Ons zoontje is niet gezond

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door JuniperMana, 17 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Zelf ben ik moeder van een dochter die 21 jaar geleden met een zware hartafwijking geboren is en er toen minder mogelijkheden waren dan nu. Niet te snel wanhopen is mijn advies voor nu!
    Kinderen met een hartgebrek zijn (lang niet altijd!) allesbehalve gehandicapt hooguit mischien wat beperkt (energie).
    Natuurlijk wilde je helemaal geen negatief nieuws horen dus begrijp goed dat je erg geschrokken bent hoor.
    Laten ze nog eens goed kijken en bespreken wat ze er aan kunnen doen en wie weet valt het nog enigzins mee ook.
    De 20 weken echo bestond in mijn tijd niet en ik zeg gelukkig maar.
    Het brengt nu in alle zwangerschappen veel ongerustheid en zet mensen voor vaak onmenselijke keuzes.
    Heel veel sterkte en probeer toch nog wat rust te vinden.

2. Isolde

Isolde Actief lid

9 dec 2008
    211
    0
    0
    rotterdam eo
    Bij ons zoontje werd met de 20 weken echo ook een zware hartafwijking vastgesteld. Na zijn geboorte heeft hij 4 weken in het ziekenhuis gelegen, inmiddels is hij alweer ruim 3 maanden thuis en het gaat geweldig!!!!! De weken zijn zwaar waar je nu inzit maar blijf hopen!! Succes......

3. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Mijn vader is geboren met niet alleen zijn hart maar ook alle andere organen in spiegelbeeld... Hij heeft altijd een heel normaal leven geleden. Hij is dan wel inmiddels overleden.( niet hieraan overigens, ongeluk). Ik wens jullie iig heel veel sterkte en kracht toe... Ze kunnen heel veel tegenwoordig..

4. Heppie

Heppie Bekend lid

19 jul 2009
    761
    0
    0
    Noord-Holland
    Heel veel sterkte! Het zijn geen makkelijke dagen voor jullie, hopelijk weten jullie maandag meer.

5. JuniperMana

22 jul 2009
    14
    0
    0
    Delft
    Even een korte uiteenzetting:

Hij heeft een cyste in zijn linkerlong. Dat komt dus vaker voor. Kortweg kan er het volgende gebeuren:

-Het slinkt. En dat gebeurt meestal.
    -Het blijft hetzelfde en dan halen ze het na de geboorte weg. Het is dan waarschijnlijk wel een zorgenkindje m.b.t. zijn luchtwegen.
    -Het groeit. En dat is erg slecht nieuws.

Op de eerste mogelijkheid hebben we ongeveer 70% kans. Mogelijkheid 2 biedt 20% kans. Dat laatste kunnen jullie zelf wel uitrekenen.

Op 4 januari gaan ze de long weer opmeten en dan weten we wat er gaat gebeuren. Met dien toevoeging dat als het gegroeid is we dus voor die ene keuze staan waar ik zo tegenop zie.

Vooralsnog zijn we positief. Meestal gaat het weg. Bij onze kleine dus ook. Overigens is het gewoon dikke pech. Het kan iedereen overkomen.

We voelen ons nu wel wat beter dan dat we ons de afgelopen week hebben gevoeld. Optimaal is het nog steeds niet maar we kunnen niet twee weken in zak en as gaan zitten. Ik blijf onder toezicht van het ziekenhuis en moet dus ook daar bevallen. (Vanmiddag gelijk afscheid genomen van mijn vk)
    Het is doodeng. Maar de vooruitzichten zijn aardig.

Als je wat wilt weten hoor ik het wel.

6. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Wow ik duim voor je dat het slinkt en vanzelf weg gaat.
    Gelukkig gebeurt dat in de meeste gevallen dus laten we eerst daar maar vanuit gaan.

7. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Pfff wat moeilijk voor jullie zeg! Aan de ene kant dus nog redelijke kans op een goeie afloop, aan de andere kant nog meer wachten en meer onzekerheid... Heel veel sterkte!

8. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Ik blijf ook duimendraaien hoor!!!! Maar ben wel redelijk opgelucht na het lezen van je bericht!!!

9. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    70% is heel veel, ik duim dat jullie kindje hierbij hoort.
    Heel veel sterkte met wachten!

10. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Ik wilde jullie heel veel sterkte wensen en ga samen met jullie hopen en duimen dat alles goed komt met jullie zoontje.

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Gelukkig een grote kans op een goede afloop....zal voor jullie duimen!

12. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Duim voor jullie!

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik ga ook voor jullie duimen!

Wij hebben met ons meisje in het AMC gelegen........met iets anders hoor.
    Daar lag een jongetje ook met z'n hart aan de rechterkant en dit had ook voor problemen gezorgd voor z'n longen.......ook had hij geen slokdarm.
    Hij is na de geboorte direct geopereerd en het ging heel goed met hem!!
    Het viel natuurlijk niet mee en het is anders als een gezond kindje krijgen maar je kindje heeft dan ook nog een goede kans!

Heel veel sterkte de komen de tijd!

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    hopelijk horen jullie straks bij die 70 % meid !!

dikke kknuufffff

15. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Veel sterkte meid, de komende dagen tot 4 januari. Wat een stress, maar wel begrijpelijk. Ik duim voor jullie dat jullie tot de 70% behoren (is een heel grote kans dus!!)

16. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Sterkte vandaag!

17. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    wilde jullie ook even sterkte wensen vandaag hopelijk horen we straks goed nieuws fingers crossed

18. Aura

Aura Niet meer actief

Zet m op vandaag....hopelijk valt alles mee ...

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik duim duim duim duim duim voor jullie, en steek een kaarsje aan.

20. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    succes vandaag!!

Deel Deze Pagina