In november 2005 kwamen we er achter dat ik zwanger was. We waren er hartstikke blij mee. Alles ging goed, maar ik had nergens last van. Niks geen zwangerschapskwaaltjes. Met 11 weken verloor ik bloed. Na lang zeuren mochten we eindelijk voor een echo naar de gyn. Op de echo was al een echt (maar heel klein) kindje te zien. Maar het gezicht van de gyn betrok direct. Dit is niet goed zei hij. Het hartje had tot 9 weken geklopt, daarna niet meer. Een week later is het met een curretage weggehaald. Ik had nooit gedacht dat een kindje dat er maar zo kort heeft gezeten zo'n impact kon hebben. Gelukkig was ik vrij snel weer zwanger en daardoor raakt het wel een beetje op de achtergrond. Maar nu ons kindje bijna geboren wordt, denk ik toch nog wel eens: wat zou er van dat eerste kindje geworden zijn? Daarom wil ik hem/haar (want zelfs dat zullen we nooit weten) een plekje geven in de vlindertuin.
wat heb je dat mooi gezegd dat je jullie kindje een plekje wilde geven in de vlindertuin sterkte met het verdriet
Mooi gezegd...elk leventje is er een, hoe jong ze soms alweer bij ons vandaag gaan. Ik denk vaak aan dit soort verhalen als ik vlindertjes zie...nu zal ik ook aan jouw vlindertje denken! Elmo
elke zwangerschap is voor ons een vlindertje zelf fladderen er hier ook 3 vlindertjes rond van mij met deze vlindertuin denken we aan elkaars vlindertjes
Het voelt wel een beetje dubbel. Er zijn mensen die kindjes verliezen van 20 weken of meer, en dat is heel erg. Misschien veel erger als het kindje eerder verliezen. Heb ook getwijfeld of het kon, omdat het nog zo klein was, om hem/haar hier te zetten. Maar ja het was toch ook een klein mensje met een kloppend hartje, al was het maar kort.
Hoe lang je kindje ook bij je was, hij of zij was vanaf dag 1 een levend kindje in je hart, en elke kindje groot of klein verdient een plekje in de vlindertuin.
Ook wij hebben 3 vlindertjes fladderen. Ik zou het fijn vinden als ze hier in de vlindertuin mee mogen fladderen. Liefs, mussie
Mooi dat deze vlindertuin er nu is...zo kun je je vlindertje vrij laten en af en toe eens terug komen om aan je lieve vlindertje te denken ... Liefs Nies
Hoi hoi, Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met het verlies van jullie kindje ook al was het nog maar zo klein. En aan de andere kant natuurlijk heel veel geluk met de zwangerschap en alle goeds voor de toekomst. Groetjes, Bibu !
Lientje, ik vind het een mooie gedachte dat ondanks je nieuwe zwangerschap je dit vlindertje een plaats in je hart gegeven hebt, ik wil je verder veel sterkte wensen maar vooral veel succes met deze zwangerschap! groetjes flyke