Mikey is geboren

Discussie in 'Geboren' gestart door nela jana, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nela jana

    nela jana Lid

    15 sep 2007
    23
    0
    0
    Didam
    Onze zoon Mikey is na een zwangerschap van 41,5 wkn geboren op zondag 21 september jl. om 23.18 uur.

    In de nacht van zaterdag op zondag is er een klein scheurtje ontstaan boven in de vliezen, dit wel gemerkt maar dacht dat het urine was. Zondag morgen gewoon opgestaan eten gemaakt voor de rest van de familie en om 10.00 uur toch even gaan liggen. Om 12.00 uur uit bed en voel dat het toch wel vochtig is tussen de benen :confused: Dit was dat toch de reden om even de verloskundige te bellen om het even te checken, zij was er dan ook binnen 10 minuten.

    Vervolgens doorverwezen naar ziekenhuis om het nog een keertje te laten checken. Om 14.00 uur in ziekenhuis en yep het is vruchtwater maar nog geen verdere activiteiten waar te nemen, dus ik mocht weer naar huis. Ben op mijn verzoek niet naar huis gegaan, maar goed ook want om 16.00 uur begon het te rommelen. Om 19.15 uur best wel pijnlijke weeen maar wel vol te houden om de 2 minuten. Verloskundige gebeld en aan de ctg gelegd. Inmiddels worden de weeen steeds pijnlijker en zijn ze niet weg te puffen. Na overleg met de gyn. is er besproken of de vliezen gebroken mochten worden. Was geen probleem nou toen begon het pas echt :confused: :confused: . Voor de zekerheid alvast naar verloskamer gereden. Na overleg met de gyn. kreeg ik een infuus met pijnstilling, nou zelfs dat hielp niet echt. Kort door de bocht om half 8 2 cm ontsluiting om 10 uur volledige ontsluiting, alleen de kleine nog niet ingedaald dus mag nog niet persen. Door de weeenstorm zijn ze bang dat de weeen niet sterk genoeg zijn om hem door het geboortekanaal heen te drukken, dus krijg ik extra weeen opwekkers. Om 11.10 mag ik eindelijk meepersen en om 11.18 uur is Mikey er.

    Achteraf supersnel gegaan, maar op dat moment, pffffff....... heb gegild als een speenvarken! :)

    Mikey was 4885 gram en 54,5 cm
    Licht ingescheurd.

    Nelleke
     
  2. Celinaaa

    Celinaaa Bekend lid

    8 sep 2007
    609
    0
    0
    Fryslân
    Gefeliciteerd met de geboorte van Mikey, geniet er van!

    xx C.
     
  3. nummer11

    nummer11 Lid

    26 sep 2008
    8
    0
    0
    Paramaribo
    gefeliciteerd en veel plezier met jullie kleintje!
     
  4. Humbly89

    Humbly89 VIP lid

    15 apr 2008
    8.514
    2.233
    113
    Vrouw
    Productiemedewerker
    Gefeliciteerd! :D
     
  5. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    gefeliciteerd :D
     
  6. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    van harte!
     
  7. Li manu

    Li manu Lid

    30 sep 2008
    92
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd
     
  8. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Gefeliciteerd en geniet ervan!
     
  9. Delfino

    Delfino Niet meer actief

    Gefeliciteerd! :D
     
  10. Niet meer actief

    Gefeliciteerd! Flink kereltje is het :)
     
  11. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Geniet ervan!
     

Deel Deze Pagina