Ons mannetje Michiel*

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door rodelief, 11 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Helaas kan ik mij ook melden bij de vlindertjes. Dit is ons verhaal. Ben benieuwd naar meiden die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt en zich herkennen in mijn verhaal.

Donderdag had ik nog een afspraak bij de Vk. Ze had moeite om het hartslagje te vinden maar zij zei dat ze hem wel had gehoord en liet me op het apparaat een hartje zien dat knipperde en zei dat dat het hartslagje was. Ik zeg nog joh ik geloof je hoor want hij is zo bewegelijk ik voel hem zo vaak dat is voor mij bevestiging genoeg.
    Toen ik s`middags er eens op ging letten of hij nog bewoog viel het me eigenlijk wel op dat ik hem al een tijdje niet had gevoeld en dat ging zo door tot s`avonds. Ik begon me een beetje zorgen te maken maar stopte dat ook een beetje weg.
    s`ochtends toen ik wakker werd en hem nog steeds niet voelde begon ik me echt zorgen te maken. VK gebeld en ik kon later die ochtend terecht.
    Ik ben samen met mijn zoontje heen gegaan want je wil nog steeds niet geloven dat het niet goed kan zijn.
    Daar kwam de klap...met de doptone kon ze het hartje niet vinden en werd er een echo gemaakt. En ik zag het gelijk. Het ruggengraatje lag helemaal stil en ze kon ook geen hartactiviteit vinden. Tranen.....
    Gelijk mijn man gebeld en die is naar huis gevlogen.
    We konden die middag gelijk in het ziekenhuis terecht voor een gesprek met een gyn. om een plan te maken.
    Ik zou die maandag worden ingeleid. Zaterdag en zondag waren voor ons echt een hel.
    Er gaat zoveel door je heen en je moet je voorbereiden op een bevalling van een doodkindje.
    Dat viel echt niet mee, maar gelukkig kunnen mijn man en ik heel goed met elkaar praten en hebben we dingentjes kunnen voorbereiden.
    Zaterdag avond moest ik het eerste pilletje slikken als voorbereiding op de bevalling. Dat viel me erg zwaar. Had de volgende dag ook wat harde buiken waar ik heel onzeker en van in de war raakte.
    gelukkig is het verder niet door gezet en kon ik zondag nog gewoon lekker thuis zijn.
    Maandag moesten we ons melden in het zieken huis.
    Toen we ons moesten melden bij de verloskamers brak ik en moest vreselijk huilen. Ook mijn man hield het niet droog.
    Toen zijn ze begonnen met een vruchtwaterpunctie voor verder onderzoek en zijn er vaginaal tabletjes in gebracht om de bevalling op gang te brengen.
    Omdat ik geen pijn wilde van deze bevalling heb ik gelijk een ruggenprik gehad.
    Om de 3 uur werden tabletjes ingebracht maar het gewenste resultaat bleef een beetje uit. S`avonds besloten mijn man en ik dat we maar gingen slapen en kijken of het de volgende dag zou doorbreken. Maar s`nachts werd ik wakker met enorme persdrang. Direct de verpleging gebeld en binnen 10 minuten is Michiel geboren. Ik wilde niet persen maar mijn lichaam nam het gewoon over. Ik moest...!!!!

Michiel werd met vliezen en al geboren. Als een compleet pakketje. Zo mooi.....
    Ook werd de oorzaak redelijk zichtbaar. Ik bleek in verwachting van een 1 eiige tweeling. Maar het andere kindje was al eerder gestopt met ontwikkelen en er zaten alleen maar armjes en beentjes aan. Het had geen hoofde en waarschijnlijk ook geen hartje.
    Wat de preciese oorzaak is waardoor Michiel juist nu is overleden moet nog blijken uit de autopsie.

Na de bevalling is een fotograaf van de stichtin gwww.makeamemory.nl geweest. Die heeft prachtige foto`s van ons mannetje gemaakt.
    Ik moet het eindresultaat nog krijgen maar wat ik heb gezien is prachtig.
    Daarna hebben we Michiel bijna 8 uur bij ons gehad. We hebben hem gekust, geknuffeld, vastgehouden en bewonderd.
    Wat was het toch een mooi kereltje.

We hebben hem even achtergelaten in het ziekenhuis omdat er autopsie moest worden gedaan en dingen regelen voor de crematie.
    Vrijdag hebben we hem zelf opgehaald uit het ziekenhuis.
    Daar vertelde ze dat ze hem een mutsje en een hempje plus een luiertje hebben aangetrokken en het dekentje dat we speciaal voor hem hadden gekocht dat ze dat hadden gewassen. Zo lief wat ze allemaal hebben gedaan.
    Daarna hebben we (mijn man en ik, verder geen andere mensen erbij) hem zelf naar het crematorium gebracht. Daar hebben we ook een fijn gesprek gehad en hebben we een knuffelsteen uitgezocht waar ze het as in kunnen doen. Zo bijzonder. Die steen past in de hand dus kun je er echt even mee zitten en het in je hand houden.
    a.s Maandag kunnen we hem ophalen en heerlijk bij ons thuis houden. Daar hoort ie.

Ik ben zo blij dat we dit allemaal op onze eigen manier hebben kunnen doen. Het voelt goed zo.
    Ik kan er echt op terug kijken als een mooie tijd. Tuurlijk ben ik verdrietig maar het is allemaal zo gegaan zoals we het zelfde wilde. En we zijn ook zo goed opgevangen door verpleging, artsen, verloskundigen, huisarts etc.
    Ook familie en vrienden leven met ons mee.

Hoe ik zal zijn over een paar weken dat weet ik niet maar kan zeggen dat ik me nu eigenlijk wel redelijk voel. Michiel heeft een plekje in mijn hart gekregen en ik zal hem nooit vergeten. Maar ik moet ook sterk zijn voor mijn andere zoontje. Die heeft niks aan een moeder die als een dweil in bed ligt.

Voor de buiten wereld heb ik wel het idee dat die me juist willen zien huilen maar mijn tranen zijn een beetje op. Hoe verdrietig ik in mijn hart nog ben, ik voel me sterk.

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Wat een ongelofelijk heftig verhaal zeg! Ik wil je heel veel sterkte wensen bij het verwerken van dit immense verdriet.

3. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

jeetje wat een verhaal!
    Tranen biggelen me over mijn wangen, wat oneerlijk allemaal.
    We waren ongeveer even ver, echt onbegrijpelijk dat het zo in 1 keer afgelopen kan zijn!

Wat een geweldige foto heb je erbij geplaats, het ziet er echt helemaal volmaakt uit.

Ik wens jou, je man en je kindje de komende periode heel erg veel sterkte toe!
    En niets aan trekken van de buitenwereld, jullie moeten het op jullie eigen manier verwerken.

Liefs marianne

4. angel8118

angel8118 Lid

1 apr 2007
    10
    0
    0
    doktersassistent
    almere
    he meid heel veel strekte ik weet hoe je je voelt.
    wij hebben onze dochter michelle nu iets meer dan 3 maanden geleden verloren met 20 weken de oorzaak de vliezen waren gebroken.
    ik wil je meedelen pas goed op je zelf ik voelde me in het begin ook redelijk maar na een paar weken storte ik in alsof het toen pas tot me doordringde dat ik was bevallen en wij onze dochter kwijt waren.
    en dat je sterk moetr zijn voor je zoontje snap ik ook heel goed ik weet niet hoe oud je zoontje is maar hou je verdriet niet binnen als hij er is kinderen snappen meer dan dat we denken ik zelf heb nog een zoon van 6 jaar en een dochter van 16 maanden.
    ik wens jullie heel veel sterkte de komende periode.

liefs angelique

5. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Vreselijk, hee veel sterkte!

6. Tijgerlove

Tijgerlove Actief lid

25 jul 2009
    119
    0
    0
    Wat heftig allemaal. Met tranen in me ogen wens je heel veel sterkte met dit verlies.

7. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Jeetje, wat ongelooflijk heftig zeg! Ik vind wel dat je het prachtig hebt beschreven en ik vind je een heel krachtige, maar bovenal lieve mama. Heel veel sterkte de komende tijd!

8. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Jeetje meid wat erg!
    De tranen lopen over mijn wangen.
    Heel veel sterkte de komende periode.

Gr

9. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Wat een prachtige foto bij je emotionele verhaal.
    Zo'n volmaakt mannetje.
    Ik wil jou en je gezin heel veel sterkte en kracht toewensen.

10. woops

woops Niet meer actief

Respect!

Dikke knuffel

11. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Rodelief, wat vreselijk voor jullie. Ik vind het heel mooi hoe liefdevol je over jullie mannetje kunt praten, en hoe sterk je bent je verhaal hier neer te zetten. Ik wens jullie ontzettend veel kracht voor de komende tijd. Groetjes, Sas

12. 4days

4days Niet meer actief

Heel erg veel sterkte! Wat moet het een grote klap zijn geweest... En wat is het toch altijd zonde, dat een hartstikke gezond kindje het niet redt door omstandigheden die heel verkeerd uitpakken... Als ik die foto van de voetjes zie schiet ik helemaal vol. Ze zijn al zo af... Maar ik vind dat je er echt geweldig mee omgaat! En Michiel* zal voortaan waken over zijn ouders en broertje. :)

13. Prulleke

Prulleke Bekend lid

16 jun 2009
    719
    0
    0
    hai,

ik heb hetzelfde meegemaakt, 1 week geleden ben ik bevallen van ons 4e dochtertje.... bij mij dringt het nog niet door wat er allemaal is gebeurd. heb ook een helse bevalling gehad van 2 dagen en op t laatst 2,5 liter bloed verloren, dus ben nu nog steeds erg zwak. ben door het oog van de naald gekropen. en nu moet ik ook nog eens verwerken dat ik een dochtertje ben verloren....

sterkte deze tijd..
    je kan mij mailen als je wil, of op Nikki* dr site wil kijken.

gr prulleke

14. Prulleke

Prulleke Bekend lid

16 jun 2009
    719
    0
    0
    hmmm mijn handtekening moet ik nog veranderen, maar dan is het ook zo definitief..... wil nog niet :(

15. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    heel veel sterkte gewenst de komende tijd!

Een hele dikke knuffel!

16. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Prulleke ook jij heel veel sterkte gewenst! Knuffel!

17. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ohh meid wat erg!
    Heel veel sterkte!
    Ik heb het gelukkig zelf niet mee hoeven maken, mar mijn beste vriendinnetje heeft het ook mee gemaakt, met 27 weken is haar kindje overleden in de buik en een dag later bevalllen van een mooie zoon!
    Alles erop en eraan!Zo erg!
    Sterkte meid!!!!!!1

18. beehappy76

beehappy76 Niet meer actief

Heel veel sterkte!!!

Dikke knuf!

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Och meid, wat vreselijk! Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
    Prulleke, jij ook veel sterkte!

20. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Lieve meiden,
    Wat doet jullie steun me toch goed.
    Gisteren hebben we Michiel zijn as kunnen ophalen bij het crematorium. Zijn as zit nu in een knuffelsteen. Het is zo fijn dat hij nu thuis is, maar tegelijkertijd vind ik het ook zo fout. Hij had nog in mijn buik moeten zitten en in januari in zijn wiegje moeten liggen.
    Gisteravond heb ik lang gehuild. Ik zat er de hele dag al tegen aan te hikken. En alles van een hele week kwam eruit.
    Waarom....?????

Deel Deze Pagina