2 x mk, nu weer zwanger maar zo bang

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door dolfijn73, 26 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Hi allemaal,

Kom er net achter dat ik weer zwanger ben....eigenlijk vermoeden we al zoiets door de symptomen, kon bijna niet missen. Maar toch maar een test gedaan en ja hoor, sloeg gelijk positief uit. Vriendlief loopt de hele dag met grijns van oor tot oor maar ik ben zoooo bang....Vorig jaar bijna exact zelfde tijd ook zwanger geweest en dat ging na 8 en halve week mis...in maart dit jaar weer zwanger en ging ook mis, na 7 en halve week.
    Je zou toch denken, 3 x is scheepsrecht, maar durf er gewoon niet op te hopen....Wil heel blij zijn en dat ben ik ook maar tegelijkertijd zo bang dat het weer mis gaat. Bang voor de lichamelijke pijn, bang voor de emotionele pijn...weet niet of ik het nog een keer aan kan....we willen zo graag een kindje samen...zou het ons dit keer wel gegund zijn en blijft ie dit keer wel zitten.

Wie weet hoe ik van die angst af kom en kan gaan genieten?? ben nuchter persoon en eerste 2 mk kon ik nog zien als pech....een volgende keer kan ik dat denk ik niet meer. Mijn vriend zegt dat ik positief moet denken en me moet gaan verheugen op een klein wonder....misschien heeft hij gelijk...knop om en genieten! pfff....

2. als eerste gefeliciteerd!

maar ik kan me jou gevoel goed voorstellen, ik heb ook 2 keer een mk gehad nadat we al eeuwen voor mijn gevoel bezig zijn.
    na mn eerste mk had ik zoiets van och volgende keer gaat het goed, dus bij de 2e keer was ik niet zo heel erg bang. maar ook die ging mis.
    vorige maand had ik voor mijn nod allemaal positieve testen, stiekum werd ik al blij maar werd toch ongesteld.. een vmk dus.. ik tel die niet mee maar toch ben ook ik erg bang. als ik nu weer zwanger zou zijn zal ik de eerste 3 maanden niet op die roze wolk klouteren denk ik.. dus ik begrijp je heel goed meid.
    zal duimen dat t goed gaat en het lekker blijft plakken!

knuff

3. Jasey81

Jasey81 Actief lid

13 okt 2010
    104
    0
    0
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd meis!!! :D

En ken me goed voorstellen dat je nu bang bent...

Ik duim keihard dat je kleine wondertje lekker blijft zitten waar hij/zij zit :D:D

4. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Als eerste van harte gefeliciteerd!!!

Ik snap je helemaal, na 1,5 proberen was ik in januari zwanger maar dat eindigde helaas in een miskraam.....

In Mei had ik weer een positieve test in handen en oh wat was ik bang!! Ik durfde er niet van te genieten. Volgens mij ging ik pas genieten met 20 weken......Ik vind het af en toe nog steeds eng, als ik de kleine eff niet gevoeld heb dan ben ik gelijk bang dat er iets is.

Wil wel tegen je zeggen probeer er van te genieten, hoe eng het ook is. Ik hoop voor je dat de eerste 3 maanden er snel op zitten

Liefs

5. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Gefeliciteerd!!!!
    Sluit me bij je aan. Ook ik dit jaar 2 mk's. Nu weer een licht streepje. Zal je volgen en hoop op een goede afloop bij jou!
    Kan me dus helemaal voorstellen dat je je nog niet op en top verheugd. Is denk ik ook een stukje zelf bescherming.
    Good luck!!!!

6. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Hi meiden,

Dank voor jullie berichten.

@melanie: jij zit dus in hetzelfde schuitje. Hoop ook voor jou dat het goed blijft gaan. Wij hebben verder nog niets laten onderzoeken. Jullie wel? Hoop heel erg dat het dit keer goed gaat....en het inderdaad zelfbescherming ja...niet blij durven zijn, eigenlijk heel jammer maar denk dat iedereen dat wel kan begrijpen hoor.
    @naad: bij jou gaat het dus nu goed! ik denk elke keer dat ik wel blij kan worden als ik de eerste 3 maanden door ben, maar zo is er elke keer wel een moment om angstig voor te zijn he.
    @marieke: jeetje meid wat balen. Daar had ik nog geen eens rekening mee gehouden een vmk...ook dat kan natuurlijk. Heel veel sterkte....hoop dat het ook voor jou binnenkort goed gaat!

Zoals ik al zei ben ik wel nuchter maar wil natuurlijk niets liever dan dat het goed gaat. De kans dat het wel goed gaat is zoveel groter dan dat het weer misgaat. Laten we ons allemaal daaraan vast houden en proberen zo positief mogelijk de eerste maanden door te komen! ik zal aan jullie allemaal denken!!!!
    Heel veel succes!!!

7. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0

8. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Jeetje zeg jij hebt heel wat achter de rug.

3 dagen geleden test gedaan en die was gelijk positief maar afgelopen 2 dgn behoorlijke krampen gehad, maar dacht eigenlijk dat het van mijn darmen was. Ook heel opgeblazen buik en zo, rommelende darmen. Vandaag bij afvegen na plassen dacht ik iets kleur te zien (lichtbruinig).....lijkt ook alsof ik iets van ongesteldheidsgevoel voel onderin mijn buik. Zou ik dan toch ongesteld worden??? kan dat na een positieve test? tja, alles kan natuurlijk....
    Het idee dat het weer niet goed zou zijn word ik enorm moe van....teleurstellend ook zeg. Mijn vriend is al helemaal in extase....wil er niet teveel aan denken...het is zoals het is, kan er toch niets tegen doen natuurlijk. Heb ook het idee dat ik minder pijn in borsten heb vandaag. Let natuurlijk nu op elk detail...ik weet het ik weet het...niet doen, zwangerschapstekenen komen en gaan. Nou goed, we zullen zien dus.

Hoop dat het bij jou deze keer goed gaat Melanie. Misschien moet ik ook dat onderzoek laten doen. Heb wel keer gelezen dat er vaak niets uit komt. Maar goed, je zult maar net degene zijn waar wel wat uit komt he. Zit wel in dubio...hoe lang blijven het proberen, voor je het weet beheerst het je hele leven en dat wil ik niet.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik hoop voor je dat het goed gaat, en ik kan je geen tips geven over hoe je de zorgen van je af kunt zetten. Ik denk dat ze altijd wel zullen blijven. De eerste MK deed ik af als toeval, na de tweede denk ik dat het niet meer goed komt, ondaks dat ik al een dochtertje heb. Wij gaan eerst wat onderzoeken doen, ook omdat ik HELLP heb gehad bij mij dochtertje dus het kan wel wat lichamelijks zijn.

Ik wens je veel sterkte, hoop dat het goed gaat, en hoop dat je je wat kunt gaan ontspannen na een tijdje.

10. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Vrees dat ik me bij ander topic moet gaan melden....vandaag zijn bloedingen begonnen. Eerst alleen 2 dagen af en toe wat bruinig maar nu voelt het alsof ik ongesteld ben en bloed het ook. Begon eigenlijk na de grote boodschap met beetje rood, dacht nog ach dat komt daarvan en zal wel mee vallen allemaal. Maar nu na het douchen begint het toch door te zetten....wat een ellende...zou me zo graag eens melden in een positief topic hier ....

11. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    oh meis,...!! ik hoop zo dat het goed blijft gaan voor je!
    ik weet precies hoe het voelt,....
    ook hier van de week een positest, maar zo bang na de MA bij 11w6d...!!
    kun je niet de vk even bellen en vragen om een echo,...daar zijn ze tenslotte voor hoor!! gewoon doen!

ik duim voor je dat alles goed gaat!!!

kuskus

12. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Hoi,

Is ook heel moeilijk mee om te gaan. En iedere keer verzin je voor jezelf wel weer iets nieuws. Maar onderzoeken zijn nooit verkeerd. Je moet dingen uitsluiten. Is voor je verwerking meestal ook makkelijker. Ik hoop dat het nog goed gaat voor je maar meestal heeft je eigen gevoel wel gelijk.
    Ik heb alle onderzoek in het Radboud gehad omdat ik daar ook van mijn dochtertje bevallen ben. Super ziekenhuis en je wordt er erg goed begeleid! Als je iets weten wilt mag je me altijd een berichtje sturen. Veel sterkte!

13. Gonca

Gonca Bekend lid

27 okt 2009
    743
    0
    0
    Gefeliciteerdd

Deel Deze Pagina