Het begon allemaal op 20 november om 03:00.. Lichte krampjes, niks aan de hand dacht ik, ik sliep al heel licht dus vond het niet vreemd dat ik er wakker van werd. Ik liep al 5 dagen over de uitgerekende datum en had nog geen last gehad van voorweeen of harde buiken. Daarom dacht ik dat het een beetje aan het rommelen was ter voorbereiding. Een uur later maakt ik mijn vriend wakker (04:00u). Hij ging de tijd bijhouden wanneer de krampen kwamen en gingen. Eerst een paar keer om de 7 minuten, dan weer 12, dan weer 20. Heel onregelmatig dus. We zijn weer gaan slapen en rond een uur of 8 gingen we ze weer bijhouden want ze kwamen sneller achter elkaar best regelmatig (5min) maar nog waren de krampen niet pijnlijk. Voor de zekerheid belde ik rond 11 de verloskunde, ze zei dat ik mocht langskomen of het nog even aan aankijken, ik mocht zelf kiezen. Ik vond het wel prettig om langs te komen. (ik hoopte op een cm ontsluiting zodat ze me misschien kon stripppen). Eenmaal aangekomen in het ziekenhuis bleek dat ik al 4,5 cm ontsluiting had. Ik moest blijven. Maar omdat ik niet echt pijn had ging ik beneden met een vriendin rondlopen. (van 1 tot 3). Toen weer naar boven en had ik 5 cm ontsluiting. Ze zei dat ik heel slechte weeen had en dat dit echt beter moest worden. Ik moest rusten en op verschillende manieren liggen. Ze brak om kwart over 3 me vliezen.. Echter begonnen de weeen pas sterker te worden om half 5 zo.. en toen... Vanaf half 6 kwam ik in een weeenstorm terecht. Ze bleven hangen op zn hoogtepunt en zakte niet (Of voor de helft)af. Ze kwamen bijne een uur lang zo om de minuut. Ik keek scheel van vermoeidheid. De cm gingen opzich goed met de tijd na 2 uur zat k op 7. weer ee uur latere 7 en half. en toen ik de 8 cm had bereikt kwam er geen voordering. De weeen waren heel heftig en mn onsluiting voorderde niet. Ik smeekte om pijnstilling want ik zag t niet meer zitten. Ik heb alles bij elkaar gegild/gescholden maar het werd er niet beter op. Ik Werd overgedrage aan de gyneacoloog. Ze besloten dat ik pijnstilling mocht omdat mn onsluiting niet voordere en door de hoge weeen. Echter lieten ze me daar nog een eeuwigheid wachten. Op een gegevenmoment kreeg ik persdrang zo er dat ik het niet tegen kon houden. Op dat moment kwam de gyn binnen. Ze kwamen me net halen voor de pijnstilling maar bleek dat ik volledige onsluiting had. en mocht gaan persen.. (11:08) Persdrang was op dat moment het lekkerste gevoel dat ik had. Mevrouw was er dan ook binnen 5 minuten uit.. eerste kindje.. niet uitgescheurd..zonder pijnstilling. Het heeft veeel pijn gedaan maar ik ben zo trots op me dochtertje.. Geboren op 20 november om 23:13 Ze heet Guiciela Johanna Altagracia Solano!! Trotse mama van Guiciela xx