Ons vlindertje geboren met 16w5d

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door VlindertjeN, 1 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VlindertjeN

    1 dec 2014
    32
    0
    0
    NULL
    Z-H
    Wat erg dat je het ook meegemaakt hebt dewendy! Nog heel veel sterkte en dan waas je nog 4 weken verder dan ik....:(
    Ik kom er nu inderdaad achter dat alleen de mensen die het (helaas) ook meegemaakt hebben het écht begrijpen. De rest zegt dat ze het doen maar daarbij komt veel verkeerd over, en dat doet soms pijn, maar het is het goed bedoeld.

    Had jij nog lang last van die bruine afscheiding? Ben jij ook gecuretteerd?
    Wij hebben nu nog sterker de wens om weer zwanger te raken en daar voel ik me wel een beetje schuldig over ondanks dat het volgende kindje N* nooit zou kunnen vervangen. Wij gaan nu ook door een zien welhoe het dan verder gaat, ik zal in ieder geval er wel heel anders tegenaan kijken.
     
  2. Julia1979

    Julia1979 Fanatiek lid

    1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Sterkte Vlindertje.. geef jezelf de komende tijd veel ruimte en rust.. Liefs Julia
     
  3. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Oh,
    Sterke!!

    Precies mijn verhaal in juli.... Eerst onderzoeken ze bloed etc erna doen ze chromosoom. Alle uitslagen krijg je na 5wk pas.

    Bij ons perfect gezond dochter (eigenlijk bij bevalling was het ern jongen alleen chrimosomem wezen meisje aan;) ze is gestorven met 15wk precies op geslacht vorming.
    Er werd bij mij en bij dochter een kleine genetische afwijking wel gevonden maar was geen oorzaak. Is ook afwijking dat niet uiterlijk of vestandig zich uit maar doet niets eigenlijk. Is perfecte copy van extra moeder gen.
    Ik ben natuurlijk bevallen ging erg snel. Placenta kwam ook goed uit.
    We konden zo lang we willen met haar zijn. Kregen dekentje en voetjes afdruk. Personeel was echt top en zorgzaam, huilde met ons mee.
    We konden nog volgende dag zefs komen kijken maar dat besloten we niet te doen. Veel fotos gemaakt.

    We hebben ook door zh laten cremeren en later as opgehaald. Ze is mooi thuis. We wilden gelijk starten met zwanger worden en dat mocht ook. Helaas nog niet gelukt maar we hopen elke maand weer.

    Als het je eerste kindje is veaag dan bloedstollingsonderzoek. Dat doen ze niet normaal gesproken.
     
  4. VlindertjeN

    1 dec 2014
    32
    0
    0
    NULL
    Z-H
    #24 VlindertjeN, 7 dec 2014
    Laatst bewerkt: 7 dec 2014
    Jullie ook nog heel veel sterkte met het verlies.
    Wij krijgen de 19e de eerste uitslagen en zijn erg benieuwd of daar wat uitkomt. Het chromosomenonderzoek daar komen de uitslagen later van. We hebben de patholoog 2 dagen na de bevalling nog gesproken en toen bleek ze een meisje te zijn want dat konden ze na de bevalling nog niet met zekerheid zeggen. We weten ook nog niet met hoeveel weken/dagen ze precies overleden is maar dat horen we de 19e denk ik wel.

    Ze is ons eerste kindje Picolina. Wat houd dat bloedstollingsonderzoek in dan?
     
  5. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Bij bloedstolling prikken ze steeds bloed van je met eerst nu dan over paar weken dan over nog meer weken etc.
     
  6. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Hoi VlindertjeN,

    Hoe gaat het nu met je? Hebben jullie de uitslagen al binnen?
    Ik ben 2 maanden geleden bevallen van ons kindje, en kregen na 6 weken ( tijdens controle afspraak) groen licht van de gyn.

    Heel veel sterkte meid, ik weet hoe slopend deze tijd is.

    Liefs
     
  7. VlindertjeN

    1 dec 2014
    32
    0
    0
    NULL
    Z-H
    Hoi Diazz,

    wat erg dat jij het ook mee hebt moeten maken en gefeliciteerd dat je nu weer zwanger bent!
    Wij hebben 19 dec de uitslagen gehad en het kwam er op neer dat het 'stomme pech' is geweesten dat we geen extra risico hebben met een volgende zwangerschap. Wij hebben dus ook groen licht gelegen maar ze hadden wel liever dat we 1 menstruatie af zouden wachten maar wij hebben nadat het vloeien gestopt was de boel weggelaten en we hadden zoiets van we zien wel hoe het loopt. Tot nu toe nog geen menstruatie gehad.

    Ik ben weer halve dagen aan het werk en dat gaat aardig maar volgende week zijn de rest van mijn collega's weer terug dus dat zal wel weer pittig worden. Ik kan soms nog wel verschrikkelijk janken als ik alleen ben en bepaalde nummers hoor of dat ik een vraag krijg die je op dat moment niet verwacht.

    Hoe ga jij om met je zwangerschap? Het lijkt me best moeilijk en dubbel.
     
  8. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Hoi,

    Fijn dat jullie er weer voor mogen gaan!

    Enerzijds fijn en opgelucht lijkt me, dat er niks gevonden is, maar ook lastig dat het 'gewoon botte' pech was en er niks te behandelen is.
    Wanneer verwacht je nu je menstruatie? Spannende tijden weer :)

    Ik ben na 3 weken weer aan het werk gegaan. Voelde ook wel erg dubbel hoor. Je hebt wel de afleiding, maar het wordt al gauw te veel. Inmiddels gaat het weer prima op het werk, maar ik begrijp jouw gevoel dus ook.

    Hoe was jullie kerst? Ik kan me voorstellen dat het geen feestelijke dagen waren? Bij ons ook niet hoor. Ipv een dikke buik tijdens het kerstdiner, zijn wij naar het graf gegaan om bloemen te brengen en kaarsen te branden.

    En nu inmiddels weer zwanger. Ik vind het zo spannend en had me nooit kunnen voorstellen hoe panisch ik zou kunnen zijn. Ik blijf naar de wc gaan, haal me steeds in mijn hoofd dat het hartje misschien niet gaat kloppen, ben doodsbang voor de NIPT en de GUO etc. Zoals je ziet doemdenk ik lekker ver vooruit :D
    En toch probeer ik me voor te houden dat ik er nu geen invloed op heb en deze tijd nooit meer terugkomt.

    En bedankt voor de felicitatie! Hoop dat ik jou ook gauw mag feliciteren!
     
  9. Anto1909

    Anto1909 Actief lid

    18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte
     
  10. Eline83

    Eline83 Actief lid

    14 feb 2014
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Vlindertje,
    Hoe is het nu met je?
    Normaal kijk ik eigenlijk niet bij de vlindertjes, omdat ik dan aan mijn eigen meisjes moet denken. Terwijl ik elke dag aan ze denk. Morgen zou ik uitgeteld zijn van de jongste.
    Na mijn eerste dochter ben ik snel weer zwanger geraakt, maar na de tweede dus niet, natuurlijk mede door het downsyndroom. Nu zitten we te wachten tot we kunnen beginnen met spuiten voor ivf.
    Voor de buiten wereld heb ik 2 zoons, maar ik heb 2 zoons en 2 dochters. Ik heb ze vast laten leggen dmv tattoo op mijn been.
    Wij hebben heel goed afscheid kunnen nemen, lang bij ze gebleven, foto's, voetafdrukjes. Ze hebben ook geboortekaartjes gekregen. Ik mis ze allebei en zal ze nooit vergeten.
     

Deel Deze Pagina