Setje, ze zeiden tegen mij, dat ik ook mijn hand op zijn buikje kon leggen dat hij zijn eigen dan weer minder eenzaam en veilig ging voelen, als dat niet hielp werd hij niet rustig mocht ik hem oppakken tegen me borst aan en kroelen maar mocht niets zeggen, zou dan weer te geprikkeld zijn, maar ik praat dan heel zachtjes tegen hem... vaak moest hij ook welles een boertje laten
Vaak slaapt hij hier zonder eerst te huilen. Soms huilt hij wel eventjes, maar meestal is het dan binnen een paar minuten stil. Als hij echt gaat krijsen dan betekent het dat hij niet in slaap gaat vallen en haal ik hem er dus weer uit.
Daan krijgt ipv van een 150 cc fles een 180 cc fles. drinkt alles op en valt dan in slaapt. ik breng hem gelijk naar boven dan is ie weer wakker heel irritant laatste tree wakker haha. Ik moet daan wel wakker in bed leggen zonder licht of geluid tegen de tijd dat ik hem heb ingestopt is hij al in slaap gevallen. leggen we daan slapend in bed en als ie dan wakker word dan schrikt hij denk ik en je krijgt hem gewoon echt niet meer rustig of stil. Daan sallpt van 19.30 tot 2.00 dan huilt ie van de honger hij zit nu op 90 cc dan komt ie weer om 6.00 en na 6.00 komt hij iedere 3 uur weer. dus mij hoor je niet klagen.
Ferron slaapt overdag heel slecht, ik denk dat hij gewoon weinig slaap nodig heeft. Daarom laat ik hem na zijn flesje wat langer op dan wat ik eerder deed, en als ik hem dan in zijn bedje stop, dan slaapt hij vrijwel meteen. S'nachts slaapt hij sowieso meteen. maar het duurde wel even voor dat ik erachter kwam dat hij overdag neit zoveel slaap nodig heeft.
@danili, hoe lang houd je Ferron overdag wakker dan? Want ik heb idd het idee dat hij de ene keer na een uurtje alweer wil slapen (incl. voeden) en soms pas na twee uur bijv. groetjes Setje
Als Senna erg moe is, valt ze gelijk in slaap. Soms heeft ze, dat ze begint te huilen. Na een paar minuten, soms langer, valt ze in slaap. Nadeel is dan alleen dat als ze dan weer wakker wordt, na paar minuten, dat ze dan weer verder gaat met huilen Zo van: "Oh, daar was ik mee bezig, kom laat ik daar eens mee verder gaan!" 's Nachts is ze eigenlijk wel stil, laat zich alleen horen als ze honger heeft.
moet eerlijk zeggen dat bij ons het slapen heel goed gaat, ze is gewoon net z'on slaapkop als haar moeder na de enelaatste fles (van 18.30) huilt ze soms even, maar ik heb het idee dat ze dan huilt om alle indrukken van de dag te verwerken. Britt kan ook heel goed wakker in haar bedje liggen, soms heeft ze de slaap uit en kan ze zo een half uur wakker liggen.....
Mijn zoontje is van 13-12-'06.En huilt heel veel overdag.Hij heeft ook het syndroom van kiss dus dat maakt het er allemaal niet beter op.Zodra ik hem neerleg begint die al te huilen.Het verschilt hoelang ik hem laat huilen,de ene keer een half uur soms langer.'s nachts gaat het redelijk,de laatste week komt die vanaf 4.00 en de laatste fles krijgt die tussen 22.30en 23.00 Een paar weken geleden had ik hem elke avond van 19.00 tot zijn laatste voeding op schoot en sliep die daar.Als ik overdag tijd heb neem ik hem ook gewoon op schoot.Ik baker hem ook in.Een voordeel van een 2e is dat ik veel makkelijker ben hierin.Mijn dochter legde ik altijd gelijk na het eten in bed om maar zoveel mogelijk regelmaat te houden,maar zij bleek na 6 maanden ook kiss te hebben en dat kan alleen verholpen worden met therapie. groetjes Jada