Afbreking van onze zwangerschap...

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door Maris22, 9 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Wij hadden gister onze 20 weken echo.. Omdat ons kindje al een week groei achterstand heeft voelde ik dat het nu fout was... En ja de gyn kon ons geen goed nieuws geven... Ons kindje zal niet levensvatbaar zijn.
    Nu as dinsdag naar het ziekenhuis voor onderzoek zodat ze misschien te weten kunnen komen wat voor soort afwijking ons kindje heeft,en hier in de toekomst misschien iets mee kunnen.
    Maar dat de zwangerschap afgebroken gaat worden is voor 95% zeker. Ik kan eventueel de 9 maanden uitlopen maar dat doe ik mijn kindje en onszelf niet aan.

Volgende week vrijdag dus waarschijnlijk de 'bevalling' in het ziekenhuis... Ik ben heel erg bang en erg verdrietig omdat dit mijn eerste zwangerschap is en dat we zo blij waren dat we papa en mama zouden worden... Soms hoop ik dat ik wakker word en dat dit niet meer is als een boze nachtmerrie...

Groetjes Mariska

2. Moniq

Moniq Actief lid

18 nov 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Jeetje meis,

Woorden schieten te kort.Wat een vresselijke keuze moet je maken.
    Ik wil je heel heel veel sterkte wensen in de aankomende tijd.

Liefs,
    Monique

3. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Heel veel sterkte....

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Heel veel sterkte. Wat een onmenselijke beslissing om te moeten nemen!

Ik wil jullie daarom ook heel veel kracht toewensen in deze moeilijke tijd!

Liefs,
    Josien

6. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    veel sterkte! :(

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Lieve Mariska,

Wij hebben precies hetzelfde meegemaakt helaas :( Ik weet dus hoe jeje voelt! Ik wens jou en je partner heel veel sterkte en ik hoop dat jullie toch nog een beetje kunnen genieten van het kleine kindje dat in je buik groeit... Ik heb heel lang en veel tegen mijn dochtertje 'gepraat' en haar over van alles verteld. Dat heeft mij erg geholpen, maar niets kan je pijn verzachten. Nogmaals veel sterkte meis...

8. Lieve Mariska,

Als ik je woorden lees ga ik weer terug in de tijd naar 7 januari. De tranen schieten in mijn ogen... Ook wij kregen tijdens de 20 weken echo te horen dat ons meisje niet levensvatbaar is. Wij mochten ook kiezen de zwangerschap uit te dragen of af te breken... Wij hebben ervoor gekozen de zwangerschap af te breken en 15 januari 2008 is onze dochter Luna* geboren.
    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met alles wat jullie nog mee moeten gaan maken...maar ook hoop ik dat jullie nog kunnen genieten van deze laatste dagen samen met zn 3tjes. Wij zijn nog samen naar het strand gegaan en hebben een laatste strandwandeling gemaakt en die dag koester ik en is ontzettend dierbaar voor me. Ook heb ik geprobeerd nog te genieten van mijn buik en de schopjes van Luna*, hoe moeilijk ook, toen was ze er nog. Ik hoop dat jij die kracht ook kan vinden, want ik weet zeker dat als je er later op terug kijkt, dat je die herinneringen koestert en voor altijd bij je mag houden! Nu is je kindje er nog...

Ik wens jullie heel veel kracht toe en als er ook maar iets is dat ik voor jullie kan betekenen, of als je vragen hebt (misschien over vrijdag) je kan ze altijd stellen!

Veel liefs Marjolein

9. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    heel veel sterkte de komende tijd.
    ik wens jullie alle sterkte doe.
    een dikke knuffel voor je.

liefs

10. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Iedereen bedankt voor alle reactie's en steun. Dat er gelukkig mensen zijn met wie ik dit kan delen want op dit moment heb ik het gevoel dat ik de enige op aarde ben die dit verschrikkelijke gebeuren moet meemaken....
    Het is erg moeilijk en erg eng voor wat er komen gaat... Ik zit met heel veel vragen maar gelukkig heb ik een lieve gyneacoloog die ik kan bellen als ik met vragen zit of wat dan ook.
    En zijn er mensen met wie ik dit verdriet kan delen,en niet te vergeten onze familie en vrienden die er voor ons zijn.

Iedereen bedankt.

11. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    maris meid wat erg voor jou en je partner
    dit nieuws wil je niet horen bij een echo en je wilt niet een keuze moeten maken en toch maak je een keuze die voor je kleine wonder de beste keuze is. hou je daar aan vast glij daar niet vanaf, jij en je partner zijn de enige die weten wat je moet doen kwa keuze.

en jullie o zo kleine wonder mag dan wel niet hier op aarde voortbestaan maar wel in de harten van heel erg veel mensen zelfs mensen die je niet persoonlijk kent de moeders met het zelfde verhaal.

Ik kan dan ook alleen zeggen doe wat jij denkt dat goed is en prettig voelt en wij zijn er hier voor je

en ik denk aan het mooie wondertje wat een plekje gaat krijgen bij alle andere sterretjes.

hele dikke knuf liefs miriam

12. christacarline

christacarline Actief lid

6 jul 2007
    115
    0
    0
    Groningen
    Hoi Mariska,

Wat vreselijk, dat je bij de echo dan zulk nieuws krijgt, terwijl je waarschijnlijk verwacht dat alles wel goed zal zijn. Het is de moeilijkste en onmenselijkste beslissing die je ooit zult moeten maken. Wij zaten in precies dezelfde situatie. Ik weet erg goed hoe vreselijk je je voelt en dat je tegen de bevalling op zult zien. Als je een keer je verhaal kwijt wil, kan je altijd op deze pagina je verhaal neerzetten. Ik heb er veel aan gehad, dat iedereen hier zo aardig en lief voor me was. Je mag me ook een pb sturen, als je daar behoefte aan hebt. Heel veel sterkte en ik hoop dat je ons een beetje op de hoogte houdt.

liefs Christa.

13. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Lieve Maris,

Heel veel sterkte en kracht met alles wat komen gaat.
    Het leven is niet eerlijk. :cry:

Liefs Sen.

14. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Jeetje meis,wat een moeilijke beslissing heh,ik weet er ook alles van en ik moet zeggen doe waar jullie je goed bij voelen,wij staan gelukkig nog steeds achter onze beslissing,zorg dat jullie er ook 100% achter staan meis!
    Dit verwacht je zeker niet met de 20weken echo,het is ook allemaal zo oneerlijk!
    Geniet nog lekker van je beebje en zijn/haar bewegingen,maak foto's van je buik,wij hebben ook een gipsafduk,misschien een ideetje?

Ik wil jouw en je man heel erg veel sterkte en kracht wensen in deze moeilijke tijd en de tijd die nog komen gaat!

Een knuffel voor jullie!

15. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Er bestaan geen woorden om dit verdriet te verzachten. Ik wens jullie heel veel kracht, troost en liefde toe. Geniet van alle momenten met jullie kindje nu en wanneer jullie kindje geboren wordt. Maak herinneringen met elkaar (foto's/afdrukjes). Doe alles waar jullie je fijn bij voelen.

Ontzettend veel liefs Rach

ps: wij zijn er voor je bij de vlindermamma's

16. Niet meer actief

Wat vreselijk!
    Wat een moeilijke beslissing...
    Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe!

Dikke knuffel Naatje

17. 4days

4days Niet meer actief

Heel veel sterkte meid!

Wat afschuwelijk, zo'n slecht nieuws tijdens de 20 weken echo... Tegen die tijd ben je al zo aan het kindje gehecht, en alle hoop was voor niets... :cry: Ik wens je veel kracht toe in deze afschuwelijke periode...

Groetjes Cossy

18. Hee meis,

Ik wens je heel veel sterkte toe! Weet dat ik aan je denk! En met mij vast meerdere!

Liefs Marjolein

19. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Iedereen bedankt voor alle reactie's... het helpt toch wel iets om te kletsen erover met mensen die je niet kent en misschien iets soort gelijks hebben meegemaakt/meemaken...
    Morgen word ik opgenomen in het ziekenhuis voor de inleiding...
    Nogmaals bedankt allemaal!

Groetjes Mariska

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    heel veel sterkte meid!

Deel Deze Pagina