Gisteren hebben we de 20 weken echo gehad. Vanwege een (wel dichtgegroeid) dimpeltje bij mijn vriend's dochter vond de echo plaats in het ziekenhuis. Kindje bleek een jongetje te zijn, tot zover het goede nieuws. Ons zoontje zijn hart bleek aan de rechterkant te zitten. De gyn constateerde dat dit komt door een zwelling van een van de longen of iets anders in de buurt van de longen. Daarnaast kon hij niet met zekerheid zeggen dat de hartkamers van elkaar gescheiden zijn en constateerde hij dat de linkerhartkamer iets kleiner is. Bam! Weg geluk. Maandag moeten we naar het EMC voor een aanvullend onderzoek. Hoe kom je die dagen in vredesnaam door? Ik weet maar niet wat ik moet denken, omdat de gyn eigenlijk ook geen idee had. Dus word ik heen-en weer geslingerd tussen intense wanhoop en de hoop dat alles goedkomt. Krijgen we straks een gehandicapt kindje? Is het uberhaupt levensvatbaar of is er straks niets aan de hand en loop ik dan nog vier maanden in de stress? Weet het even niet meer....
poeh.... Ik kan je alleen veel sterkte wensen, hopelijk is er snel meer duidelijkheid voor jullie. Sterkte!
Wat erg! Helaas zit er niets anders op dan wachten. Ik kan wel zeggen dat je afleiding moet zoeken maar hoe doe je dat in zo'n situatie? Het is gewoon onmogelijk als je met zo iets geconfronteerd wordt. Ik hoop in ieder geval met je mee dat het voor zover mogelijk allemaal goed komt!
Heel veel sterkte de komende dagen..... wachten kan dan heel lang duren. Probeer positief te blijven..
ik wil je heel veel sterkte wensen. ik kan je geen advies geven, maar wat ik mee wil geven als troost is dat de artsen momenteel heel kundig zijn (zie aantal weken geboorte zoontje) mijn zoontje lag tijdens een operatie met een meisje op zijn kamer, dat meisje had verschoven longen en lever), zij is een aantal keer geopereerd en nagenoeg gezond eruit gekomen. sterkte!
Ooohh... Wat een schrik! En onzekerheid! Je weet dat je ook 'slecht' nieuws kunt krijgen bij zo'n 20-weken echo, maaar.. Daar ga je toch eigenlijk niet vanuit, hè... Meid, sterkte! Ik hoop dat jullie snel iets meer komen te weten!
Jeetje wat schrikken en wat een onzekerheid nog ....en dan ook nog zolang moeten wachten .....Hopelijk kunnen ze je zoontje straks helpen en komt het allemaal goed ..... Veel sterkte meid !!!
O meid, wat een rotnieuws.....hopelijk valt het allemaal mee! Wanneer heb je de volgende afspraak? Sterkte!
Zo dat is een klap zeg als je dat te horen krijgt. Het wachten duurt heel lang, maar probeer in ieder geval - zoals je al doet - je gedachten te verzetten, alhoewel dat bijna onmogelijk is. Héél, héél véél sterkte!
Wat een donkere wolk dan ineens zeg... Heel veel sterke en ik hoop dat alles goed komt. Zal een kaarsje branden voor jullie wondertje.
Jeetje wat verschrikkelijk! Je gedachten worden natuurlijk alle kanten op geslingerd! Het enige wat je kunt doen is afwachten. Heel veel sterkte en ik hoop dat het uiteindelijk mee blijkt te vallen.
Oh meis wat een vreselijk naar bericht! Ik kan me voorstellen dat je niet weet hoe je de dagen door moet komen! Ik denk aan jullie....en duim voor goed nieuws!