Is dit normaal??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daan0201, 30 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik heb soms best veel last van witte afscheiding. Soms voel ik het er echt uitlopen gewoon. Het ruikt niet en het is melkwit. Is dat normaal?
    En nu ik toch onsmakelijk bezig ben.... :oops: Ik heb erg harde ontlasting. Ik kan wel elke dag bijna maar durf haast niet meer...Doet zo'n pijn...Zijn er meer as. moeders die hier last van hebben en wat doen jullie ertegen?
     
  2. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ik heb wel eens last van een witte vloed, maar harde ontlasting niet, ik heb juist al 3 dagen last van diaree...
    Nou sterkte en succes,

    Liefs, misspuma
     
  3. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Daan heb al van meerdere gehoord dat meer afscheiding normaal is. Ook van harde ontlasting hebben er meer last. Volgens mij is er wel ergens een topic over. Misschien meer granen eten, pruimen, of een bepaalde thee. Kijk maar eens even bij de topic's bij zwangerschap, dan vind je vast meer! Suc6
     
  4. Ayla

    Ayla Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Hi die afscheiding is volkomen normaal! Pas als ie erg gaat ruiken of zo dan moet je het even laten controleren maar zoals je het nu beschrijft hoort het bij de zwangerschap. Harde ontlasting helaas ook! Wat je kunt doen is sowieso bruin brood, pruimen ed eten. En je voeten op een verhoging als je op het toilet zit dat helpt ook. En na de bevalling véél vezels eten want dan begint het pas écht :( iig in mijn geval :rolleyes:

    Succes!
     
  5. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hai,

    Ik kan helaas dit ook allemaal met je delen. heb ook veel afscheiding en ga moeilijk naar het toilet. Ik pas wel op met wat ik eet, vooral geen banaan en andere stoppende dingen en neem iedere morgen zo`n klein flesje danone acti fit of yakult dat werkt bij mij goed. en als ik echt niet naar de wc kan eten we patat met lekker veel saus dan wil het wel hoor!
    suc6 ermee want ik weet ook dat het naar is.

    groetjes.
     
  6. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Gelukkig dat die afscheiding normaal is.
    En vezels krijg ik volgens mij toch wel genoeg binnen, ik eet 's-ochtends pap (is het eninge dat ik 's-ochtends lekker vind, haha), dus dat zijn al vezels, dan nog elke ochtend een glas verse sinaasappelsap, s'-middags zeker 2 sneetjes donkerbruin brood en vaak nog 1 of 2 appels op een dag (mét schil), evergreens, rijstewafels van zilvervliesrijst....Vezels genoeg dacht ik...Daar denken mijn darmen dus anders over blijkbaar ;)
     
  7. Moolenaar

    Moolenaar Lid

    28 nov 2005
    28
    0
    0
    Hoi Daan,

    Nou ik heb alles even gelezen en wat komt het mij toch weer bekend voor hahaha :D

    IK heb ook witte dunne melkachtige afscheiding en veel ook en ja helaas ook harde ontlasting, en het doet nog pijn ook. :cry:

    Ben twee dagen geleden begonnen met stimulance van nutricia, dit op advies van mijn verloskundige.

    Nu komt het langzaam een beetje op gang, ben zelfs al 2x geweest (klein hoopje) :p

    Dus ik moet wel zeggen dat het best helpt hihi :) :D :)

    Je kunt het kopen bij diverse supermarkten en het staat ongeveer bij de zonnatura producten.

    Zijn van die kleine pakjes drinken, net zoals appelsap. Er zitten 3 stuks in een verpakking en ze hebben het alleen maar in sinasappel smaak.

    Is een beetje zuur, maar als het helpt hihi :x

    Hoop voor je dat het ook iets voor jou is.

    Gr. Patricia
     
  8. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Daan,

    Ik ben de zoveelste op een rij, maar je verhaal is heel herkenbaar. Ik heb heel af en toe dat ik een dag gewoon niet naar het toilet kan, maar gelukkig komt dat heel weinig voor. En verder, zoals de andere zeggen, veel vezels en granen en vocht, maar dat doe je al. Daarnaast is voldoende beweging ook bevorderlijk voor dit onaangename probleem. Ik probeer me er niet al te druk over te maken, want dan wil het sowieso moeilijk. En zodra je drang voelt, moet je ook daaraan toegeven. Het ophouden moet je in ieder geval dan niet doen. En er de tijd voor nemen. Maar goed, zal je ook allemaal wel gedaan hebben ;)
    En je moet ook maar weer denken; het is een kwaaltje wat erbij hoort en als je in eens niet kan, dan niet in de stress schieten, volgende uur of dag wil het vast.
     
  9. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Heeej Daan,

    Ik heb hetzelfde als jij hoor ;)
    Ook last van witte afscheiding (lang leve de inlegkruisjes :) ) en naar de wc gaan is ook geen feest meer.
    Ook ik drink genoeg en krijg meer dan genoeg vezels binnen, maar het werkt niet.
    Fijn hè, die hormonen? ;)
     
  10. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Ja ook bij mij zeer herkenbaar maar nu is het wel wat minder niet de witte afscheiding die gaat gewoon door maar mijn ontlasting is al een stuk beter geworden.. je moet er ook de tijd voor nemen zei mijn VK... Toen moest ik wel ff lachen..
     

Deel Deze Pagina